top of page

נעים מאוד להכיר... Subterranean Masquerade

חברי הלהקה:

תומר פינק: גיטרות

עומר פישביין: גיטרות

אור שלו: גיטרות

שי ילין: קלידים

גולן פרחי: בס

יאלון שחורי: תופים

וידי דולב: שירה

(Photo: Sabine Bischof)


פרויקט של איש אחד


בשנת 1997 תומר פינק, מוזיקאי צעיר מרמת הגולן, הקים פרויקט מוזיקלי. הוא ידע בדיוק מה הוא רוצה ואיך המוזיקה שלו תישמע. תחילה הוא עבד ויצר לבדו, אבל לאחר זמן קצר הצטרפו אליו ישי שוורץ (Raven Music) ודורי בר-אור (Eternal Gray). השלושה המשיכו לכתוב וליצור חומרים יחד, אך לאור הזדמנות עבודה מעבר לים תומר נאלץ לקחת את הפרויקט שלו ולנסות להרים אותו ביבשת אחרת. בשנת 2002 עבר תומר לארה"ב והחייה שם את הפרויקט מחדש עם מספר מוזיקאים מקומיים. הפרויקט התחיל לקרום עור וגידים ובשנת 2004 תומר הצליח אפילו להוציא את ה EPהראשון שלו: “Temporary Psychotic State”. ה EP יצא תחת הלייבל "The End Record" ומהר מאוד זכה לשבחים רבים מצד המבקרים וגם מצד הקהל. השילוב הכל-כך אלסטי בין סגנונות שונים, החל מרוק פסיכדלי רך ועד פרוגרסיב מטאל, יצר גלקסיה של צבעים וצלילים, שמייד קנו ללהקה סטאטוס של כבוד בעולם הפרוג.


כשהוא רוכב על גל הביקורות המהללות, נכנס תומר עוד באותה שנה לאולפני "Counterpoint” שביוטה והתחיל לזרוע את הזרעים לאלבום הבכורה. הוא התחבר עם מוזיקאים ונגנים מוכשרים, ביניהם הווקאליסט Paul Kuhr, הגיטריסט Jake Depolitte והמתופף Steve Lyman, ושילב בהקלטות מקהלה, כלי מיתר וכלים נוספים שהעשירו את הסאונד הייחודי של הלהקה. בשנת 2004 תומר הוציא את אלבום הבכורה: “Suspended Animation Dreams”. אלבום עם שמונה שירים שלקחו את "סאבמאסק" צעד אחד קדימה והמשיכו למתוח את גבולות המוזיקה עם אלמנטים של ג'ז, פולק ומוזיקה קלאסית. את כל זה הוביל סגנון הפרוג מטאל. אגב, האלבום הזה מוקסס ע"י Neil Kernon (זוכה גראמי) והוא החלק השני מתוך טרילוגיה שהחלה במיני אלבום הראשון: "“Temporary Psychotic State.


למרות שגם האלבום הזה זכה לשבחים וביקורות מהללות, תומר החליט לסיים את הפרויקט ולצאת להפסקה...

כבר חוזרים!!


לאחר 7 שנים של הפסקה, שבהן תומר עבר תהליכים משמעותיים בחייו ובדרך גם חזר לארץ, הגעגוע למוזיקה הכריע אותו והוא החליט להחזיר לחיים את "סאבמאסק". בשנת 2012 אסף תומר מספר מוזיקאים מקומיים, ביניהם המתופף מתן שמואלי ("אורפנד לנד") והגיטריסט אור שלו, והתחיל לעבוד עימם על האלבום הבא. חלק מהאנשים שהשתתפו בפרויקט היו ממקומות שונים בעולם, כמו הווקאליסט Paul Kuhr משיקגו. בשנת 2013 יצא ה EP השני של הלהקה בשם “Home”, שסימן את החזרה הביתה של הלהקה.



