top of page

Television - Marquee Moon

המלצת המערכת...


והפעם, האלבום "Marquee Moon" של להקת "Television" אשר שוחרר ב- 8 לפברואר 1977.



מדובר באלבום הבכורה של הלהקה ונחשב לאחד מהאלבומים המשפיעים על התפתחות הרוק האלטרנטיבי, הפאנק, האינדי ואפילו הניו ווייב.


טלוויז'ן הינה להקה אמריקאית מניו יורק שהוקמה בשנת 1973 והיתה בין מובילה סצינת הפאנק של שנות ה- 70 בניו יורק. הלהקה הופיעה בקביעות במועדון ה- CBGB המיתולוגי בניו יורק החל משנת 1974, ואט אט בנתה לה קהל מעריצים שמשך את עיניה של חברת התקליטים אלקטרה.


הגם שסיגנון הלהקה והאלבום מוגדרים תחת ז'אנר הפאנק, הלהקה רקחה כאן תמהיל מוזיקלי גאוני שהוא הרבה מעבר לכך, עד כדי כך שהוא פשוט לא ניתן לקיטלוג. אם הרעיון של סגנון הפאנק היה ליצור מוזיקה פשוטה, לא מורכבת, עם מבנה מוזיקלי בסיסי, שלא כולל יותר משניים שלושה אקורדים, אז "Television" לקחו את זה כמה צעדים קדימה והכניסו למוזיקה שלהם מוטיבים של רוק קלאסי, ג'אז, פסיכדליה, גראג' ואוונט-גארד.


אך הדיסוננס שבין ההגדרה של הלהקה והאלבום תחת ז'אנר הפאנק לבין תוכנו של האלבום, אינו מסתיים בזה. רוב השירים באלבום הזה הינם שירים של מעל מ- 5 דקות, כאשר שיר הנושא עולה על 10 דקות. פשוט אנטיתזה מושלמת לפאנק.


זה גם אלבום של גיטרות, אבל לא כאלה של שניים שלושה "פאוור קורדס" בסיסיים, אלא של מלודיות, ליינים וסולואים של שני גיטריסטים מוכשרים ווירטואוזים, שהופכים את האלבום הזה לאלבום הגיטרות הטוב ביותר שידעה סצינת הפאנק (אם בכל זאת ניצמד להגדרה). השילוב בין Richard Lloyd ל- Tom Verlaine פשוט אלוהי, הם מחליפים ביניהם את תפקידי הגיטרות, מצליבים ליינים וסולואים, חולקים מלודיות ומכפילים הרמוניות.


קשה מאוד עד בלתי אפשרי להגדיר את סגנון האלבום. הוא ייחודי, מיוחד ושונה מכל דבר אחר. הוא זכה לשבחים רבים מצד הקהל והמבקרים וקיבל ציון מושלם מכל אחד ואחד מהמגזינים והמדרגים השונים. "הרולינג סטון", "Q מגזין", Mojo", "Sputnikmusic", "Allmusic" ועוד, כולם העניקו לאלבום הזה ציון 5/5, בזכות ולא בחסד.


האלבום "Marquee Moon" השפיע על להקות כמו "Sonic Youth", "REM", "Pixies", "Echo & the Bunnymen" ואפילו "Joy Division", כאשר עבודת הגיטרות המצויינת בו היוותה מודל לחיקוי לגיטריסטים כמו The Edge, John Frusciante ועוד רבים וטובים.


האלבום הזה גם נמצא מן הסתם ברשימת 500 האלבומים הגדולים של מגזין "הרולינג סטון".


ועכשיו אתם פשוט חייבים להאזין לו: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page