top of page

The Beatles - A Hard Days Night

ב- 26 ליוני 1964 יצא בארה"ב (ושבועיים אחר כך גם באנגליה) האלבום "A Hard Day's Night", השלישי של "The Beatles".



כמעט במקביל יצא לאקרנים גם סרט באותו השם, בכיכובם של ארבעת המופלאים.


שמו של האלבום (והסרט) הגיע מהערה שרינגו סטאר זרק בטעות לבמאי הסרט הנושא את אותו השם.


זה האלבום הראשון של הביטלס ללא גירסאות כיסוי ואשר בו הם כתבו את כל השירים בעצמם.


האלבום כלל 13 קטעים מקוריים (עם הבדלים בין הגירסה הבריטית לאמריקאית) וביניהם שיר הנושא הנפתח במכת האקורד המפורסמת של גיטרת 12 המיתרים של האריסון, I Should Have Known Better", "I'll Be Back", "And I Love Her", "Can't Buy Me Love", "Things We Said Today", "You Can't Do That ועוד.


האלבום והסרט יצאו בשיא "הביטלמניה" והם נועדו ליצור לארבעת המופלאים תדמית קלאסית של להקת רוק מפורסמת ומצליחה, כאשר הסרט מציג כיצד נראה יום טיפוסי בחייה של להקת הביטלס, ובו חברי הלהקה מככבים בתפקיד עצמם.


ההילה שהציג הסרט סביב חברי הביטלס גרמה לצעירים רבים לרצות להידמות להם, והביאה לצמיחה של של להקות רוק רבות משני צידי האוקיינוס.


גם להקות פעילות הושפעו רבות מהאלבום ומהסרט, כך לדוגמא להקת "The Byrds" שהיתה עד אותה תקופה להקת פולק שינתה את סגנונה לכיוון הרוק אנד רול בכדי להידמות לרביעיית המופלאים.


האלבום גם פתח את השער לארה"ב בפני להקות בריטיות נוספות כגון ה"רולינג סטונס", ה"קינקס" וה"אנימלס" שחייבות את הצלחתן בצד השני של האוקיינוס לביטלס.


ביום הקרנת הבכורה של הסרט, טסו חברי הביטלס מלונדון לעיר מולדתם ליברפול בכדי להתקבל בשדה התעופה על-ידי המון שואן של כ- 3,000 מעריצים שצרחו וצווחו בקולי קולות.


להקרנה עצמה הגיעו כ- 200,000 מעריצים גאים בכך שארבעת המופלאים שהצליחו ליצור מהפיכה בעולם כולו הגיעו מעיר מולדתם.


בסיום הסרט הובלו חברי ה"ביטלס" למרפסת שהשקיפה על המעריצים שנהרו למקום. בעוד חברי ה"ביטלס" נמצאים על המרפסת ומנופפים לשלום לקהל מעריציהם, הניף הילד הרע שבחבורה, ג'ון לנון, את ידו במועל יד. למזלו המאורע החריג לא יצר ביקורת חריפה. כזכור John Lennon הסתבך יותר מההערה שלו כי ה"ביטלס" גדולים יותר מישו.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page