top of page

Suicidal Tendencies - Suicidal Tendencies

ב- 5 ליולי 1983 יצא אלבום הבכורה, ה- Self-Titled של "Suicidal Tendencies".



להקת "Suicidal Tendencies" הינה אחת "מהאבות המייסדים" של ז'אנר ה- Crossover thrash (או בקיצור קרוסאובר), שהינו למעשה שילוב של מטאל והארדקור פאנק.


הלהקה הוקמה בשנת 1980 בווניס קליפורניה, פחות או יותר באותו אזור בו יצוצו זמן קצר לאחר מכן "מטאליקה", "סלייר" ו"מגאדת'", והיא הושפעה בעיקר מספיד מטאל והארדקור פאנק.


הלהקה צברה קהל מעריצים עוד לפני הוצאת אלבומה הראשון, בעיקר בשל פרסום שלילי שנבע משמה של הלהקה, אשר משך ביקורת מארגוני הורים שונים. בנוסף, היו שמועות כי חברי הלהקה היו קשורים לכנופיות רחוב שגרו באזור. העובדה שאחיו של בסיסט הלהקה דאז (Louiche Mayorga) היה חבר באחת מאותן כנופיות קשוחות בדרום לוס אנג'לס, רק הוסיפה לשמה הרע של הלהקה ואף תרמה לחיבוק הדוב שהעניקו לה אותן כנופיות.


אבל כפי שאנחנו כבר יודעים היטב, אין דבר כזה "פרסום רע", וכל עוד מדברים עליך, לא משנה באיזה הקשר, משמע שאתה קיים. המחלוקות והדיבורים סביב שמה של הלהקה משכו אליה קהל צעיר ומתוסכל שרק הלך וגדל. יותר מכך, הרעש שיצרה הלהקה משך גם את תשומת לב חברות התקליטים, ובסופו של דבר הלהקה הצליחה להשיג בשנת 1983 חוזה הקלטות עם הלייבל העצמאי "Frontier Records".


אלבום הבכורה של הלהקה שילב, כאמור, את המהירות, העוצמה והזעם של ה- Crossover וה- Hardcore Punk עם שבירות של Thrash בעיקר בפזמונים, אך לא רק. שירים כמו "I Saw Your Mommy", ו- "Subliminal" מתחילים עם ריפים איטיים יחסית מתחום הת'ראש, ורק לאחר מכן צוברים מהירות ועוצמה.


האלבום כלל את הסינגל "Institutionalized" שקיבל זמן אוויר ב- MTV והיה אחד מהשירים הראשונים של הארדקור-פאנק בתחנה.


השיר "I Shot the Devil" הוא שיר שנכתב על רונלד רייגן ושמו המקורי היה "I Shot Reagan", כפי שגם שומעים במשפט הראשון של השיר. השמועה אומרת שה- FBI פנה ללהקה ודרש לשנות את שם השיר, כפי שאכן נעשה בפועל. יחד עם זאת, המילים בעטיפה הפנימית של האלבום כוללות את השם המקורי.


מעבר לעובדה שמדובר באלבום חלוצי ופורץ דרך בתחומו, הרי שחשיבותו היא בעיקר בהתפתחות ז'אנר הת'ראש מטאל המוכר לנו. כזכור הלהקות "מטאליקה", "סלייר" ו"מגאדת'" הגיעו כולם מאזור דרום לוס אנג'לס. הלהקות הסתובבו באותם מועדונים בהם הופיעו "Suicidal Tendencies" וללא ספק הושפעו מהסאונד שלהם. למעשה כל ארבע החברות ב- Big Four של הת'ראש מטאל הצהירו במועד כזה או אחר כי האלבום הזה היה אחד מהמשפיעים עליהם, השפעה אותה ניתן לשמוע באלבומים שהוציאו כל אחת מהחברות בביג 4, הראשונה בהם "מטאליקה" שתוציא את אלבום הבכורה שלה זמן קצר לאחר מכן.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page