top of page

The Wiz: Tomahawk - Tonic Immobility (2021)


מה הקשר בין גאון בעל קצב יצירה מופרך, גרזן אינדיאני... וטיל 🚀 שיוט? Tomahawk - Tonic Immobility (2021)



טומהוק במקור, הוא גרזן בו השתמשו הילידים האינדיאנים ביבשת אמריקה הצפונית... מאות שנים אחרי, באותו האזור, צבא ארה"ב ייצר טילי שיוטי קטלניים.


טילי השיוט הללו ערכו את הופעת הבכורה שלהם במלחמת המפרץ (1993) כשיצאו במאותייהם מעומק המפרץ הפרסי לעבר מטרות האויב.


לפני כחודשיים יצאה הודעה על "טיל נוסף" ששוגר... ואתמול (26/03/21) הוא פגע במטרה!🎯

... מרגע פגיעת גלי ההדף הקוליים שהלמו באוויר העולם, אני לא רוצה להוציא מתוכי את רסיסי הפצצה הזאת!


אחרי 8 שנים מצאת אלבומם האחרון, בסופ"ש עמוס מוסיקה חדשה ומעולה, היכו את העולם גלי קול 🔊 אלבום חדש של הסופר-גרופ "טומהוק"!


עוד הרכב משובח של הגאון, מעיין בלתי נדלה של מוסר עבודה מטורף... העונה לשם Mike Patton !


מעבר להודעת חזרתה להופעות של פיית' נור מור (שנדחתה בינתיים מטעמי קורונה 😷)... תחייתו לאחרונה מן המתים של אחד מהרכביו הראשונים Mr. Bungle (יציאה מבריקה של הקלטה מחדש ל- demo הראשון של הלהקה)... פאטון, הוא גם הסולן של הטיל הזה.


חברים מרשימים יש להוד פאטונותו👑 בסופרגרופ ודגימות העבר מהעולמות שלהם נשמעים לאורך כל האלבום.

חברו של פאטון למר באנגל - טרבור דאן (בס), דואן דניסון (גיטריסט - The Jesus Lizard) והמתופף ג'ון סטיינר (Helmet, Battles).


כל האלבום הוא רכבת הרים וחלום רטוב😋 של חובבי דיסטורשן מיטיבי לכת (מי פחות מי יותר) ומעדן למעריצי פאטון בפרט.


הכל מאוד הדוק עם בס/תופים אגרסיבי👊... בתוך תמהיל שכולל בין היתר, הארד רוק, גראנג' איטי (Doomsday Fatigue), נויז, פרוג, אקספרמנטלי, קירות גיטרה שוגייזיות (בתוך Sidewinder) ועוד... והם גם מעורבבים לא מעט בתוך השירים עצמם.


כל זה, מתאים כמו כפפה לשינויי המקצבים והעוצמות שמאוד מאפיינים את השירה של פאטון... אם זה לחישות (SHHH!), קול "המספר" והצרחות המתפרצות (Tattoo Zero) ואפילו ניחוחות רגאיי fאנקיים יחסית (שפותחים את Recoil)... או "סתם" שימוש באחת ב-5000 האוקטבות שלו(!)


אחת הדוגמאות הטובות אחד המגוונים הוא גם הווידאו האחרון שיצא יחד עם האלבום:


גם המילים, כמו תמיד, מאוד רעננות ומגוונות, מעבר להומור, גם אלכוהול וקעקועים (ב-Tattoo Zero) גם כוללים רפרנסים לקורונה😷 (כמו "covid smile" doomsday fatigue) או ביקורת על אורך החיים הקפיטליסטי (Low carbs and Gluten free ...Bad cholesterol בתוך business casual).


אני לא מעורכי הרשימות למינהם, אבל אם הייתה לי אחת כזאת... אחרי טחינה של האלבום בסופ"ש, קשה לי להאמין שטיל הטומהוק גירסת 21' שנקרא Tonic Immobility לא יככב ⭐ שם... איך פאטון אומר בשניות הסיום של האלבום הפצצתי הזה, בקול רגוע ולא ביטחון...

"We're Tomahawk 🚀 and we approve this message!"


קישור ספוטיפיי לפגז: כאן.




 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page