top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

The Who - Live At Leeds

פינה בקטנה...


ב- 14 לפברואר 1970 נערכה הופעה היסטורית בתולדות הרוק.


להקת "The Who" הופיעה באוניברסיטת לידס באנגליה.


המופע הזה הוקלט ושוחרר ב- 23/5/1970 במסגרת האלבום "The Who - Live At Leeds".


האלבום הזה נחשב לאחד מאלבומי ההופעה הגדולים בכל הזמנים, הן בעיני הקהל והן בעיני המבקרים, והוא אלבום ההופעה הראשון והיחיד של ההרכב הקלאסי של הלהקה שיצא בזמן אמת.


ההופעה הזאת מעבירה בצורה מדהימה את הערך המוסף שהיה ללהקה הזאת בהופעות חיות ואת הסאונד האנרגטי, הכבד והעוצמתי שהיה שונה מהותית מהסאונד של אלבום המופת "Tommy" ששוחרר שנה קודם לכן.


ההקלטות עברו עריכה מינימליסטית באופן קיצוני שכללו הפחתת המולת הקהל והוספת אפקד "דיליי" לחלק מהקטעים, כך שמה שאנחנו שומעים היום באלבום הזה כמעט זהה למה שהקהל חווה באותו יום היסטורי.


כאן המקום לציין כי הלהקה עשתה כמה ניסיונות להקליט הופעות שנערכו בארה"ב לפני אותה הופעה מיתולוגית, אך התוצאות לא היו משביעות רצון וכל ההקלטות שנערכו הושמדו בכדי למנוע יצירת "בוטלגים", במיוחד לאור העובדה שעד אותה עת לא היתה בנמצא הופעה רשמית מוקלטת של הלהקה.


עטיפת האלבום עוצבה במיוחד כדי שתיראה כמו "בוטלג" והיא בהחלט ממחישה את מה שקורה בפנים. הופעה ספונטנית, מחוספסת, עוצמתית ופראית.


האלבום הזה כל-כך חשוב עד כי המתחם של אוניברסיטת לידס בו הוקלטה ההופעה, הוכרז כאתר לאומי בבריטניה והוא מונצח בלוחית כחולה, הנהוגה באנגליה לסימון אתרי מורשת היסטוריים.


להאזנה לאלבום, Spotify, Apple Music.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

154 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentários


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page