הדלת המסתובבת המשיכה לעבוד, נגנים באו והלכו ותומר התחיל לעבוד על האלבום השני. לפרויקט הצטרפו הקלידן שי יאלין והווקאליסט הנורבגי Kjetil Nordhus. למרות המרחק, תומר הצליח לחבר ולגבש את כל הנגנים וליצור את האלבום “The Great Bazaar”. על-אף שהאלבום הזה היה שינוי מוזיקלי משמעותי יחסית לחומרים הקודמים של הלהקה, הם קיבלו פידבקים חמים וחזקים מאוד מקהל המעריצים. תומר סיפר שזה נתן להם הרגשה ממש טובה ותחושה שהם בכיוון הנכון, במיוחד לאור העובדה שהם כל-כך נהנו ליצור את האלבום הזה.

שי סיפר שאחד הרגעים הזכורים לו ביותר היה במהלך העבודה על האלבום. הוא ותומר עבדו אחד עם השני בשלט רחוק, הם לא נפגשו מעולם. באותו זמן שי כתב תפקידים לכלי מיתר, כינורות וצ'לו. הם נפגשו לראשונה באולפן הקלטות קטן בשדרות בן ציון בתל אביב, לשם הגיע גם אורן צור, הכנר שלהם. באותו אולפן הם הקליטו את תפקידי כלי המיתר לאלבום. שי הקליט תפקידים כאלה בעבר, זו לא הייתה הפעם הראשונה שלו, אבל זו הייתה הפעם הראשונה שהוא הקליט עם אורן צור והוא מתאר חוויה אחרת לגמרי. רמת הכישרון, הגישה והחן של אורן הם פנומנאליים והוא אף פעם לא שמע או אפילו דמיין שהדברים שהוא כתב יישמעו ככה. אורן לקח את מה ששי כתב והעצים אותו עשרות מונים. הוא ביצע כל טייק בצורה אחרת וזה נשמע כאילו בכל פעם ניגן שם כנר אחר.


להקה בהתהוות


ב- 2016 יצאה הלהקה לסיבוב ההופעות הראשון שלהם באירופה. הרעיון לסיבוב ההופעות הגיע בעקבות הזמנה שהלהקה קיבלה מבחור בהולנד שהפיק פסטיבל בשם “Progpower Europe”. מנהל הלהקה באותה תקופה החליט שזה יהיה רעיון טוב לבנות את כל סיבוב ההופעות סביב הפסטיבל, כשהשיא יהיה ההופעה בפסטיבל אשר תסיים את סיבוב ההופעות.


החבר'ה ארזו את הכלים ויצאו לסיבוב הופעות באירופה עם שתי להקות נוספות, באוטובוס Nightliner. אחת הלהקות הייתה מפולין והשנייה מאוסטרליה. רק מלכתוב את המילה Nightliner התחלנו להזיל רירררררררררר... זו הייתה הפעם הראשונה של ההרכב המתגבש בחו"ל. הם הופיעו בתשעה מקומות שונים בדנמרק, גרמניה, צרפת, אנגליה והולנד. תרשו לנו לכתוב שוב את המילה Nightliner. אז ככה: למרות כל ההילה מסביב ל Nightliner, שי סיפר שסיבוב ההופעות לא היה מאורגן היטב מהרבה בחינות. אבל היי, לפחות הם הופיעו בחו"ל. אבל לא רק זה. שי סיפר שסיבוב ההופעות הזה היה טירונות חשובה מאוד ללהקה. הם למדו הרבה על התעשייה באירופה, על איך יוצאים לסיבוב הופעות בחו"ל, על הלוגיסטיקה, על ההתנהלות מול הגורמים השונים, על לוחות זמנים, על שיווק ועוד. הדבר החשוב ביותר בסיבוב ההופעות הקצר הזה היה שהוא פתח להם דלתות. הוא חשף את הלהקה לקהל רחב יותר, לגורמים שונים בתעשייה ולשיתופי פעולה שבעתיד יצרו להם הזדמנויות מדהימות. זה היה סיבוב הופעות מאוד חשוב ומשמעותי בקריירה של הלהקה.


