top of page

Triumph - Allied Forces

המלצת המערכת...


ב- 19 לספטמבר 1981 שחררה "Triumph" את אלבום האולפן החמישי שלה (הרביעי בהוצאה בינלאומית) "Allied Forces".


זה אחד מאלבומיה הגדולים של הלהקה וזה שחשף אותה לקהל גדול יותר עם להיטים כמו ""Magic Power" ו- "Fight the Good Fight" ולמי מכם שאינו מכיר את הלהקה הוא בהחלט מקום טוב להתחיל איתו.


אחרי הכישלון היחסי של האלבום הקודם "Progressions of Power" משנת 1980, מחליטים חברי הפאוור טריו הקנדי Rik Emmett (גיטרה/שירה), Mike Levine (בס/קלידים) ו- Gil Moore (תופים/שירה), לקחת את העניינים לידיים. להבדיל מהאלבום הקודם שהוקלט בחיפזון ובלחץ חברת התקליטים לסיימו כמה שיותר מהר, נכנסת הלהקה בפעם הראשונה לאולפן ההקלטות הפרטי שלה "Metalworks Studios" ושוקדת על כתיבת חומרים חדשים. חברי הלהקה ציינו שהידיעה שהם עושים זאת בפעם הראשונה באולפן הפרטי שלהם עם חופש יצירתי בלתי מוגבל, השרתה עליהם אווירה נינוחה ששימשה כר פורה לכתיבת כמה מהשירים היפים שיצרו אי פעם.


כל השירים למעט שני הקטעים האינסטרומנטאלים נכתבו בשיתוף פעולה מלא של כל שלושת החברים, כאשר גם במקרה זה קיימת חלוקה די מאוזנת בשירה, בין שני הזמרים המובילים של ההרכב המתופף Gil Moore והגיטריסט Rik Emmett. כבר דיברנו וכתבנו על כך לא מעט, אבל אחד היתרונות הגדולים של ההרכב הזה הוא בעובדה שיש לו שני זמרים מצויינים, שפשוט משלימים אחד את השני. באופן זה, כל אחד מביא את גוון הקול והסגנון המתאים לשיר הספציפי ויוצר בכך גיוון מדהים שמשתלב בצורה כל-כך יפה עם המוזיקה. אנחנו לא ממש יודעים איך בדיוק להסביר את זה, אבל כאילו מדובר בניגודיות בין שני קצוות שבכל זאת מצליחים להשלים זה את זה.


את הניגודיות הזו ניתן להרגיש כבר בשני שירי הפתיחה של האלבום. מצד אחד "Fool for Your Love" עם הריף הקליט והמחוספס שמושר בקולו העוצמתי של המתופף Gil Moore ומנגד הלהיט הראשון של הלהקה "Magic Power" אותו שר הגיטריסט Rik Emmett בקולו הרך והמלטף. חברי הלהקה יספרו שהשיר הזה שינה את מאזן הכוחות בבסיס המעריצים של הלהקה, כאשר בין לילה הם הפכו מלהקה ש- 90% ממעריציה הם בנים, ללהקה שההופעות שלה כוללות 40% נשים.


אבל הניגודיות אינה אומר שבהכרח כל השירים הרכים יותר מובלים על-ידי Rik Emmett בעוד שאת השירים היותר "קשוחים" שר Gil Moore. קחו לדוגמא את "Hot Time (In This City Tonight)" הרוקנרולי אותו שר דווקא Emmett, לעומת "Ordinary Man" שנפתח באה-קאפלה של Moore ו- Emmett והופך לדואט שקט של השניים.


כמו שציינו האלבום הזה כולל כמה מהשירים הגדולים של הלהקה, ביניהם שיר הנושא "Allied Forces" המהיר והמכסח אותו שר Gil Moore וכמובן "Fight the Good Fight" האדיר - קטע מורכב ואדיר עם השפעות פרוגרסיביות עם עבודת קלידים יפה של הבסיסט Mike Levine, אשר גם הפיק את האלבום, על ה- Hammond B3 שלו. זה קטע שאסור לכם, פשוט אסור לכם לפספס!!!


כמיטב המסורת, גם האלבום הזה כולל קטע גיטרה אינסטרומנטאלי קצר Petite Etude” המנוגן על-ידי Rik Emmett שהינו לדעתנו אחs הגיטריסטים הגדולים אשר לא מספיק מוערכים, ולא בצדק.


יאללה, עכשיו רוצו להאזין: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page