top of page

Zozo - Blue Mountains


Album & Concert🤘


שבוע טוב ומבורך 🙏... נכון שהעולם שלנו מושלם, אבל לפעמים נראה שהיינו משנים בו איזה משהו.



קטונתי, אבל משהו שלדוגמה הייתי משנה לגבי מוצ"ש (אמש), ההופעה של ZoZo Ginzburg הייתה מתקיימת (לפחות) ב-בארבי מפוצץ!


אבל העולם כאמור כבר מושלם, במקומות שונים ברחבי העולם היו חולמים על להסתובב חופשי עם ים אנשים מסביב ואני אסיר תודה שזכיתי ל- אוזן בר, ת"א מלא ולחוות את ההשקה של Blue Mountains עם עוד ברי מזל🍀.


אחרי שליוותה כנגנית גיטרה (אדירה!), בין היתר גם את אסף אבידן ומשינה... ואחרי ששנה שעברה הוציאה כחברת "סוס מביט" את אחד מאלבומי השנה המקומיים... ובמיוחד אחרי הסינגל שלה מסוף 2019 (B.B.cream הנהדר)... הייתי "ילד טוב" וחיכיתי לאלבום הסולו שהתעכב לאור שנת הקורונה 😷... אבל לא קיבלתי את מה שציפיתי לו... אלא הרבה... הרבה יותר!!! (דבר שחזר על עצמו גם לגבי הציפיות מההופעה).


BB Cream


קצת הקדמה🖋️


אמנם אורך האלבום רק 31 דקות ויצא בסוף פברואר... אני לא מפסיק לחזור אליו... ו- Blue Mountains הוא בקלות ב-טופ האהובים עלי עד כה השנה (בארץ ובכלל).


האלבום הוקלט בבליץ של 3 ימים, 10 שירים, 3 טייקים לייב לכל שיר, והטוב ביותר נבחר לאלבום.


בד"כ זה מפריע לי, אבל לא זוכר מתי כל כך נהניתי ממבטא לא מושלם של יוצר מקומי... גם אם יש אי דיוקים, הקרביים של כל השותפים (נמרוד גולדפרב על הבס וגיא בן-עמי על התופים) והתחושה ה-נאה (Raw🍖) מורגשת וזה אחד מסודות האלבום לטעמי.


מרגישים שההקלטה לא נופלת מהביצוע החי שהיה מעולה אמש! כיום בליווי ג'נגו ואסף רייז, המשלימים את הטריו ומנחיתים את הבס/תופים שלהם חזק על אוזני הקהל. ההרכב הנוכחי אף הספיק ביולי האחרון להקליט EP שישוחררו ממנו דברים בקרוב... הסנוניות החדשות שהושמעו אמש, שומרות על רף גבוה ותחושת החיוּת של חומרי האלבום!


בתור ילידת המדבר הדרומי, זוזו מגדירה את המוסיקה שלה כ-Desert🏜️ Punk (שילוב של הנדריקס, פיקסיז, פי.ג'יי סוניק יות' ועוד) ובאמת יש משהו שהולם כל כך את ההגדרה.


קישור לפלייליסט ספוטיפיי ש-זוזו ערכה בעצמה וכולל חלק מההשפעות עליה


יאללה לאלבום💿


אפשר לחוש את הדזרט Pאנק כבר בשיר הפתיחה ("Baby"), אולי השיר המורכב באלבום... כמו סופת חול, אבל אתה שמח כשזאת מכה בך... נפתחת בסולו עם נגיעות ים תיכוניות (קצת סטייל אלפנט/אהוד בנאי), בס מהיר ואגרסיבי שממשיך לרכבת הרים 🎢 מענגת, עם ערבוב של Pאנק בסאונד ושינויי מקצבים גם בשירה... שמתחילה מתקתקה, נפגשת עם הפאנק המהיר ונגמרת בהורדת חצי כוח מגניבה לאללה.