(Photo: Yalon Schori)


אחת ההופעות בסיבוב ההופעות הייתה בעיירה על גבול דנמרק-גרמניה בשם פלשברג. עיירה קטנה, הופעה ממש אינטימית, אפילו אנונימית, אבל אחת שתומר סיפר שלעולם לא ישכח. חברי הלהקה ישבו מאחורי הבמה, חיכו שהדלתות ייפתחו ושהקהל יתחיל לזרום בהמוניו, אבל...אף אחד לא בא. להופעה הגיעו שישה אנשים, כולל המאבטח והברמנית. המועדון היה ריק. הם עלו לבמה ונתנו את ההופעה של החיים לכל ששת האנשים ששילמו כסף והגיעו לראות אותם. תומר סיפר שבמהלך ההופעה הם ירדו לרחבה והחלו לרקוד ולהשתולל עם הקהל, לשמח אותם וליהנות יחד איתם. בדיעבד, מתברר שמתוך הארבעה שהגיעו להופעה היו שני הולנדים בעלי מגזין פרוגרסיב רוק קטן בשם “Progspace”, שעם הזמן הלך וגדל. הם זכרו את "סאבמאסק" לטובה. הם זכרו להקה שלמרות שהופיעה מול שישה אנשים נתנה את הלב והנשמה שלה עד הסוף וזה משהו שלימד את הלהקה לקח גדול להמשך הדרך. בכל הופעה, בין אם זה מול שישה אנשים או 10,000 איש, תמיד יהיה מישהו שיצא מאושר מהחוויה שעבר וזה ישפיע לא רק על העולם שלו אלא גם על העולם שלך.


כפי שסיפרנו, הם סיימו את סיבוב ההופעות בפסטיבל “Progpower Euro” שהתקיים בכפר קטן בהולנד, אך מבחינתם זו הייתה חוויה בלתי נשכחת. מאות אנשים הגיעו לפסטיבל כדי לראות את "סאבמאסק", ביניהם קבוצת מעריצים גדולה מאוד שממש חיכתה במשך 7 שנים לאלבום שאיחר לבוא וללהקה שתבוא להופיע.

אחרי כל הריר שהזלנו על ה Nightliner, במהלך סיבוב הופעות באירופה יש גם דברים פחות "סקסיים", הכל באופן יחסי כמובן. שי הגדיר את ההופעות ברחבי אירופה כ- 23 שעות של "המתנה"... לוקח כמה ימים להיכנס למיינדסט, אבל סיבוב הופעות באירופה זה 23 שעות של המתנה ושעה אחת של הופעה. זו עבודה קשה וצריך לאהוב את זה. אתה פועל במה, אתה מוכר מרצ' ואתה גם הפרפורמר וכל אחד מהדברים הללו לוקח חלק שווה בחלוקת הזמן. לכן, צריך לבוא לדבר הזה מתוך אהבה גדולה למוזיקה, אהבה חזקה ומתמשכת, כי יש הרבה עבודה מסביב ל- 60 דקות של הופעה. זה אומנם פחות "סקסי", אבל זה ללא ספק נדרש ואף חיוני בתהליך ההתפתחות והצמיחה של להקה!!


חברי הלהקה, כן אפשר כבר לקרוא להם חברי הלהקה ועוד מעט תבינו למה, סיפרו שלתומר תמיד יש כבר את האלבום הבא בראש. כשהם סיימו למקסס את “The Great Bazaar” כבר היו להם סקיצות לאלבום הבא... בשנת 2017 יצא האלבום השלישי של הלהקה, “Vagabond”, תחת הלייבל "ViciSolum". גם באלבום הזה הווקאליסט היה Kjetil Nordhus, אך הפעם הצטרף אליו בשאגות דת' מטאל אלירן וויצמן. את השקת האלבום הם חגגו באופן רשמי עם הופעה מיוחדת במועדון ה"גגארין" הישן יחד עם Nordhus, כשלהקת החימום שלהם הייתה “Tomorrow’s Rain”.

