top of page

חדשות השבוע במוזיקה 11.06.23

מקבץ חדשות השבוע לשבוע שמתחיל ב- 11.06.23

 

זו תקופה עמוסה להפליא עבור Duff McKagan. הוא עוד לא נרגע מהביקור הסוער שלו בתל אביב, מתכונן לקראת כמה הופעות בבריטניה ובאירופה ובמקביל מכריז על אלבום סולו שלישי ומשחרר סינגל ראשון מתוכו. האלבום שייקרא "Lighthouse" הוא ההמשך הישיר ל- "Tenderness" שיצא בשנת 2019 והוא יצא לאור ב-20 באוקטובר. האלבום כולל שיתופי פעולה עם כמה מחבריו המפורסמים: Slash חברו ל"גאנז", Jerry Cantrell מ"אליס אין צ'יינס" ו- Iggy Pop. שיר הנושא מתוך האלבום כבר זמין להאזנה:

 

גם Alice Cooper הכריז פרטים על אלבומו החדש "Road". האלבום יכלול 13 השירים והוא יצא ב-25 באוגוסט כאשר הסנדק של Shock Rock מסביר שהפעם להקת ההופעות שלו הכוללת את הגיטריסטים Ryan Roxie, Tommy Henrikson ו- Nita Strauss, הבסיסט Chuck Garric והמתופף Glen Sobel, לקחה חלק יותר גדול ביצירה של האלבום. אליס שחרר גם את הסינגל הראשון מהאלבום שנקרא "I'm Alice":

 

מה זה?? "The Hives" הוציאו סינגל וקליפ מהאלבום הקרוב "The Death Of Randy Fitzsimmons" שיצא ב- 11 לאוקטובר. את הסינגל בשם" Countdown To Shutdown", מתאר Howlin' Pelle כ"באנגר רב-תכליתי לכל צורכי הרוק הקיצי".

 

איזה קאבר מעניין... האזינו ל- "Black Veil Brides" מבצעים את "Temple Of Love" - הקלאסיקה של "Sisters Of Mercy". לקראת סיבוב ההופעות שלהם בצפון אמריקה, סולן BVB, אנדי בירסאק, אומר שהוא נלהב מהקאבר ומקווה שכל מי שמכיר את השיר יהנה מגרסת הכיסוי של הלהקה ומי שמעולם לא שמע את המקור יהנה ממנוויכיר באמצעותו את הגדולה של "Sisters Of Mercy".

 

גם "Greta Van Fleet" משתפת סינגל חדש נוסף בשם "Farewell For Now" הלקוח מאלבומה הקרוב "Starcatcher". על-פי הבסיסט Sam Kiszka השיר עוסק ברגש ובכמיהה של הלהקה להישאר על הבמות ולהתענג עוד קצת על הקסם שנוצר בין הלהקה לקהל במהלך ההופעה.

 

ואפילו Ninet Tayeb שלנו מוציאה סינגל חדש יחד עם טונה. השיר שנקרא "ככה זה" נכתב על-ידי נינט, טונה (איתי זבולון) ויונתן גלילה שגם הפיק והוא עוסק בהתמודדות שלהם על ההצלחה והציפייה של הקהל לקבל מהם יחס. השיר לקוח מתוך האלבום הבא של נינט שייצא ב- 5 ביולי וזה הסינגל הראשון מתוכו.

 

להקת "Queens of the Srone Age" מוציאה היום את אלבומה השמיני "In Times New Roman…". זה האלבום הראשון של הלהקה מאז "Villains" שיצא בשנת 2017. הוא הוקלט באולפני "Pink Duck" של הסולן Josh Homme בבורבנק, קליפורניה, ובאולפן "שנגרי-לה" של Rick Rubin במאליבו, קליפורניה.


להאזנה: Spotify

 

להקת "Fifth Angel" מוציאה אל אלבומה הרביעי "When Angels Kill". למי שלא מכיר הלהקה הוקמה בסיאטל בתחילת שנות השמונים ופעלה פחות או יותר במקביל ללהקות כמו "Quensryche" והרכבי הגראנג' שיצאו משם. הם הוציאו 2 ונעלמו כי לא הצליחו כל-כך במכירות. 30 שנה לאחר מכן, בשנת 2018, הן חזרו עם אלבום מצוין שכלל 3 מתוך 4 מההרכב המקורי ועם גיטריסט ישראלי בשם איתן ברוש. כעתיוצא לאור אלבומם הרביעי ואיתן ברוש עדיין בלהקה. נשמיע שיר מתוך האלבום בתוכנית הקרובה ביום א'.


