top of page

Duff McKagan

הוא לא רק בסיסט, הוא מולטי אינסטרומנטליסט, הוא בלונדיני וגבוה מאוד וגאנז הם רק חלק מהקריירה שלו.

אז בואו תלמדו קצת על Duff McKagan...

(Photo: Kevin Winter)


= שמו המלא הוא Michael Andrew McKagan והוא נולד בסיאטל שבארה"ב ב- 5 לפברואר 1964.


= את הכינוי Duff הוא קיבל עוד כשהיה תינוק כחלק מילדותו האירית.


= הוא הצעיר מבין 8 אחים ובן להורים גרושים.


= למרות שהיה תלמיד מצטיין ואפילו קיבל אות כבוד הוא עזב את בית הספר בכיתה י' והתחיל לעבוד כקונדיטור, אך אל דאגה הוא השלים בגרויות בשלב מאוחר יותר.


= אחיו Bruce הוא זה שלימד אותו לנגן על גיטרה בס והוא הושפע בעיקר מנגני פאנק כמו Barry Adamson ו- Paul Simonon.


= בגיל 15 הוא הקים את להקתו הראשונה The Vains, כשבמקביל הוא ניגן גם בלהקת The Living שקיבלו חשיפה בעקבות חימום הלהקות Hüsker Dü ו- D.O.A.


= בשנת 1980 הוא הצטרף כמתופף ללהקת הפאנק-פופ Fastbacks. הלהקה הייתה פעילה עד שנת 2001 והחליפה יותר מ-15 מתופפים.


= שנתיים לאחר מכן הוא עבר להיות המתופף של להקת The Fartz שהייתה אחת מהלהקות הבולטות בז'אנר ההארד רוק בסיאטל והתפרסמה בעקבות סגנון המוסיקה המהיר והכבד. דאף הקליט עימם מספר דמואים שכמה מהם נכנסו לאחד האלבומים שלהם.


= עוד באותה שנה החליטו שניים מחברי הלהקה, דאף ו-Paul Solger להקים להקה אחרת בשם Ten Minutes Warning. דאף תפס את תפקיד הגיטריסט והם צירפו שני חברים נוספים כשאחד מהם הוא המתופף העתידי של להקת Mother Love Bone והוא Greg Gilmore.


(Photo: Media Punch)


= יש אומרים שלהקת ה-Hardcore Punk הזו סללה את הדרך לפריצתה של סצנת הגראנג' בסיאטל.


= בשנת 1984 התפרקה הלהקה ודאף וגרג עברו ללוס אנג'לס לחפש את עתידם המוסיקלי.


= דאף מצא עבודה כמלצר במסעדת בשר וגרג שלא הצליח לצאת מההלם של לוס אנג'לס המוטרפת החליט שהוא חוזר הביתה לסיאטל (וטוב שכך כי אז נוצרה Mother Love Bone).


= כשהוא עדיין מחפש את עתידו המוסיקלי, הוא החליט לענות למודעה בעיתון של להקה שמחפשת בסיסט.


= בפגישה חיכו לו המתופף Steven Adler והגיטריסט Slash ולא...זה לא מה שאתם חושבים...


= השלושה החליטו שהם מקימים להקה בשם The Road Crew והם החלו לנגן ביחד ובמקביל לחפש זמר ללהקה, אך מאחר והם לא מצאו אף זמר ושום דבר לא חיבר את השלושה ביחד, סלאש החליט שהוא מפרק את החבילה.


= באותו הזמן במקום אחר בלוס אנג'לס הייתה להקה בשם Hollywood Rose בה היו חברים הזמר Axl Rose והגיטריסט Izzy Stradlin ובנוסף הייתה להקה בשם L.A. Guns בה היו חברים הגיטריסט Tracii Guns, המתופף Rob Gardner והבסיסט Ole Beich. איכשהוא קרה ששתי הלהקות הללו התפרקו ויצרו יחד להקה בשם Guns N’ Roses.


= במרץ 1985 החליף דאף את Ole הבסיסט וביוני החליפו סטיבן אדלר וסלאש את גאנס ואת גארדנר, כך התחיל דאף את דרכו בלהקה הגדולה ביותר בקריירה שלו.


(Photo: Paul Natkin)


= שנתיים לאחר מכן, ביולי 1987 הוציאה הלהקה את אלבום הבכורה שלה Appetite for Destruction שהפך להיות אלבום הבכורה הנמכר ביותר בכל הזמנים בארה"ב.


