top of page

Van Halen - M&M incident

תקרית ה-M&M של "Van Halen" היא אחד מאותם סיפורים מיתולוגים מתולדות הרוקנ'רול, אשר משמשת לעתים קרובות כדוגמה לדרישות המוגזמות של כוכבי הרוק. עם זאת, מבט מעמיק יותר לתוך התקרית מגלה גישה חכמה וחדשנית לאתגר העומד בפני להקות במהלך סיבובי ההופעות שהן מקיימות.


(Photo: The Pueblo Chieftain)


ב-30 במרץ 1980, "Van Halen" היו אמורים לערוך הופעה ב"אוניברסיטת דרום קולורדו" בפואבלו. ימים ספורים קודם לכן יצא לאור אלבומם השלישי "Women and Children First", הלהקה היתה בדרכה לכבוש עוד פסגה והציפיה לראות אותם על הבמה היתה בשיאה. ההופעה שאורגנה על-ידי האוניברסיטה בשיתוף עם האמרגן האגדי Barry Fey of Feyline, הייתה צפויה להיות אירוע משמעותי עבור האוניברסיטה שהיתה ידועה אז בשם USC.


במחיר של 7.50 דולר לסטודנט ו-8.50 דולר לקהל הרחב, 5,000 הכרטיסים שהועמדו למכירה נחטפו על-ידי המעריצים, וההכנות לאירוע שהבטיח להעלות את מעמדה של האוניברסיטה כמארחת הופעות רוק היו בשיאן.


עם זאת, ההופעה הזאת תהיה זכורה בעיקר בזכות הסעיף הידוע לשמצה של "no-brown M&Ms" שהוכנס בעצתו של David Lee Roth לחוזה של "Van Halen". דרישה מוזרה זו נועדה לשמש כמבחן ולוודא שמארגני ההופעה שמו לב לדרישות הטכניות והבטיחותיות של הלהקה. בסוף החוזה ציינה הלהקה את המילים המודגשות הבאות: “M&Ms (WARNING: ABSOLUTELY NO BROWN ONES).”


אבל האמת מאחורי סעיף ה-M&Ms הייתה הרבה יותר פרגמטית וגאונית, מאשר דרישה מטורפת של "רוקסטארים". "Van Halen" הייתה אחת הלהקות הראשונות שהביאו הפקות מסיביות ובומבסטיות לאולמות בינוניים. המופעים שלהם היו מושקעות מאוד והציגו מערכות תאורה מתקדמות, תפאורות במה מורכבות ושפע של ציוד שבאולמות רבים לא היו רגילים לטפל בהם. החוזה המפורט שכלל את סעיף ה- M&M, היה למעשה מבחן שהציבה הלהקה למארגנים. אם הלהקה הגיעה למקום וגילתה שאכן ה- M&M החומים הוסרו, הם יכלו להיות בטוחים שהמפרט הטכני בחוזה נקרא ביסודיות ושהמארגנים לא סטו ממנו. לעומת זאת, אם הלהקה גילתה M&M חומים, זה היה דגל אדום מבחינתם לכך שמארגני המופע לא הקדישו תשומת לב רבה למפרט, ובכך הם מסכנים את הלהקה, את הצוות ואת הקהל.


לאחר שהלהקה גילתה M&Ms חומים בחדר ההלבשה שלהם, הם הגיבו בריסוק ה- M&Ms במהלך "קרב אוכל" שהחלו במקום תוך שהם טוחנים את ה-M&M על הרצפה אל תוך השטיח וגרימת נזקים בסך של 3,500 דולר.


בדיעבד, תקרית ה-M&M של "Van Halen" משמשת כפתרון חכם של הלהקה לבעיה אמיתית, במסווה של דרישה אבסורדית. זה היה שיעור בחשיבות תשומת הלב לפרטים הקטנים, במיוחד במצבים שבהם הסיכון יכול להיות גבוה.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט







 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page