top of page

Walkways - Barby TLV - 24/01/19

אתם יודעים איך זה...

כשאתה חווה משהו גדול בפעם הראשונה אתה אומר לעצמך שזה בטח חד פעמי, זה כל כך גדול ומיוחד שאין סיכוי שזה יחזור על עצמו. העוצמה, ההתרגשות והאימפקט של החוויה כל כך מיוחדים שאתה לא מאמין שדבר כזה יכול לחזור על עצמו.



אבל אתמול זה קרה...זה חזר על עצמו...ואפילו בגדול יותר !!


אזהרה: זו לא תהיה סקירת הופעה או ביקורת, זו תהיה פסקה (או שתיים) של שיתוף החוויה !


זה קרה אתמול בלילה, בדרום תל אביב...בארבי תל אביב.


להקת Walkways עלתה להופעה השנייה שלה בבארבי מאז הופעת השקת האלבום המטורפת שהתקיימה שנה שעברה וזה היה ענק, עוצמתי, ייחודי ופנומנאלי.


אתם מכירים את זה שאתם מרגישים ברגע מסויים שאתם חלק ממשהו גדול, אתם עדים למשהו שאתם מרגישים בלב שהולך להיות ענק, אז אלה הם Walkways!!


הלהקה שחתמה לא מזמן על חוזה עם חברת התקליטים Nuclear Blast, חזרה מסיבוב הופעות של מספר חודשים באירופה כמופע פותח ל- Memphis May Fire וכמו שאביחי (הבסיסט) תיאר את זה..."זה היה כמו בסרטים", על אוטובוס עם כל הציוד מתעוררים כל יום בעיר אחרת באירופה, נותנים את הנשמה וחיים רוק אנד רול.

ההופעה הייתה מורכבת משני חלקים, בחלק הראשון עלו SHREDHEAD ובחלק השני עלו Walkways כשמופע החימום היה של For Us All. אבל לפני שנדבר על Walkways אנחנו חייבים להתעכב רגע על Shredhead...

אנחנו לא מכירים את הלהקה, אף פעם לא שמענו את המוסיקה שלהם וזו הפעם הראשונה שאנחנו בהופעה שלהם. אז מכאן אנחנו רוצים לפנות לשר הבטחון ולרמטכ"ל של מדינת ישראל ולהודיע להם שהם יכולים לשחרר את המערך הסדיר ואת המילואים כי יש במדינת ישראל מכונת מלחמה מתוחכמת, אימתנית ואכזרית בשם Shredhead !!!

שני הגיטריסטים שלה, יותם נגור ורזי אלבז מובילים בנחישות, במיקצועיות ובאכזריות את סיירות הקומנדו בזמן שהמתופף המטורף רועי כהנא (שנראה שיש לו 4 פדלים או ארבע רגליים) עם הבסיסט לי לוי הם סוללת תותחים או טילים עצומה שמורידה ארטילריה כבדה ועוצמתית בסיוע לסיירות ואת כל זה מוביל הזמר אהרון רגוזה שעם הגרון והעוצמה שלו לא צריך אפילו מכשירי קשר, שומעים אותו עד לרחוק בזמן שהוא מנווט את הכוחות. אין דרך אחרת לתאר את ההופעה ואת המוסיקה שלהם, למי שאוהב את הסגנון הזה מצפה לו חוויה חוץ גופית קטלנית ואכזרית לחלוטין ולפי איך שזה היה נראה בבארבי יש להם קהל אדוק ואוהב.


