top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Tool - 10,000 Days

האלבום הרביעי של הלהקה שוחרר בצפון אמריקה ב-2 למאי 2006 וזהו האלבום האחרון ששיחררה הלהקה למשך למעלה מעשור, האלבום שבא אחריו שוחרר רק בשנת 2019.


שם האלבום נלקח ממספר הימים שלוקח לכוכב שבתאי להקיף את השמש והוא משקף באופן קוסמי את מה שקרה באולפן במהלך ההקלטות לאלבום.


ההרכב הזה שידוע באופיו האקספרימנטלי לקח פה צעד אחד יותר רחוק וחברי הלהקה התנסו והשתמשו בכל מיני טכניקות שונות וכלים שונים, על מנת ליצור את האלבום, והנה לכם מספר דוגמאות.


(Photo: Gie Knaeps)


המתופף Danny Carey עשה שימוש בפדלים רבים ושונים שהותאמו אישית למערכת התופים שלו, על מנת לאפשר לו ליצור צלילים במערכת אקוסטית ובנוסף ליצור גם צלילים אלקטרוניים, יש שירים באלבום שנשמעים כאילו שלושה מתופפים עובדים יחד.


הבסיסט Justin Chancellor השתמש במגברי Gallien-Krueger בהם השתמש בתחילת הדרך ואשר הובאו במיוחד להקלטות, על מנת ליצור את הצליל אותו חיפש.


הזמר Maynard James Keenan מיינארד חיפש כל מיני אמצעים על מנת ליצור אפקטים בשירה, הראשון היה pipe bomb mic שהוא בעצם פיק-אפ של גיטרה שמוכנס לתוך צינור, הנסיון לא הצליח אך נעשה בו שימוש לסולו גיטרה. אמצעי נוסף היה להקליט את קולו כשהוא שר לתוך תוף סנייר.


בסולו הגיטרה בשיר Jambi יש שימוש באפקט talkbox בו הגיטריסט Adam Jones עשה שימוש אחרי הרבה ניסיונות והתיעצויות אפילו עם הממציא Bob Heil והגיטריסט Joe Walsh הידוע בין היתר מחברותו בלהקת ה- Eagles.



יש אומרים שזה אחד האלבומים היצירתיים והמשפיעים בעולם המוסיקה, מהאלבום יצאו גם שלושה סינגלים מצליחים מאוד: "Vicarious", "The Pot" ו- "Jambi". האלבום כבש את מצעד הבילבורד והגיע למקום הראשון !!



אתם מוזמנים להאזין לאלבום ב- Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

225 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page