top of page

The Beatles - Beatlemania In The US

פינה בקטנה...


והפעם, על היום בו "הביטלמניה" הגיעה לארה"ב !!!

(Photo: AP)


ב- 7 לפברואר שנת 1964, נחתה לה טיסת "Pan Am" שהמריאה משדה התעופה הית'רו שבלונדון, בשדה התעופה קנדי שבניו יורק – ובכך ניתן האות למהפכה המוזיקלית והתרבותית שתעבור ארה"ב. חיידק "הביטלמניה" החל להציף את אמריקה.


זה הביקור הראשון של ארבעת המופלאים באמריקה והוא מגיע בתיזמון מושלם. שישה ימים קודם לכן מגיע השיר "I Want to Hold Your Hand" למקום הראשון במצעד האמריקאי והופך ללהיט הראשון של הלהקה בצידו השני של האוקיינוס.


ארבעת החברים ירדו מהמטוס בחליפות אופנתיות לתקופה ועם תספורת צלחת (או יותר נכון קערה במקרה שלהם) לראשם, לתשואות היסטריות של כ- 3,000 מעריצים שהמתינו להם וגרמו למהומה גדולה בשדה התעופה.


יומיים לאחר מכן, עשתה הלהקה את הופעתה הראשונה בתכניתו של אד סאליבן, שהייתה "מדורת השבט" של הצופים בארה"ב באותה תקופה. ההיסטריה נמשכה גם במהלך התוכנית עצמה כאשר כמעט ולא ניתן היה לשמוע את ארבעת המופלאים, שקולם נבלע בתוך צרחות המעריצות שהיו בקהל. מספר בתי האב שצפו בתוכנית היה בלתי נתפס ונאמד על כ- 73 מיליון צופים, שהיתה בזמנו כארבעים אחוז מאוכלוסיית ארה"ב, נתון היסטרי לכשלעצמו.


הלהקה עשתה את ההופעה החיה הראשונה שלה בארצות הברית מספר ימים לאחר מכן, ב- 11 לפברואר 1964. ההופעה נערכה בקולוסאום בוושינגטון מול קהל צווחני במיוחד של כ- 20,000 אוהדים. למחרת התקיימה ההופעה הראשונה ברצף של שתי הופעות באולם Carnegie Hall המפורסם בניו יורק, והפעם המשטרה נאלצה לסגור את הרחובות סביב האולם, שוב בשל היסטריה של מעריצים.


סיבוב ההופעות הראשון של הביטלס באמריקה הותיר חותם עמוק בזיכרון התרבותי של האמריקאים ונרשם בדפי ההיסטוריה של ארה"ב. הביטלס הפכו לקטליזטור שהביא את הנוער האמריקני להתנתק ולהתרחק מהגישה השמרנית והנוקשה שהיתה נהוגה בארה"ב במהלך שנות החמישים, והמוזיקה המרדנית והחצופה לעיתים של הלהקה היוו את הזרז המושלם לתהליך שעברה החברה האמריקאית.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page