לאחר ההופעה הלהקה הייתה אמורה לצאת לסיבוב הופעות נוסף באירופה עם Nordhus, אך הואיל והווקאליסט הנורבגי הודיע ללהקה שהוא לא יצליח להשתתף בסיבוב ההופעות, הלהקה הייתה צריכה לחפש ווקאליסט אחר...



החלק החסר בפאזל


וידי דולב גר ועבד בסקנדינביה, שם הוא למד מוזיקה וגם עבד במקצוע. הוא היה שותף במספר הרכבים, הוא שיתף פעולה עם מוזיקאים שונים ואפילו הקליט מספר אלבומים. מהסיפורים של וידי הרגשנו שגם הוא, כמו תומר, חיפש סגנון מוזיקה מסוים וכשהוא לא מצא אותו בארץ הוא עזב ליבשת אחרת, למצוא וליצור את מה שהוא אוהב. לאחר 4 שנים שבהן הוא היה על קו דנמרק-ישראל, וידי חזר לישראל. תומר הרים לו טלפון והזמין אותו להופיע איתם בהופעה אחת עם אופציה להמשך, הכל אם הוא יתאים כמובן. וידי, שהכיר את הלהקה טוב מאוד, לא היסס ומייד אמר כן. לא היה לו בכלל ספק שהוא לוקח את ההזדמנות הזו בשתי ידיים. זה בדיוק מה שהוא חיפש מבחינה מוזיקלית והנה נוצר לו חיבור קוסמי!


(Photo: Kyle Finlan)


בדצמבר 2017 הלהקה המתגבשת השלימה את החלק האחרון בפאזל ועלתה לבמה כמופע חימום ללהקת “Orphaned Land”. מיותר לומר שכבר בהופעה הזו הניצוצות על הבמה והחשמל שעובר דרך וידי לשאר חברי הלהקה היו מטורפים!!! הלהקה המשיכה לסיבוב הופעות באירופה עם “Orphaned Land”, כשהסיבוב הזה התגלה כ"עולם אחר" בהשוואה למה שהלהקה חוותה בעבר. לסיבוב היה מנהל שהכתיב את הקצב וניהל את הכל ביד רמה. היה לוח זמנים, היה ארגון, הייתה מקצועיות וכל הדבר הזה הפך לחוויה הרבה יותר טובה מבעבר.


אך דווקא מבחינת וידי, סיבוב ההופעות הזה היה כמו טירונות. לא שסיבובי הופעות הם דבר זר לו, אלא שזה היה הסיבוב הראשון שלו עם הלהקה וזה היה עבורו ממש כמו טירונות. ארבעה שבועות שבהם הם הופיעו כמעט כל לילה. ארבעה שבועות שבהם הוא היה צריך למצוא את מקומו, להבין את הדינמיקה, להבין מה החלק שלו בהרכב של הקבוצה המגובשת. בכל פעם הוא ניסה משהו אחר, ניסה להרגיש מה עובד ומה לא עובד. פעם עם חברי הלהקה, פעם עם הקהל, ממש "ניסוי וטעייה" של למידה עצמית על הבמה וגם מחוץ לה. מעבר לאתגרים הללו, וידי סיפר שסיבוב ההופעות הזה היה מדהים מבחינתו. הוא עבר מסיבובי הופעות במכוניות פרטיות ורכבות לסיבוב הופעות ב...אתם מוכנים??? Nightliner!! הוא סיפר שזה היה ליגה אחרת, חוויה טובה הרבה יותר ממה שחווה בעבר.


