top of page

Slash

רעמת התלתלים היא ללא ספק אחד מסימני ההיכר שלו, אך הוא קצת יותר מכך...


משהו ממרכז החזה שלו עובר דרך העצבים והורידים אל עבר הידיים שלו, שם הוא מקבל מכפיל עוצמה אולטרסוני וברגש ובעדינות רכה כאילו הוא מנתח בכיר הוא נוגע במיתרים ויוצר צלילים, ריפים, מקצבים, פריטות וסולואים שמסוגלים לגרום לרקמות שלנו לקבל חיים משלהם !!

אז הנה מספר דברים באמת קצרים לגבי התופעה המוסיקלית והפנומנאלית הזו שנקראת SLASH !!

(Photo: Wallpapercrafter.com)


1. שמו האמיתי הוא Saul Hudson והוא נולד ב-23 ביולי 1965 ב- Hampstead, London למשפחה אנגלית-אמריקאית. 2. אימו הייתה מעצבת בגדים ותחפושות שתחת בגדייה עברו הרבה מאוד מוסיקאים וסלבריטאים כולל David Bowie, Ringo Starr, Janis Joplin ועוד. אביו היהודי היה אמן אנגלי שבין היתר עיצב עטיפות תקליטים ל- Neil Young ו- Joni Mitchell.

3. הוא נולד וגדל באנגליה אך בגיל חמש הוא עבר ללוס אנג'לס עם אביו כדי להצטרף לאימו שעברה שנה לפני כן כדי לעצב תחפושות לתעשיית הבידור בעיר.

4. כשהוריו נפרדו הוא בילה זמן רב עם אימו בעבודה מתחכך במוסיקאים ושחקנים, באחד המקרים הוא בילה הרבה עם השחקן Seymour Cassel, שהעניק לו את הכינוי סלאש בגלל שהוא תמיד רץ לכל מקום והיה אחוז תזזית.

5. בשנת 1979 החליט סלאש שהוא נכנס לתחום המוסיקה והחל לנגן על כלי מיתר שונים עד שהוא שמע את אחד ממורי המוסיקה שלו מנגן את השיר "Brown Sugar" של ה- "Rolling Stone" ומשם נשמתו נשבתה ע"י הגיטרה.

(Photo: Marc S Canter)


6. אגב...הוא היה אלוף רכיבה על אופני BMX ולמד בבית הספר התיכון עם Lenny Kravitz.

7. הלהקה הראשונה שלו הייתה "Tidus Sloan" בשנת 1981 כששנתיים לאחר מכן הוא מקים להקה משל עצמו בשם "Road Crew" עם חבר ילדות בשם Steven Adler. הם גייסו בסיסט דרך מודעה בעיתון בשם Duff McKagan והשלושה ניגנו וכתבו יחד אך לא היה להם זמר, מה שגרם לפירוק הלהקה זמן קצר לאחר הקמתה.

8. מפה לשם (צריך פוסט נפרד לטלנובלה הזו, חפשו אותה תחת Axl Rose) בשנת 1985, שילוב של להקת "Hollywood Rose" ולהקת "L.A. Guns" יצרה את האגדה בשם "Guns N’ Roses". הלהקה הורכבה מהמתופף וחבר הילדות של סלאש Steven Adler, הבסיסט Duff McKagan, הגיטריסט Izzy Stradlin והזמר Axl Rose.

(Photo: Geffen Records)


9. לאחר חזרות של יומיים בלבד, הלהקה התחילה את דרכה ברחובות לוס אנג'לס כשהיא מופיעה במועדונים קטנים וחורשת את הרחובות. באותה תקופה סלאש גנב כובע מגבעת שחור וחגורת עור עם אבזמים ויצר את המראה המפורסם שלו עם הכובע והסיגריה.

(Photo: Kevin Winter)

10. בשנת 1986 חתמה הלהקה על חוזה הקלטות עם חברת התקליטים Geffen Records ושיחררה את ה-EP הראשון שלה בשם "Live ?!*@ Like a Suicide" כדי שיהיה למעריצים משהו להאזין לו בזמן שהלהקה לא מופיעה ועובדת על הקלטות של אלבום הבכורה. 11. בשנת 1987 יצא אלבום הבכורה הנמכר ביותר בכל הזמנים בארה"ב. גאנז שחררה את "Appetite for Destruction" שחגג לפני יומיים יום הולדת...ואיזה אלבום אגדי...מופתי...ענקי...עם שירים שהפכו לאבן דרך בעולם המוסיקה...

