top of page

Sunken - Livslede

כתב: Noam Asulin

ביקורת אלבום - Sunken - Livslede

תאריך הוצאה - 18.9.2020

חברת תקליטים - Vendetta Records

ז'אנר - בלאק מטאל אטמוספרי


זה באמת לא משנה באיזו עונה של השנה או באיזה מקום על פני כדור הארץ אתם, כי להקת "Sunken" תדאג להביא לכם צמרמורת של קור מקפיא עם אלבום מלנכולי ואטמוספרי.


להקת "Sunken" מגיעה אלינו מדנמרק והיא הוקמה בשנת 2012. נכון למועד כתיבת שורות אלה, ללהקה יש שני אלבומים, הראשון יצא בשנת 2017 ואלבומה השני הוא האלבום נושא הסיקור "Livslede" אשר יצא לאור בשנת 2020.


להקת "Sunken" (לשקוע , להיות מכוסה במים) היא להקת בלאק מטאל אטמוספרי שמושפעת מהטבע, הים ומשלל נושאים מלנכוליים. זוהי למעשה הלהקה שהכניסה אותי לתת הז'אנר המאוד לא סטנדרטי הזה.

חברי הלהקה הם:

Simon Skotte Krogh (גיטרות)

Kasper Deichmann (גיטרות, קלידים)

Martin Skyum Thomasen (קולות)

Jonas Faghtmann (בס)

Jakob Ridder (תופים, קלידים)


האלבום כולל בסך הכל חמישה קטעים, באורך כולל של 43 דקות. הקטע הראשון "Forlist" הוא אינטרו שנועד להכניס אותנו לאווירה המלנכולית שאליה חברי הלהקה מעוניינים ש"נצלול", תרתי משמע. הקטע מתחיל בקולות גלים, פסנתר וכינור איטי ומלנכולי.


הקטע הבא "Ensomhed" ("בדידות") כולל כבר קטעי שירה. הוא מלווה באותם מוטיבים מלנכוליים, ים וטבע, שנועדו להכניס אותנו לתחושה הקודרת ול"בדידות", אבל אז מגיע הבלאסט-ביט הזועם, צרחות ייסורים, ועלייה איטית ברגש ובאנרגיה שנמשכת לאורך שתים עשרה דקות של השיר. משום מה למרות זעקות הזעם הקר והייאוש, האווירה בשיר הזה עדיין מרגיעה והיא לא משתנה גם כשהסולן נכנס עם קולות צרודים וגבוהים. כל חמשת הקטעים בעלי אותו מוטיבים אווירתיים וסוחפים, אבל הם כאמור, משולבים עם בלאסט-ביטס וצווחות שמשרים תחושת זעם מאופקת.


אני חושב שמדובר באלבום שעלול שלא להיות קל לעיכול, במיוחד אם הז'אנר הזה הוא לא כוס התה שלכם. עם זאת, המלנכוליות ותחושת הטבע שמועברת יפה בשירים מחברת אותי לאלבום הזה. ללא קשר לסביבה או לטמפרטורה בה אני נמצאי כשאני מאזין לו, הוא יגרום לי להרגיש כאילו אני עטוף בחושך, בתנוחת עובר בחורף. לכן, גם אם אתם מתקשים בהתחלה להכיל את הסגנון, תנו לאלבום הזה צ'אנס. מי יודע, אולי תופתעו.



אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page