יש גם שני בוסטים מעיפים, Pאנקיים ל"מהדרין" של כ-2 דקות כל אחד (clean ו-boots), שניהם מגיעים אחרי השיר אולי הכי שמח באלבום - קטע פוסט פאנק מקפיץ (filthy morning), שמתנקז לסולו שמח, לצד באס גרובי... מטפס לעליית קצב ועוצמת השירה שהעלו/רוממו לי גם את הנפש.


אחלה לייב סשיין בטבע שאהבתי ל-"Boots" (עם הנגנים המקוריים של האלבום):



קטע מתקתק לאללה של אולד סקול רוקנרול הוא "Load" הכולל אפילו קולות ליווי "וואה וואה" של שנות השישים... ממתק 🍬 (היה חמוד לאללה לראות בהופעה את נמרוד גולדפרב מההרכב שהקליט את האלבום, עולה לחזק עם הטמבורין וקולות ה"וואה וואה" ברקע).


השיר אולי הכי "מדברי" והכי צ'יל באלבום דווקא נקרא "Fast" עם בס תופים איטי דומיננטי, ים אווירה... גם כאן גיטרה בסטייל רוקנרול ישן וטיפה אפקטים (באלבום) שמוסיפים אחלה נפח.


קטע רגוע נוסף שעוקב אחריו, הוא "sweet lies" (שהיה מאוד מיוחד עם נומְקֵה nomke בהופעה) ...ניחוח אינדי רך יותר וכל כך נעים (גיטרת הרקע הזכירה קצת את weird fishes של רדיו הד)... שירה מעולה ומרגשת (קצת שריקות) עם שינויי מלודיה על גבי קצב התופים המהיר/גרובי יחסית.


השיר הכי וורוד🦩 בחבורה (Pink) הוא בכלל "מלוכלך" ו"זרוק" (בעיקר בשירה), ממשיך עם פאוזה קטנה של בס דומיננטי ושירה שממשיכה לצרחה... קטע גיטרה פשוט ויעיל המוביל אותנו עד לסיום "לה לה לה" עליז וצעקות שמחה ברקע.


מגיעים לשיר הסיום שהוא גם שיר הנושא, ונראה שסוגרים מעגל עם שיר הפתיחה... שיחד איתו, מסכמים לטעמי את ה- Desert Punk הכי טוב ובסיום אפילו בצורה יותר אותנטית ... שיר אהבה להרים הכחולים ולנוף הולדתה... מריחים את רוח 🌬️ המדבר באוויר... בקטע מקסים של בלוז רוק מעושן מהול בפוסט פאנק מפרק... אי אפשר לטעות, אחרי כל החזרות של "!blue mountains are my home"... מנטרה רועשת ומרהיבה...קשה לא להרגיש את המעורבות הרגשית והעוצמה שחודרת פנימה.


על אף כל ההשפעות המפוארות עליה עד היום והעובדה שרבים משירי האלבום נכתבו בכלל באירופה, כנראה שאותו המדבר וההרים⛰️ הכחולים, הם ההשראה הכי גדולה לאלבום הסולו הראשון והמופלא של Zozo!


(לא יודע מתי אני אגיע למדבר בדרום, אבל להרים הכחולים האלו אחזור עוד ועוד.)


אל תשכחו מאין באתם ולאן אתם הולכים... תשמעו (גם) מוסיקה ישראלית! מכל מגוון הטוב הזה שסובב אותנו... בטוח יש דברים מעולים שתאהבו!


אם אהבתם, נסו לתפוס את ההופעות הבאות... כריזמה בטונות של זוזו וכל הלהקה! רוצים עוד קצת לחפור/לפרגן...


אתם מוזמנים להאזין לאלבום ב- Spotify


Enjoy! (...the blue mountains)

O.Miz 🎧


בתמונה🖼️ (מימין למעלה, נגד כיוון השעון):

זוזו אתמול באוזן בר, עטיפת האלבום, מתוך צילומי הלייב סשיין בטבע, לוח הפדלים של זוזו מפרקט האוזן-בר, רשימת הסט ליסט וחיוך מתוך עמוד הפייסבוק שלה.





50 צפיות

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page