12. סלאש ישב שעות באולפן כדי למצוא את הסאונד המתאים, הוא שילב גיטרות שונות ומגברים שונים עד שלבסוף מצא את הנוסחה המתאימה, הצליל הכל כך מוכר שלו, שילוב של רפליקה אייקונית של גיטרת Gibson Les Paul עם מגבר Marshall. 13. אחד הסיפורים היפים על עלייתה של גאנס הוא ההופעה עם "Aerosmith", כחלק מסיבוב ההופעות של גאנז הם היוו מופע פותח ל-"Iron Maiden" ול- "Aerosmith". לקראת סוף הסיבוב גאנז הפכו להיות כל כך גדולים כשמופע החימום האפיל על המופע המרכזי. הקהל הגיע לראות את גאנז יותר מאשר את אירוסמית' וכשהמגזין Roling Stone הגיע לעשות כתבה על אירוסמית', התוצאה הייתה תמונה של גאנז על השער של המגזין.

14. בשנת 1988 הוציאה הלהקה את אלבומה השני "G N' R Lies", כמה כשרון וכמה תעוזה יש ללהקה להוציא כאלבום שני, אלבום שהוא כמעט כולו אקוסטי (אנחנו מכירים עוד אחת כזו). הסינגל היחיד מהאלבום היה "Patience" שפשוט שבר לבבות כמו מחבט בייסבול חסר רחמים.


15. בשנת 1990 סלאש התארח יחד עם חברו Duff McKagan באלבום "Brick by Brick" של Iggy Pop ואפילו השתתף בכתיבת אחד השירים.


16. בשנת 1991 שחררה הלהקה שני אלבומים יחד, אלבומי מופת שכל שיר בהם הוא יצירת מופת בפני עצמה, האלבומים "Use Your Illusion I & II". שני האלבומים הגיעו למקום הראשון והשני בבילבורד 200, מה שהפך את גאנז ללהקה הראשונה בארה"ב שיש לה שני אלבומים שצועדים בפסגת המצעד. לפני ההקלטות הוחלף אדלר המתופף ב-Matt Sorum ולאחר צאת האלבומים, איזי הוחלף ב-Gilby Clarke.


17. לאחר שנתיים וחצי של סיבוב הופעות חובק עולם (שכלל הופעה אחת זוועתית בישראל) שראה עליות וירידות, ארועים אלימים ומופרעים, חיכוכים ומזימות והרבה מאוד מוסיקה טובה הגיע לסיומו ועמו גם הלהקה.

סלאש הופיע בפעם האחרונה עם גאנס ביולי 1993.

18. בסוף אותה שנה שחררה גאנז את אלבומה האחרון עם ההרכב הקלאסי והמפורסם, "The Spaghetti Incident". אלבום שהורכב מקאברים בעיקר לשירים של להקות פאנק ישנות. שלוש שנים לאחר מכן הודיע סלאש באופן רשמי שהוא עוזב את הלהקה.

19. בשנת 1994 הקים סלאש את הלהקה "Slash’s Snakepit", הוא אסף את גילבי, מאט, Mike Inez הבסיסט של "אליס אין צ'יינס" ו- Eric Dover הזמר של "Jellyfish" ושחרר את אלבום הבכורה שלו בקריירת הסולו בשנת 1995, "It's Five O'Clock Somewhere". האלבום הורכב מחומרים שסלאש כתב למה שהיה אמור להיות האלבום הבא של גאנז אך לא יצא לפועל. מה שיפה הוא שאת כל האלבום כתבו יחד חברי הלהקה ולא סלאש לבדו. שנתיים לאחר מכן התפרק ההרכב וסלאש יצא לסיבוב הופעות עם להקת הבלוז שלו "Slash’s Blues Ball".

(Photo: Slashparadise.com)


20. בשנת 1999 הוא החייה מחדש את הרכב ה- "Snakepit" עם נגנים אחרים ושחרר את האלבום השני שלו "Ain't Life Grand" האלבום לא הצליח כמו האלבום הקודם אך סלאש וחבריו יצאו לסיבוב הופעות כשהם מופע פותח ללהקת "AC/DC". ההרכב התפרק שלוש שנים לאחר מכן.

21. בשנת 2002 דרך לוויה של חבר משותף חזרו חברי "גאנז" הותיקים, סלאש, דאף ומאט לשתף פעולה. הם החליטו שכיף להם לנגן יחד והם הקימו את להקת "Velvet Revolver". הם צרפו את הגיטריסט Dave Kushner אך לא היה להם קל בכלל למצוא זמר, אפילו שהם עשו זאת דרך תוכנית ריאלטי ב-VH1. לבסוף מי שהסכים (אחרי הפצרות רבות) היה Scott Weiland, הזמר של "Stone Temple Pilots".