(Photo: Adrian Coleasa)


תוך כדי סיבוב ההופעות החלו לצאת סיקורים מאוד מפרגנים ומאוד ממוקדים ספציפית על ההופעות של "סאבמאסק" באירופה. אחד הבולטים שבהם היה סיקור במגזין “Metal Hammer”, על הופעה שהלהקה קיימה בברלין. זה גרם לכל חברי הלהקה, אך בעיקר ל"טירון" החדש וידי, להבין שזה לא רק הוא שמרגיש שמשהו מדהים קורה על הבמה, כי עכשיו יש לזה כבר תוקף חיצוני וחותמת של מגזין מוכר ומוערך. הקהל והמבקרים הגיבו ל"חשמל" ולדינמיקה המדהימה שהתרחשה על הבמה. הסיקור הזה היה הראשון מבין סיקורים רבים שיצאו ולא הפסיקו להתפעל מהדבר הזה שנקרא "סאבמאסק". וידי, שהתחיל את הדרך כווקאליסט שני יחד עם אלירן, המשיך לאחר זמן קצר כווקאליסט יחיד ואם לא יצא לכם להאזין לו עד עכשיו, אז תרשו לנו לעשות פה השוואה, ללא פחד: הוא ללא ספק מזכיר לנו את ה"זיקית" Mike Patton. כמובן שבסוף סיבוב ההופעות כבר היה ברור לכולם שוידי הוא חלק בלתי נפרד וקבוע בהרכב.


"ספינת פיראטיים שהיא גם מרק"


בשנתיים שבאו אחר כך, הלהקה, שכבר הפכה מפרויקט של איש אחד להרכב מגובש ומאוחד, חרשה את אירופה בסיבובי הופעות בכל מועדון ו/או אולם אפשרי. הם הופיעו ללא הפסקה במשך שבועות שלמים כשמדי פעם הם הגיעו לארץ להפסקות של מנוחה. וידי סיפר שהייתה הופעה אחת מאוד מיוחדת מבחינתו שהייתה סוג של "הארה". ב- 2018, אחרי מספר הופעות בחלק הצפוני של אירופה שם הקור שולט, הם הגיעו להופעה בברצלונה החמה. במהלך ההופעה היה רגע שבו הוא נשען על אחד מהעמודים. לאחר מספר דקות הוא הבין שהוא יכול לטפס על העמוד, ממש כמו Eddie Vedder בימיו הטובים. הוא אזר אומץ והתחיל לטפס. במקביל הוא ראה את תומר מתחיל לטפס ועולה על הדלפק של הבר. לא עברו דקות בודדות והקהל כולו, בטירוף מוחלט, התחיל לטפס על כל מה שאפשר, כאילו הלהקה והקהל יחד קראו תיגר על כוח המשיכה. ואז זה נגלה לעיניו: ההופעות של "סאבמאסק" קוראות תיגר על כוח המשיכה!!


(Photo: Kyle Finlan)


במהלך סיבוב ההופעות הם התחילו לעבוד על האלבום הבא. אם באלבומים הקודמים של הלהקה תומר היה כותב את כל החומרים ומחלק את התפקידים בין חברי הלהקה, כולל הטקסטים, הפעם זה כבר היה שונה. הואיל וכל אחד מהחברים גיבש כבר את מקומו בהרכב, גם תהליך היצירה קיבל את אותה הדינמיקה והם החלו לעבוד כיחידה אחת הרמונית שכותבת ויוצרת יחד.


תומר כתב סקיצה, גיטרות/תופים/מלודיה כללית ואז לחוד או יחד, כל אחד כתב את התפקידים שלו לשיר. לאחר השלב הראשוני השיר הלך לוידי שבדרך כלל טען שהשיר עמוס מדי ואי אפשר לכתוב לו שירה. זה חזר חזרה לשאר חברי הלהקה שנאלצו לדלל והחזירו לו ומשם המשיכו לעבוד על השיר יחד בחדר חזרות. זה כמו מרק שצריך להרגיש את הטעמים השונים שלו. צריך למצוא את האיזון בין המרקם, הטעם, רמת הטריות, הפריכות של כל אחד מהמרכיבים. תומר הוא קפטן הוק. הוא מנווט את ספינת הפיראטיים הזו ואת חבריה שרוקחים להם כעת מרק מהביל. הוא מחבר ומסנכרן בין כולם על מנת להביא את קדרת המרק הזאת למקום מבטחים.


