top of page

Adam Jones

הוא אולי מוכר לכם כגיטריסט של להקת "Tool", אבל הוא הרבה מעבר לכך. הוא אנימטור, הוא פסל דמויות, הוא מעצב תלבושות, תפאורה ואפקטים מיוחדים וגם אומן מייק-אפ.


(Photo: artofit.org)


בואו לקרוא כמה עובדות על Adam Jones, הממוקם במקום ה- 9 ברשימת 100 הגיטריסטים הגדולים במטאל של מגזין Guitar World:


1. הוא נולד בפארק רידג', אילינוי ב- 15 לינואר 1965, בשם Adam Thomas Jones.


2. כבר בגיל צעיר הוא החל לנגן בכינור ואף הצטיין בכך והתקבל לתוכנית Suzuki program לנגנים מחוננים.


3. תחביבים נוספים שהיו לו בילדותו היה אנימציה ופיסול.


4. בתיכון הוא כבר עבר לנגן בקונטרבס והתקבל לתפקיד נגן הבס של מקהלת בית הספר אשר נגנה בעיקר מוזיקה קלאסית.


5. במקביל הוא ניגן בס בלהקת "Electric Sheep" אותה הקים יחד עם חברו Tom Morello, אשר ניגן בגיטרה ולימים יהפוך לאחד ממקימי להקת "Rage Against the Machine". אימו של מורלו היתה המורה של ג'ונס בתיכון.


6. כאן המקום לציין שלמרות כישוריו המוזיקליים הגבוהים, אדם מעולם לא נטל שיעורי נגינה בגיטרה ולמד לנגן משמיעה.


7. לאחר התיכון קיבל אדם מילגה ללימודי קולנוע, אך הוא בחר לעבור ללוס אנג'לס ובשנת 1983 התחיל ללמוד מייק-אפ אומנותי באקדמייה בהוליווד.


8. בהמשך הוא החל להתעניין בפיסול דמויות ובעיצוב אפקטים מיוחדים לסרטים.


9. עם סיום לימודיו הוא החל לעבוד בעיצוב תלבושות, מייק-אפ ואפקטים על הסט של מספר סרטים מפורסמים כמו: "פארק היורה", "סיוט ברחוב אלם 4 ו- 5", "שליחות קטלנית 2", "מכסחי השדים 2", "רוקד עם זאבים" ועוד.


10. את הזמר Maynard James Keenan הוא פגש בלוס אנג'לס, בסוף שנות השמונים.


11. בשנת 1990 הם הקימו את "Tool" יחד עם הבסיסט Paul D'Amour שלימים הוחלף על-ידי Justin Chancellor ועם המתופף Danny Carey אותו הכיר להם Tom Morello.


12. בשלב זה היה אדם צריך לבחור בין הקריירה ההוליוודית לבין המוזיקה, הוא בחר טוב. אדם ומניארד יהפכו למובילים ומשפיעים על המוזיקה של טול והקליפים שלה.


13. בשנת 1992 שחררו אדם מיניארד וטול את המיני-אלבום הראשון שלהם (Opiate), ומיד לאחר מכן הם יצאו לסיבוב הופעות עם "Fishbone" ו- "Rage Against the Machine".


14. בשנת 1993 הם שחררו את אלבום הבכורה שלהם "Undertow" שהיה הצלחה גדולה.


15. בשנת 1996 שחררה הלהקה את אלבומה השני "Ænima". האלבום הגיע למכירות של אלבום זהב בתוך 10 שבועות וזכה להופעת המטאל הטובה ביותר בשנת 1998.

(Photo: Fact Magazine)


16. אחרי השקת "Ænima" הלהקה מצאה עצמה בקרב משפטי ממושך עם חברת התקליטים שלהם. ההליכים המשפטיים הובילו את הלהקה לקחת פסק זמן.


17. לאחר הפסקה של 5 שנים, שחררה "Tool" את אלבומה השלישי "Lateralus". האלבום זינק הישר למקום הראשון בבליבורד 200 וזכה להצלחה גדולה ולביקורות מהללות של המבקרים.


18. בשנת 2006 שחררה "Tool" את אלבומה הרביעי "10,000 Days". גם אלבום זה זינק למקום הראשון בבילבורד 200 כבר בשבוע האשון ליציאתו.


19. בשנת 2019, אחרי 13 שנים של הפסקה, שחררה "Tool" את אלבומה החמישי והמצוין "Fear Inoculum". זה היה האלבום השלישי ברציפות של הלהקה שהגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד.


20. אדם הוא חבר טוב של Buzz Osborne גיטריסט וזמר להקת "Melvins". הוא יופיע כאורח הלהקה באלבומה "Hostile Ambient Takeover" משנת 2002.


21. ג'ונס משתמש בניסיונו הקולנועי כדי לייצר קליפים לשירים של טול כמו: "Sober", "Prison Sex", "Stinkfist", "Ænema", "Schism", "Parabola ועוד.


22. הוא גם סייע בעיצוב התלבושות והסטייל הבימתי של להקת "Green Jellÿ".


23. ג'ונס ידוע בנגינה הכבדה שלו ומשתמש לעיתים קרובות בכיוון גיטרה דרופ D. הוא גם ידוע כבעל סאונד ייחודי בין היתר בזכות שימוש מוגבר באפקטים פלנג'ר ודיילי.


24. אדם מדורג במקום ה- 75 ברשימת 100 הגיטריסטים הגדולים בכל הזמנים של מגזין הרולינג סטון.


25. הוא גם מדורג במקום התשיעי ברשימת הגיטריסטים הגדולים במטאל של מגזין "Guitar World".


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page