top of page

Supergrass - I Should Coco

להקת "Supergrass" פרצה לסצנת הרוק הבריטית עם אלבום הבכורה שלהם, "I Should Coco", אלבום שמיד משך את תשומת לבם של מבקרי מוזיקה ומעריצים כאחד. האלבום הוא שילוב מענג ושובב של פאנק, פופ ורוק, המציג את האנרגיה המדבקת של הלהקה, המנגינות הקליטות והמילים השנונות.


הלהקה הוקמה בשנת 1993 באוקספורד, אנגליה, על ידי הסולן והגיטריסט הראשי Gaz Coombes, חברו מבית הספר, הבסיסט Mick Quinn והמתופף Danny Goffey. הם היו בני 16 באותה תקופה!


הם ניגנו בעבר יחד בלהקה בשם "The Jennifers", שזכתה להצלחה מוגבלת, מה שהוביל את שלושת החברים להקים להקה חדשה והחלו לכתוב ולבצע מוזיקה משלהם. הם שיחקו בהופעות ברחבי אוקספורד כאשר זיהה אותם המפיק סם וויליאמס, שאמר שהוא רוצה לעבוד איתם. בין החודשים מאי לאוגוסט, הלהקה הקליטה דמו של שש רצועות באולפן Sawmills ולאחר חתומה על חוזה עם Backbeat Records.

שוחררו מספר מוגבל של עותקים של "Caught by the Fuzz" ו-"Mansize Rooster".


עד מהרה הם משכו את תשומת הלב של סצנת המוזיקה המקומית עם הסינגל הראשון שלהם "Caught by the Fuzz" והוחתמו ב-Parlophone Records בשנת 1994. תוך כדי החתימה הם שינו את שם הלהקה ל-"Supergrass", שם אשר נוצר בהשראת מונח הסלנג הבריטי של שנות ה-70 "סופר גראס", שהתייחס למודיע שעזר למשטרה לתפוס פושעים.


(Photo: Mick Hutson)


אלבום הבכורה שלהם "I Should Coco" יצא ב-15 למאי 1995 וזכה להצלחה מסחרית מסחררת, והניע את הלהקה לתהילה בינלאומית.


האלבום נפתח ב"I'd Like to Know" האופטימי והפאנצ'י שנותן את הטון לבאות. הסינגל המוביל של האלבום, "Caught by the Fuzz", הוא פיצוץ מטורף של אנרגיית פאנק, עם התופים המניעים והגיטרות המעוותות שלו. זה שיר שנכתב על החוויה של להיתפס עם סמים, והוא לוכד בצורה מושלמת את רוח הנעורים הצעירה.



שירים בולטים נוספים באלבום כוללים את "Strange Ones", נעימת פופ שובבה ומדבקת, ו"She's So Loose", שיר רוק גס ואנרגטי עם פזמון קליט שלא עוזב אותך כל כך מהר. "Alright," הלהיט הגדול ביותר של האלבום, הוא המנון ענק עם פזמון של שירה בקול גדול וריף גיטרה קליט שאי אפשר לעמוד בפניו. אנחנו מניחים שמתישהוא שמעתם את השיר הזה ועכשיו אתם לא מאמינים שזו הלהקה, שיר שנוגן ללא הפסקה בכל מדיה אפשרית של שנות ה-90.



בנוסף הלהקה מראה את הרבגוניות שלה עם רצועות כמו "Time to Go", בלדה חלומית ומלנכולית שמציגה את השירה המרגשת של קומבס, ו-"Mansize Rooster", מנגינה פאנקית ושובבה עם בסליין קטלני.


בסך הכל, "I Should Coco" הוא אלבום בכורה פנטסטי של להקה שתמשיך לגדל קריירה מצליחה בשנים הבאות. זהו אוסף מהנה, אנרגטי וקליט של שירים שלוכד בצורה מושלמת את רוח הנעורים חסרת הדאגות.

האלבום זכה להצלחה ביקורתית ומסחרית, הופיע לראשונה במקום הראשון במצעד האלבומים הבריטי ובסופו של דבר מכר למעלה ממיליון עותקים ברחבי העולם.


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page