(Photo: Rocco Guarino)


22. האלבום הראשון שלהם "Contraband" יצא ב-2004 והיה להצלחה כגדולה כשהוא מתברג למקום הראשון במצעד הבילבורד 200., מועמד לשלושה פרסי גראמי וזוכה באחד. הצליל המדהים של סלאש עם הריפים החזקים והקול של סקוט היוו שילוב חזק ועוצמתי.


23. שלוש שנים מאוחר יותר משחרר ההרכב הזה שאפשר לקרוא לו אפילו סופרגרופ, את האלבום השני שלו "Libertad". גם האלבום הזה זכה להצלחה רבה והגיע למקום החמישי בבילבורד 200. סינגלים מעולים יצאו ממנו כמו: "She Builds Quick Machines", "The Last Fight", "Get Out the Door" ו- Let It Rol"l".


24. למרות שבשנת 2010 נכנסו חברי הלהקה לאולפן להתחיל את ההקלטות לאלבום השלישי, הם שוב מצאו את עצמם ללא זמר. הם הקליטו בערך תשעה שירים אך מאחר שנושא הזמר לא נפתר הם החליטו לצאת להפסקה ללא תאריך חזרה... 25. שנה לפני כן החל סלאש לעבוד לבד על אלבום סולו נוסף, הפעם לא היה איתו אף אחד מהעבר או מהעתיד אלא רק הוא עצמו. הוא סיפר שהעבודה על האלבום הייתה מן תרפיה מרגיעה, הוא לא היה צריך להתמודד עם אף אחד או לקבל החלטות עם אף אחד אלא רק הוא עם עצמו. זה כנראה עשה לו כל כך טוב אבל גם כל כך להתגעגע, שהוא החליט לצרף חברים נוספים לאלבום.


26. בתחילת שנת 2010 יצא האלבום "Slash", אלבום שסלאש כתב בעיקר לבדו (למרות שיש הרבה קרדיט לאחרים) אך הוא צירף לאלבום אמנים, בעיקר זמרים מכל קצוות הקשת המוסיקלית כמו: Ozzy Osbourne, Fergie, Chris Cornell, Adam Levine ועוד הרבה אחרים. האלבום נחל הצלחה גדולה בכל רחבי העולם כשהוא כובש את פסגות המצעדים. 27. באותו אלבום היה זמר נוסף בשם Myles Kennedy (שאנחנו אוהבים כל כך), בין השניים נרקם חיבור מוסיקלי ואישי מדהים. העבודה על האלבום הייתה כל כך טובה ומדהימה עד שהשניים החליטו להקים את להקת "Slash featuring Myles Kennedy and The Conspirators". ללא ספק השניים עובדים טוב ביחד ועם כזו להקה תומכת ומוכשרת לא פלא שהם כל כך טובים.

(Photo: Blabbermouth.net)

28. ההרכב הזה משחרר את אלבום הבכורה שלו "Apocalyptic Love" בשנת 2012 ושנתיים לאחר מכן משחרר את האלבום השני "World on Fire". באלבום הראשון מיילס תרם את תפקיד גיטרת ליווי ואת השירה ובאלבום השני רק את השירה מאחר ונדרש ללהקת האם שלו "Alter Bridge", בשני האלבומים מיילס שותף לכתיבה וליצירה של המוסיקה. 29. בשנת 2018 שחרר ההרכב את האלבום השלישי שלו "Living the Dream", אין ספק שבאלבום הזה ההרכב הזה כבר נשמע כמו להקה בוגרת ומאוחדת שיש לה ייחודיות ומאפיינים משלה.

30. בשנת 2016 קרה הבלתי יאומן כשסלאש התאחד עם Axl Rose ודאף למה שהתחיל את הקאמבק הגדול של העשור. גאנז התאחדו בחזרה סודית במועדון ה- Troubadour שבלוס אנג'לס כדי לעבור טסט ראשון והם אכן עברו אותו בהצלחה ויצאו למסע ההופעות המפורסם והלא יאמן "Not in This Lifetime..." שכמובן זכינו לראות בארץ וזו ללא ספק הייתה ההופעה הטובה ביותר על אדמת הקודש (אולי בכל הזמנים).

31. מעבר לקריירת הסולו ושאר הלהקות, סלאש הפך להיות גיטריסט מאוד מפורסם, מה שהביא לביקוש מאוד גדול לשיתופי פעולה עימו מכל הקצוות המוסיקלים. הוא ניגן עם Michael Jackson במספר שירים ואף שותף בחלק מסיבוב ההופעות שלו. הוא שיתף פעולה עם חברו Lenny Kravitz באלבום "Mama Said". הוא הקליט עם הרכב ההיפ-הופ "Insane Clown Posse". הוא השתתף בהקלטות אלבום הקאמבק של להקת "Yardbirds" בשם "Birdland" ועוד רבים אחרים.

