top of page

The Wiz: The Great Pop Goes Groovy...



מה הקשר בין טורבן הודי👳🏿‍♂️, אגדה חיה של 100% רוקנרול⚡ ואחד מלהיטי הפולק הפסיכדלי הראשונים?


Iggy Pop & Dr. Lonnie Smith - "Sunshine Superman” (Donovan Cover)


תמיד אהבתי אמנים שעוברים בין ז'אנרים... לא רק כהתנסות לחקור🔍 מחוזות חדשים, אלא גם לראות את הביטחון של האמן מחוץ לאיזור הנוחות... וככל שהביטחון רב יותר, האותנטיות והאמינות ש"עוברת מסך" עם האמן בנתיב ה"רגיל"... לא מרפה וחוצה איתו את הז'אנר יחד!


יש אחד שמוכר כ-100% רוקנרול... גם 100% פרפורמר ואותנטיות מתפוצצת!💥 Iggy Pop


רק לפני כמה שבועות, שיחרר ווידאו ספוקן וורד מינימאלי ומהפנט לקטע בן 74 (!) שכתב המשורר דילן תומס.


הקטע הוקלט לאלבומו האחרון הנפלא (Free, 2019)... שכולו מחוץ לאיזור נוחות הרוק ה"נא" (raw) והפראי שמאפיין בד"כ את פופ... גרר שבחים על אף היותו יותר אקספרמנטלי וקודר משהו (מאוד הזכיר לי באווירה את אלבום הפרידה של חברו המנוח דויד בואי "שליט"א זצ"ל")... הדיסטורשנים לפעמים מפנים מקום לחצוצרות🎺 ג'אז חופשי והאווירה אחרת לגמרי, יותר מהורהרת ו"כבדה" יחסית למה שרגילים... אבל אוי, זה יפה!


בכל זאת, התכנסנו להתנסות אחרת... אז בואו נעלה מצב הרוח יחד עם השמש☀️ של סופרמן!

יום אחד מר פופ הלך להופעה... של ד''ר לוני סמית' בן ה-78... לא דוקטור... וגם לא הודי... אבל זה לא מנע מה"תואר" להידבק, לצד שפם וזקן ארוכים, כשהוא עטוי טורבן הודי/סיקי במרבית ששת העשורים(!) בהם הוא מוסיקאי פעיל ומאסטר אורגן ה-האמונד B3... מדלג בין ג'אז, Fאנק, גרוב וכו' (הקרובים מאוד לליבי).


אחרי ההופעה, איגי הזמין את עצמו לנגן עם סמית'... כך החל שיתוף הפעולה בינהם, שהחל עם קאבר ל- Sunshine Superman הנפלא, קלאסיקה פולק/פסיכדלית🌈 בת 55 של Donovan ... בביצוע מעולה שלהם - גרובי ומקפיץ... כאשר איגי נשמע מעולה ומאוד בטוח בעצמו בטריטוריה החדשה!


המקור הנפלא של דונובן:


אחרי קצת חפירות, גיליתי אינספור קאברים לרצועה הזאת... מפאנק ופסיכדליה, עד ג'אז וגרוב. ארגנתי פלייליסט ספוטיפיי קטן עם כמה דוגמיות בתוספת המקור ושתי גרסאות של פופ/סמית' בקצוות (הרשמית פותחת וה-radio edit הקצרה בסוף): קישור כאן.


1+1

לאחר שנהנו מהג'אם, שני תושבי פלורידה הללו, הקליטו עוד קאבר לשיר של טימי תומס (המקור:)


...הוא טרם נחשף, אך יצטרף בקרוב יחד עם סאנשיין סופרמן, לאלבום החדש של סמית' Breath🌬️ (עתיד לצאת ב-26/03 בלייבל Blue Note Records ), לצד מבחר קטעים שהוקלטו לפני מספר שנים, מתוך שבוע הופעות מיוחד של הד"ר בניו יורק, לרגל 75 שנים להולדתו.


כמי שזכה לראות את פופ לפני כשנתיים, חורך🔥 את הבמה, הייתי מת לראות אותו עם האטיטיוד והכריזמה שלו בסטייל הגרובי/ג'אזי הזה... שנזכה כולנו להצטופף ליד הבמות האהובות עלינו בקרוב!


Enjoy!

O.Miz🎧


בתמונה: שורת הד"ר - עם עטיפת האלבום החדש באמצע. שורה אמצעית - צמד הגאונים ועטיפת אלבומו של דונובן מ-1966. שורת איגי - מימין, קאבר הווידאו של דילן תומס, עטיפת האלבום האחרון ואיגי באזורו הטבעי... מפרק את הבמה!🤘




 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page