= פחות משנה לאחר מכן הוציאה הלהקה את האלבום G N' R Lies שגם הוא הגיע לפסגת המצעד וכבש את המקום ה-2.


= בספטמבר 1991 שיחררה הלהקה את שני האלבומים Use Your Illusion I ו- Use Your Illusion II שהגיעו יחד למקום הראשון ושני במצעד הבילבורד, הישג שאף להקה לא השיגה.


= בנובמבר 1992 שיחררה הלהקה את אלבום הקאברים "The Spaghetti Incident?" שבו דאף שר ארבעה שירים.


= בספטמבר 1993 הוציא דאף את אלבום הסולו הראשון שלו "Believe in Me" כשהוא מנגן בכל הכלים וגם שר. הוא גם מארח באלבום חברים רבים כמו: Slash, Matt Sorum, Dizzy Reed, Gilby Clarke, Sebastian Bach, Rob Affuso, Dave Sabo, Lenny Kravitz ו- Jeff Beck.



= בשנת 1994 הוא חלה משתיה מרובה של אלכוהול כשגופו מתקשה לתפקד באופן קיצוני כתוצאה מכך.


= שנתיים לאחר מכן דאף הקים סופרגרופ בשם Neurotic Outsiders יחד עם Steve Jones מה-Sex Pistols, Matt Sorum ו-John Taylor מ-Duran Duran. הם הוציאו אלבום אחד עם שם הלהקה ויצאו לסיבוב הופעות קצר כשאחריו הם הוציאו EP עם חמישה שירים בשם Angelina.



= ב-1995 משתתף דאף בהקלטות אלבום הסולו הבכורה של סלאש It's Five O'Clock Somewhere.


= באוגוסט 1997 עזב דאף את גאנס באופן רשמי וחזר לסיאטל כשהוא מספר שעיקר העזיבה נבעה מהרצון שלו להיות אבא ולהשקיע בהורות ובעצמו כמוסיקאי.


= כשסצנת הגראנג' בשלב הדעיכה שלה החליט דאף לארגן מחדש את להקתו מהעבר Ten Minutes Warning והם מוציאים אלבום על שם הלהקה בשנת 1998 תחת חברת התקליטים Sub Pop.


= באותה שנה משתתף דאף בהקלטות אלבום הסולו השני של חברו איזי בשם "117°" ובאלבום הסולו השלישי שלו "Ride On" ואח"כ גם באלבומים הבאים של איזי.


(Photo: Kevin Winter)


= בשנת 1999 היה אמור לצאת אלבום הסולו השני של דאף "Beautiful Disease" אך בעקבות התפרקות חברת התקליטים Geffen זה לא יצא לפועל ודאף הקים את להקת Loaded על מנת לצאת לסיבוב הופעות לאלבום (אם הוא לא יצא אז לפחות להופיע איתו).


= למרות שהלהקה התפרקה מיד אח"כ היא הורכבה מחדש בשנת 2000 והוציאה את אלבום הבכורה שלה "Dark Days Cab" בשנת 2001.


= בשנת 2002 יחד עם חברו Dave Kushner מלהקת Loaded הקים דאף עם חבריו מגאנז את הסופרגרופ Velvet Revolver כשהם לוקחים לתפקיד הזמר לא אחר מאשר Scott Weiland.


(Photo: M&M Group)


= הסופרגרופ המטורף הזה מוציא את אלבום הבכורה שלו "Contraband" ב-2004 והוא מטפס הישר למקום הראשון במצעדים ועימו הם גם זוכים בגראמי.


= במהלך 2006 מצטרף דאף כגיטריסט ליווי למספר הופעות של Alice In Chains.


= האלבום השני של הלהקה "Libertad" יוצא ב-2007 כשהוא מביא הרבה פחות הצלחה מהאלבום הראשון והחברים יוצאים להפסקה ב-2008 לאור האיחוד של להקתו של סקוט Stone Temple Pilots.


= באותה שנה שוב מאחד דאף את להקתו Loaded והם מוציאים EP באותה שנה בשם "Wasted Heart" ושנה לאחר מכן הם מוציאים את אלבומם השני "Sick".



= בשנת 2010 קיבל דאף הצעה שהוא לא יכול היה לסרב לה, להיות הבסיסט של Jane's Addiction. הוא כתב עם הלהקה מספר שירים ואף הופיע איתה 4 הופעות, אבל 6 חודשים לאחר מכן התפרקה הלהקה.


= באוקטובר 2010, 17 שנה לאחר עזיבת גאנז, הופיע דאף עם מה שהיה אז גאנז לארבעה שירים במהלך הופעה בלונדון.