32. לאורך מרבית חייו סלאש היה מהול בסמים ואלכוהול, בתקופה של גאנז, כמעט ולא ניתן למצוא תמונה שלו ללא בקבוק של Jack Daniels. בשנת 2001 הוא אובחן עם Cardiomyopathy, מחלה שמשפיעה על השרירים של הלב ונבעה משימוש כבד של סמים ואלכוהול. החל משנת 2005 סלאש נקי מחומרים כימיים.

(Photo: Marc S Canter)


33. אנחנו כבר לא זוכרים איפה כתבנו זאת אך קשה שלא לכעוס, לדמיין או להתרפק על העובדה של מה היה קורה אם... מה היה קורה אם גאנז לא היו מתפרקים? איזה אלבומי מופת רבים במספר היינו מקבלים? לא שאנחנו מורידים מסלאש כאומן סולו אך רק להיות חלק מההופעה שהייתה כאן ב-2017 הייתה חוויה חוץ גופית. קשה לשים את האצבע על מה בדיוק גרם לפירוק, אך סלאש סיפר מספר פעמים שהוא רצה לסיים את הסכסוך עם אקסל אך לא נענה בחיוב מהצד השני.


34. בשנת 2012 זכה ההרכב הקלאסי של גאנז להיכנס להיכל התהילה של הרוקנרול. בטקס ההכרזה אקסל לא נכח כשהוא טוען שההשתתפות שלו תהיה מביכה ומוזרה.


35. ב-9 ליולי 2019 שנתיים בלבד לאחר ההופעה הבלתי נשכחת של גאנז, הופיע סלאש עם מיילס וקושרי הקשר בישראל ואיזו הופעה מטורפת זו הייתה. אולם האקספו בגני התערוכה בתל אביב היה עמוס והלהקה נתנה את נשמתה על הבמה כשמוביל אותה סלאש. לעולם לא נשכח את הסולו המטורף שנתן סלאש ביותר מ-20 דקות!!!


36. באוגוסט 2021, אחרי יותר מ-12 שנה משחררת גאנז עם שלושת חברייה הקלאסים סינגל ראשון ושיר חדש בשם "Absurd". חודש לאחר מכן הם משחררים סינגל נוסף בשם "Hard Skool". שני השירים הם חומרים שנכתבו בתקופת האלבום "Chinese Democrasy".


37. בפברואר 2022 שחרר סלאש עם להקתו, אפשר לומר כבר הקבועה והמאוחדת את האלבום הרביעי שלה, אלבום שנושא את השם "4" (אלבום הסולו החמישי של סלאש). האלבום הוקלט בנאשוויל, טנסי עם המפיק Dave Cobb (Rival Sons, The Highwomen, Chris Stapleton ועוד), והוא שונה במקצת מהחומרים הקודמים ששחררה הלהקה מבחינת סאונד וסגנון. המפיק Dave Cobb ציין שחברי הלהקה הביעו את רצונם להקליט את האלבום כמה שיותר ב- "Live", כולל סולואי גיטרה וישירה.


38. לפני סיום כמה עובדות מפתיעות...

סלאש היה קלפטומן בילדותו, הוא אפילו גנב גיטרה מהארד רוק קפה באורלנדו פלורידה, שנים לאחר מכן הוא החזיר את הגיטרה באירוע מתוקשר.


39. הוא אוהב חיות אקזוטיות. בעבר הוא היה בעליו של אריה בשם קרטיס, כיום הוא בעליהם של מספר נחשים, אחד מהם מסוג אנקונדה בשם סאם.


40. הוא גם הבעלים של חברת הפקה לסרטי אימה. החברה שלו הפיקה בין היתר את הסרט "Nothing Left to Fear".


41. סלאש מחזיק ביותר מ-100 גיטרות שערכן הכספי מוערך ביותר מ-1.92 מיליון דולר !!


42. את המשקפיים המפורסמות הוא התחיל להרכיב פשוט בגלל שהיה ביישן מידי מכדי להסתכל לקהל בעיניים.


43. הוא גם פריק של דינוזאורים שיודע לבטא את שמו של כל אחד מהם ולספר לכם מהן תכונותיו.

44. סלאש זכה בתארים והישגים רבים ביניהם: גיטריסט השנה במספר מגזינים: Roling Stone’ Kerrang, Gigwise, Metal Hammer ועוד. בשנת 2007 הוא קיבל כוכב ב-Rock Walk of Fame לצד ג'ימי פייג', ואן הלן וג'ימי הנדריקס. הוא כמובן נכנס להיכל התהילה עם גאנס ועוד רבים אחרים.


במיוחד לכבודו הכנו לכם פלייליסט, תלחצו פליי.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page