top of page

The Wiz: "Teach Your Children" Pt. 5



היום ב-"והגדת לביתך" ⁦⁩- שיחות עם הילדים דרך מוסיקה - מס' 05: מה הקשר בין דינוזאור, תקשורת ועור ברווז? (Cosmic dancer - T.Rex 1971)



אני והבנות מכינים ארוחת צהריים, ברקע אני שומע את הקול של מארק בולאן... אני עוצר... מצטמרר... ונפלט לי:

"יואאאאו איזה שיר!... תראו!... יש לי עור ברווז!!!"


"למה אבא?"... דיברנו שכמו שיחה, מפגש עם אנשים, חוויות שונות... הכל זה צורת תקשורת שאנחנו מקבלים וחווים ...כל אחד חווה את זה אחרת... לפעמים אחת התגובות יכולה להיות התרגשות ולפעמים לגוף יש תגובה "בלתי רצונית", הסמקה או עור ברווז מדברים שונים... גם ממוסיקה! (דיברנו מה זה רצוני/לא רצוני ונתנו דוגמאות)


סיפרתי את החוויה שלי עם השיר, איך הניגון/מלודיה וכלי המיתר גורמים לי להתרגש... גם מהמילים (גם "דוחפים" איזה מילה/שתיים באנגלית)... איך מישהו מרגיש תשוקה גדולה כל כך למשהו, ובשיר הוא מספר שנולד לרקוד ואיך הוא אוהב את זה מאז שהוא זוכר את עצמו (רקד⁦⁩ את עצמו מחוץ לרחם... כמילות השיר) ורוצה לעשות את זה לעד... כל אחד והתשוקה למשהו המיוחד (ולעור הברווז) שלו!


שאלתי אם יש שירים שמרגשים אותן (לא!..חחח), אז דיברנו על מתי פעם אחרונה הן זוכרות שהיה להן עור ברווז ומתי הן זוכרות שהתרגשו לאחרונה (שיחת זום ראשונה עם הכיתה, לפני תחרות בחוג... ועור ברווז שסתם היה קר).


דיברנו על שם הלהקה ואם מישהי יודעת מה המשמעות? כי מי לא אוהב קצת בסיפור... אחת אפילו אמרה שזה טירנוזאורוס (wtf?!)... דיברנו שהיה כמו "האריה של הג'ונגל" בתקופת הדינוזאורים ואולי הלהקה רצתה להיות הכי גדולה/חזקה שיש!


דברו עם הילדים שלכם, השמיעו להם את המוסיקה שאתם אוהבים ושתפו אותם בחוויות ובהתלהבות שלכם... אם לא להם, אולי לכם יהיה עור ברווז... וסיכוי טוב שתצרו אחלה זיכרון משותף!


קישור לפלייליסט בספוטיפיי עם השיר המקורי, כולל גרסאות לייב בהופעה (אקוסטית ארוכה הרגילה), גרסה יפה של מוריסי וכמובן הגירסה האחרונה והמרגשת שניק קייב הוציא לא מזמן:


נ.ב. בדרך כלל יש סקירה מקדימה לפינת "והגדת לביתך"... הפעם יצא להיפך...


בתמונה (מהפינה השמאלית העליונה, נגד כיוון השעון): מארק בולאן (סולן הלהקה), התגובה הבלתי רצונית כשהמוסיקה טובה, טי רקס "אמיתי", הדור הבא עם טי רקס באוזניים, דמותו של בולאן עם שם השיר המצמרר, עטיפת Electric warrior האייקוני, מתוכו לקוח השיר).




 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page