כבר דיברנו מספר פעמים על Walkways וגם השמענו אותם מספר פעמים אצלנו בתוכנית. הדבר המדהים בלהקה הזו הוא שיש לה DNA מיוחד משלה, היא אמנם נמצאת בז'אנר הזה שנקרא מטאל קור אבל היא מיוחדת במינה ומרגישים את זה מיד עם התו הראשון. יש משהו קוסמי במבנה ובדינמיקה של המוסיקה שלהם, שילוב מאוד מתוחכם וקטלני של ריפים חזקים עם פריטות מלטפות, ברייקים בלתי צפויים ומעברים של מקצבים שונים במבנה לא אחיד. אתה מרגיש שזה מושך אותך למעלה, מלטף אותך ברכות ופתאום אתה חוטף אגרוף אכזרי לפרצוף, אתה מוטח לריצפה ומוצא את עצמך רוקע בעוצמה. קשה מאוד להסביר במילים מה הלהקה הזו מצליחה להעביר למאזין ובמיוחד לקהל שלה בהופעות, בארבי מפוצץ, מלא בריח נעורים, כולם עם הידיים למעלה שואגים For Heaven Sake...



השילוב של כל הכשרון הזה על הבמה עם הסאונד המהפנט לא משאירים שום אפשרות אחרת מאשר התמסרות טוטאלית. שני הגיטרסיטים, בר כספי ויוני מנר מייצרים צלילים אולטרסוניים שחודרים לך לתוך המוח ומייצרים פולסים חשמליים מסוג שלא הכרת עד היום והמוח שלך ללא שום התנגדות מעביר את התחושות הלא מוכרות הללו לכל האיברים בגופך. אתה מרגיש שהגוף שלך נע ממצב קיצון אחד למצב קיצון אחר. ברגע אחד אתה רוצה להתפוצץ, לקפוץ, לשאוג וברגע אחר אתה רוצה לשיר, ללחוש לנוע ברכות. ומי שאחראים על הניווט או יותר נכון על כיוון החיווט הם המתופף הענק פריאל חורש והבסיסט המדהים אביחי לוי. כשהריפים חזקים ומטלטלים, הם תוקפים יחד איתם ומהווים להם מין מסילת ברזל אימתנית עם מסלול התנגשות שזה אחלה ונהדר אבל מוציא אותך משיווי משקל כשמגיעים הברייקים המוטרפים ואתה לא מבין בכלל מאיפה זה נוחת עלייך. הסנייר, הבייס דראם והבס יוצרים מעברים שעוצרים את נשמתך ובשקט ששורר אתה לא שומע בכלל את דפיקות הלב אלא רק את הנחתות הסנייר והבס. כל אלה מזינים בעוצמתיות את הזמר רן ירושלמי שבכריזמתיות מהפנטת חודר אל הנשמה, הוא לוחש לך באוזן, הוא שואג ממעמקי גרונו, הוא מלטף אותך והוא בועט אותך לאלף עזאזל...הוא פשוט ענק.


אתם בטח אומרים שנסחפנו, שאנחנו ממש מגזימים, שיש להקות רבות מרגשות אבל זה...ממש מוגזם. אז אנחנו לא מתכוונים להצטדק או להתנצל...זה מה שקורה כשלהקה מגיעה לרמה כל-כך גבוהה והיא בבית שלך, בארץ שלך והיא חלק ממך.


אנחנו ממליצים מעומק הלב להיכנס עכשיו לבנדקאמפ או לאתר של הלהקה ולהאזין לשני האלבומים שלהם. אנחנו מאוד מקווים שיהיו להם עוד הופעות בקרוב כי זו הופעה חובה !!



להאזנה לאלבום האחרון של הלהקה שיצא ב-2019 https://open.spotify.com/album/3OOyzSFCJxDrnqyYMzjXqG


להאזנה לאלבום הבכורה של הלהקה שיצא ב-2013 https://open.spotify.com/album/6W36Omv5c4yKSG4UYrGVyE



"עימות חזיתי" - תוכנית רוק, ראש בראש, בימי ראשון ב- 11:00 ברדיו "זה רוק"

להאזנה לתוכניות בספוטיפיי: https://open.spotify.com/show/0bxzMl0IiqNKFjvHxfGPr8


להאזנה לתוכניות במיקסקלאוד : https://www.mixcloud.com/FaceOff_RadioShow/

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page