להאזנה: Spotify

 

גם "King Gizzard & the Lizard Wizard" מוציאה היום לאור את אלבומה ה- 24!!! ואתם לא מאמינים איזה שם ארוך יש לו... אמא'לה..... "PetroDragonic Apocalypse; or, Dawn of Eternal Night: An Annihilation of Planet Earth and the Beginning of Merciless Damnation" זהו אין לנו מה לומר עוד, נגמרו לנו המילים אז כל מה שנותר הוא רק להאזין.


להאזנה: Spotify

 

וגם הלהקה האיסלנדית שכל-כך קשה להגדיר את המוזיקה המהפטנת שהיא עושה - "Sigur Rós" מוציאה היום לאור את אלבומה השמיני "Átta" (שמונה באיסלנדית). זה אלבום האולפן הראשון שלהם מזה 10 שנים, מאז "Kveikur" שיצא בשנת 2013, והוא הראשון שלהם מאז "Valtari" משנת 2012 עם הקלידן Kjartan Sveinsson, שהצטרף ללהקה מחדש בשנת 2022. הסינגל המוביל בן שבע דקות "Blóðberg" שוחרר ב- 12 ביוני 2023 יחד עם קליפ חדש והלקה מתוכננות לצאת בקרוב לסיבוב הופעות בליווי תזמורת בת 41 נגנים!!!


להאזנה: Spotify

 

השבוע קיבל בעל חנות תקליטים קטנה ב- Oakham, Rutland ביקור "מלכותי" של לא אחר מאשר Robert Trujillo בסיסט להקת "Metallica". טרוחיו נטל פסק זמן בין הופעות הלהקה בפסטיבל "Download" והגיע בהפתעה לחנות "Rocka-Buy Records" של Dean Poole. פול ציין שטרוחיו שהה בחנות שעתיים, הוא היה ממש מקסים ושהם דיברו על מוזיקה. טרוחיו אפילו רכש ממנו אלבום של Ian Dury וארבעה מפרטים שהלהקה השתמשה בהם בפסטיבל במחיר של 20 פאונד. פול העלה גם קטע וידאו מהמפגש "המלכותי" הזה לטיק-טוק.

 

פרשת Till Lindemann מסרבת לרדת מהכותרות. השבוע פורסם שמשטרת גרמניה חוקרת עבירות מין ו"הפצת סמים" נגד סולן להקת "Rammstein". בהצהרה מטעם התביעה הציבורית של ברלין נאמר כי "הליך מקדמי נפתח נגד טיל לינדמן בגין האשמות הקשורות לעבירות מין והפצת סמים". כזכור, תלונות נגד טיל הועלו לראשונה ב-22 במאי לאחר שמעריצת "רמשטיין" Shelby Lynn, פרסמה כי היא סוממה במסיבת באקסטייג' לפני ההופעה שהתקיימה בווילנה, ליטא, וכי במהלך ההפסקה בהופעה היא היתה עדה להטרדה מינית מצד טיל שהציע לה הצעות מגונות והיה אלים כשסירבה להן. עם זאת היא הדגישה כי לא הותקפה מינית וכי טיל לא נגע בה.

(Photo: Jens Kalaene)

 

אוהבים את "The Rolling Stones" חושקים בנעלי "Skechers" אז אתם יכולים להתחיל לחגוג, כל מה שאתם צריכים זה 80-90 דולר מיותרים. חברת "Skechers" משתפת פעולה עם ה"רולינג סטונס" ומוציאים קולקציית נעליים חדשה ומטריפה שתכלול את הלוגו המפורסם של הלהקה. בין אם אתם נשים, גברים או ילדים, בטוח תמצאו משהו שיתאים לכם מתוך הקולקציה. קישור לרכישה, כאן:

 

השבוע אישר Paul McCartney שבהמשך השנה יראה אור שיר חדש-ישן של "The Beatles". מדובר בהקלטה ישנה והשיר האחרון של ה"ביטלס" שיראה אור הודות לבינה מלאכותית. מקרטני ציין שהטכנולוגיה שימשה כדי "לחלץ" את קולו של John Lennon מהדמו הישן, בסיוע הבמאי פיטר ג'קסון, שעבד על הסרט התיעודי של הביטלס Get" Back". הצוות שעבד על הסרט הצליח לבודד את קולו של ג'ון לנון מכלי הנגינה. למרות שהשערות מדברות על שיר שכתב לנון בשנת 1978 ונקרא "Now And Then" אישר מקרטני שקיבל את הדמו מאלמנתו של לנון, יוקו אונו והוא אחד מכמה שירים שנכללו בקלטת שכותרתה "For Paul" שלנון הקליט לפני מותו ב-1980.

(Photo: Central Press)

 

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page