top of page

The Wiz: Fu Manchu



פרויקט מיוחד לשבוע חם אש ⁦⁩ - חלק א':


מה הקשר בין שאלת "הגילוי המאוחר" של אמן/להקה מאתמול, יומולדת 30, החום המתעצם, נוול עתיק ורשע (+השפם שלו) ו.. ?!


להקת Fu Manchu !!!


להקת הופעות אדירה שחורכת במות ומגבריםמעל 30 שנים... אחת מהוותיקות, האיכותיות (לדעתי) ונושאות הדגל של ז'אנר ורוח הדזרט/סטונר רוק! ...כמו שחבר יקר אמר בעבר, הלא רחוק... רוח קליפורניית נעורים! ⁦⁩


הלהקה היא (אחד) מ"הגילויים המאוחרים" שלי (לפני כמה שנים בלבד)... היא אמנם לא הגיעה מ"בירת" הז'אנר שבדרום קליפורניה - פאלם דזרט ⁦⁩(ריברסייד), אלא מהמחוז הסמוך, אורנג' קאונטי, שמצידו המערבי מתנפצים גלי האוקיינוס .


השילוב הזה של המדבר והים, ניכר ב-וייב חופשי, אנרגטי ומקפיץ, להבדיל מסטונר רוק כבד/"סלאדג'י" יותר... כך גם מבחינת המלל הקליל של השירים (מכוניות, מסיבות, סמים, בחורות, מדע בדיוני וכו')... הרוח הזאת משתקפת יפה בעטיפות אלבומי הלהקה!


3/4 מהרכב הלהקה רץ ביחד כבר כ-24 שנים (!), כאשר גיטריסט/סולן הלהקה (סקוט היל), נמצא בה עוד מגלגולה הראשון כלהקת הארדקור פאנק (וירולאנס - משנת 1985), בה שימש כגיטריסט בלבד.


ברנט ביורק, אחד מסלעי הסצינה, מתופף/מייסד להקת kyuss, שגם תופף מספר שנים עם מנצ'ו, היה זה שהפיק את אלבומה הראשון של הלהקה (1994 - no one rides ⁦⁩for free).


שמה של הלהקה הוא על שם נוול רשע ספרותי מתחילת המאה שעברה, שגם כיכב בקומיקס/סרטים ונתן השראה להרבה נוולים אחריו... ד''ר בעל חזות אסייאתית עם שפם מיוחד, שקרוי על שמו - שפם פו מנצ'ו (חפשו בתמונה).


כמו כל להקה שמחזיקה כל כך הרבה זמן, בייחוד בעידן הסטרימינג/הורדות... יש לה קהל מעריצים אדוק שממלא אולמות בארה"ב וגם באירופה ... לצערנו ולצערם הטור שתוכנן ל-30 שנות מנצ'ו, נדחה לאחרונה.


אחד משירי הלהקה ("מונגוס") היה פסקול לפרסומת רכב טויוטה באירוע הספורט הנצפה ביותר בעולם... גמר הסופרבול (2008)... שהגביר את החשיפה ללהקה!


גם בשיר זה, כמו גם בשירים רבים אחרים של הלהקה, יש שימוש בכלי הקשה שנהפך לקאלט במהלך השנים...פעמון הפרה... ה- Cow bell !


בהתאם לרוח וקצב הלהקה, הקטעים שלה הם פרצי אנרגיית דיסטורשנים של בין 2 ל-5 דקות בלבד... זאת מלבד הקטע החותם את אלבום האולפן האחרון משנת 2014 (clone of the universe) שבאופן מפתיע וחד פעמי אורכו כ-18 דקות (!) ומתארח בו לא אחר מגיטריסט להקת Rush האגדית, אלכס לייפסון! (האמת... מעדן אמיתי... שמעתי פעמיים אתמול).


..הקטע ה-אפי עם לייפסון, הקטעים שציינתי בפוסט ועוד דגימות מקטלוג הלהקה (הכולל 12 אלבומי אולפן, הופעות חיות) ואף דגימה מ-EP ששוחרר לאחרונה מחגיגות ה-30... נמצאים בפלייליסט שערכתי:


אז שימו אוזניות/כנסו לאוטו/סגרו את הדלת... תלחצו , תחשבו שאתם עם כמה מאות חיילי פו מנצ'ו באמצע המדבר⁦⁩... הגנרטור נשמע מרחוק, חביות הבירה מסודרות, המגברים כבר חמים, מדורה ענקית ברקע ורוח קרירה מלטפת... מנסה לצנן את הטירוף, הדיסטורשן והאנרגיה ש-פו מנצ'ו תתחיל להפציץ !


בתמונה (טור אמצעי מלמעלה למטה): חברי הלהקה, כרזת הטור לכבוד 30 שנות הלהקה, עטיפת ה-EP החדש. בפינה השמאלית התחתונה - וויל פארל מתוך מערכון ה- האגדי. באמצע מימין - הדמות של פו מנצ'ו הרשע, בעל השפם המפורסם... כל היתר, עטיפות נבחרות של הלהקה, שמתארות את רוח "קליפורניית הנעורים"⁦⁩.



 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page