עידן חדש


עם פרוץ הקורונה, הלהקה חוותה את אחד האירועים המשמעותיים בקריירה שלה. היא חתמה בלייבל המפורסם “Sensory” – “The Laser’s Edge” שהוא אחד הלייבלים הגדולים בארה"ב למוזיקת פרוג. לא רק החתימה בלייבל כזה גדול הייתה משמעותית, אלא גם העיתוי. הלייבל החתים את הלהקה מישראל בתקופה שבה האי וודאות בתעשיית המוזיקה הייתה בשיאה. אף אחד לא ידע איך הקורונה תשפיע על התעשייה ומה יהיה בעתיד, כשברקע חווינו סגרים ואיסורי התקהלות בכל מקום בעולם. עובדה זאת לבדה גרמה להם להבין שהלייבל מאמין בהם ומחתים אותם למרות המציאות הקשה.


אלבום חדש מוכן – יש! לייבל גדול להפצה – יש! קהל – אין!!!

לאור האי וודאות, הסגרים וחוסר היכולת להופיע, הלהקה החליטה לא להוציא את האלבום. על מנת לשמור על הקשר המוזיקלי עם הקהל, אבל גם לשמור על הקשר המוזיקלי בין חברי הלהקה, הם החליטו להקליט שירים מהאלבומים הקודמים בביצועי "בידוד" מיוחדים ובאוקטובר 2020 יצא לו האלבום “The Pros & Cons of Social Isolation”.



חודשיים לפני ההסרה המשמעותית של ההגבלות, במאי 2021, הוציאה הלהקה את האלבום הרביעי שלה: “Mountain Fever”. חברי הלהקה סיפרו שהם הרגישו שעם שחרור הסגרים, תעשיית המוזיקה בארץ קיבלה חיבוק ענק מהקהל ומהתעשייה ובמיוחד "סאבמאסק", שהרגישה שהקהל בארץ קיבל אותם ביתר חום ואהבה. התעשייה חוותה פתאום צמיחה משוגעת, בין היתר לאור העובדה שבמשך תקופה ארוכה לא הגיעו אומנים מחו"ל ואנשים היו צמאים להופעות. זה גרם להרכבים מקומיים רבים לנצל את ההזדמנות ולקחת את הדברים בצורה הרבה יותר מקצועית. הם השחיזו את המופע שלהם כדי להעניק לקהל חוויה ברמה גבוהה.



ההופעה הראשונה של הלהקה אחרי הקורונה הייתה כמופע חימום לפורטיסחרוף ביוני 2021 בפסטיבל ארץ הגולן. במהלך ההופעה הם ניסו את כל השירים החדשים שלהם ותרגלו את מבנה הסטליסט, כל זאת אל מול קהל שאכל פיצה וחיכה למופע המרכזי. חוויה דומה זכורה ללהקה גם בהופעת החימום לענקי הרוק “Deep Purple”. שם, שעת כניסת הקהל לא סונכרנה עם שעת ההופעה ו"סאבמאסק" מצאה את עצמה על הבמה הגדולה אל מול קרחות עצומות של מושבים. למרות זאת, מבחינתם שתי ההופעות הללו היו חשובות מאוד, כי למרות ההתנסות המאתגרת הם קיבלו אפשרות להופיע עם השירים החדשים ולבדוק מה ההרגשה על הבמה וגם להתנסות בהופעה על במה גדולה, באצטדיון גדול כל-כך.