= חוזרים ל-Loaded ודאף מקליט עם הלהקה את אלבומה השלישי "The Taking" שיוצא ב-2011 כשבאותה השנה הם מופיעים פעמיים כמופע חימום לגאנז.


= באפריל 2012 נכנס דאף יחד עם גאנז למוסד שזוכה לאחרונה להרבה השמצות, והוא Rock and Roll Hall of Fame.


= באותה שנה הוא יוצא לסיבוב הופעות עם סופרגרופ בשם Rock N Roll All Stars שהופך אח"כ ל- Kings Of Chaos.


= בשנת 2014 מחליף דאף את הבסיסט של גאנז לחמש הופעות מלאות מה שנראה כניצנים של איחוד ההרכב הגדול.


= בפסטיבל Coachella ב-2016 גם סלאש מצטרף לגאנז ומשם נוצר האיחוד המפורסם של דאף, אקסל וסלאש לגאנז והם יוצאים לסיבוב ההופעות המדהים Not in This Lifetime...


= במאי 2019 משחרר דאף את אלבום הסולו השלישי שלו "Tenderness" שהוא השראה מחוויותיו של דאף מסיבוב ההופעות של גאנז.



= באוגוסט 2023 התרחש עוד דבר מופלא (למרות שאיננו תמימי דעים), הלהקה הוציאה סינגל ראשון בהרכבה הנוכחי, "Perhaps". סינגל שאולי מאותת כי הלהקה מתכננת להוציא אלבום בעתיד או שאולי זה רק ניסוי כלים שבודק איך ההרגשה שלהם שוב יחד בסטודיו.



= בנוסף לכשרונו המוסיקלי דאף גם כותב. הוא כותב טור ב- SeattleWeekly.com, טור שבועי בשם Duffonomics באתר של פלייבוי וטור באתר הספורט ESPN.com.


= האוטוביוגרפיה של דאף בשם "It's So Easy (And Other Lies)" יצאה באוקטובר 2011 וארבע שנים מאוחר יותר הוא הוציא ספר בשם "How to Be a Man: (and other illusions)" שאותו ליווה EP עם שלושה שירים.


= הוא נישא בפעם השלישית ל- Susan Holmes ולהם שתי בנות.


= דאף היה בין האחרונים שראה את Kurt Cobain. הוא היה איתו באותו מטוס בדרך לסיאטל, ראה שמצבו הנפשי לא טוב והזמין אותו אליו הביתה. קורט סירב. יומיים לאחר מכן הוא התאבד.


= הוא שמאלי ולמד לנגן על הגיטרת בס לשמאליים של אחיו שגם היה שמאלי. כשאחיו עזב עם הגיטרה והוא לא מצא גיטרה לשמאליים, הוא לימד את עצמו לנגן מחדש על גיטרה רגילה.


= דאף מתאמן בקיקבוקסינג ואף מתחרה בכך באופן מקצועי.


= הוא פעם "התגושש" עם Chris Holms מלהקת W.A.S.P. ושבר לו שתי צלעות בגלל שירד על Slash.


= הוא עיוור צבעים.


= הסרט האהוב עליו הוא התפוז המכני.


= הוא היה חבר בסופרגרופ Hollywood Vampires בה חברים גם השחקן ג'וני דפ, הגיטריסט ג'ו פרי, Alice Cooper ו- Matt Sorum.


(Photo: Cereal Kyler)


= לטענתו הבירה הדימיונית ששותה הומר סימפסון "Duff" היא על שמו.


= הוא השתתף וכתב במשותף כמה שירים באלבום "Brick by Brick" של Iggy Pop.


= בשנת 2012 הוא הקים את ההרכב Walking Papers מעין סופרגרופ שכלל בין היתר חברים מ- Screaming Trees ו- The Missionary Position. באלבום הראשון של הלהקה שיצאה בשנת 2013 שיתף איתם פעולה גם מייק מקרידי מ- Pearl Jam.


= הוא מעריץ שרוף של Prince והושפע מאוד מהאלבום 1999 שלו שגם כתב בחוברת שצורפה למהדורת הדלוקס שלו על כיצד הוא השפיע עליו. אפילו גיטרת הבס שלו כוללת את הסמל האייקוני של פרינס.


= הוא חלק מלהקת הליווי של Ozzy Osbourne באלבום "Ordinary Man" משנת 2020.


להאזנה לאלבום הסולו האחרון שלו "Tenderness" ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page