בתחילת 2022, "סאבמאסק" החליטה לגשש את הקהל והיציאה מהסגרים בארץ באמצעות קיום סיבוב הופעות "Unplugged". במקביל להופעה המטורפת שהם תכננו בפורים במועדון הגגרין הם התחילו לעבוד גם על מופע אינטימי יותר, רגוע יותר עם ווליום ואנרגיות נמוכות בהשוואה לטירוף שקורה על הבמה בדרך כלל. כדי לכוון את הלהקה, תומר הביא את הרפרנס של הופעת ה MTV Unplugged המיתולוגית של “Nirvana”. לדברי שי, הלהקה לקחה את הדבר הזה והפכה אותו ל"סגול ומעושן", מעין אווירת סיגר עם וויסקי. בפועל, הם לקחו את השירים שלהם הפשיטו אותם לגמרי, פירקו אותם לחלקים והרכיבו אותם מחדש בצורה נגישה יותר, אך עדיין עוצמתית. הם עבדו על העיבודים האלה במשך שבועות בחדר חזרות בקיבוץ יגור, כשהם משחיזים ומדייקים יותר ויותר את העיבודים החדשים, כדי שהם לא יאבדו מהעוצמה והרגש שלהם, למרות היעדר כלי המיתר, קלידים וצלילים נוספים שקיימים בהם. הם קיימו מספר הופעות בסיבוב המיוחד הזה שבו גם השתתפו אומנים אורחים כמו נועה גורמן מלהקת “Scardust” ומקהלת המטאל “Hellscore”. אם לא יצא לכם לראות את המופע אתם יכולים קבל טעימה מפרויקט ה “Metal Unplugged” שיזם עומרי יגן מהצוללת הצהובה.



שנת 2022 ממשיכה להיות שנה מיוחדת ל"סאבמאסק" ובאותו קיץ הלהקה קיבלה פנייה מחברת Start-Up בעלת המותג “Heavys” אשר מפתחת אוזניות On-Ear שמותאמות להאזנה למוזיקת מטאל. בחברה שותפים לא מעט יזמים ישראלים שמכירים את "סאבמאסק", מכירים את המוזיקה, את ההופעות, מחוברים ללהקה טוב מאוד, שנים אחורה. מאחר שהחברה חיפשה נציגות ישראלית, הם פנו ל"סאבמאסק" שהצטרפה לנציגות מרשימה של להקות כמו “Symphony X”, “Star One”, “Klone” ועוד.



זהו, בעצב רב, אנחנו נפרדים מה Nightliner, כי לאחר הקורונה כל תעשיית המוזיקה השתנתה, סיבובי ההופעות השתנו וגם הלהקה עצמה השתנתה ולכן הם החלו לעבוד בשיטה של גיחות. במקום לצאת לסיבוב הופעות של מספר שבועות, הם היו טסים לשתיים–שלוש הופעות וחוזרים. אחת מהגיחות הזכורות להם ביותר היא ההשתתפות בפסטיבל “Saarang World Fest” שבהודו בינואר 2023. זהו פסטיבל שמתקיים כל שנה כדי לאחד אנשים מכל העולם, כאשר בכל פעם מגיעות להופיע להקות שונות מכל מיני מקומות בעולם. "סאבמאסק" קיימו שתי הופעות באותו ביקור. אחת הייתה ספונטנית לגמרי, בעקבות הזמנה שהם קיבלו ביום הנחיתה והשנייה הייתה בפסטיבל שנקבע מראש. חברי הלהקה סיפרו שהיה מדהים לראות איך ההודים מגיבים למוזיקה שלהם כמו מעריצים שרופים, לאותה מוזיקה שתומר כתב אי שם לפני שנים בהודו עצמה.


"סאבמאסק" עובדים עכשיו על האלבום הבא. הם מרגישים שזה לא יהיה קל להתעלות על “Mountain Fever”, אבל במקביל הם עובדים באופן קדחתני ויוצא דופן על ההופעה החגיגית והמיוחדת שתתקיים ב-1 באפריל 2023. חברי הלהקה מספרים שזו הופעה שהם לא עשו אף פעם, מבחינת התפאורה, התאורה, האביזרים, השירים. זה יהיה מופע חד פעמי שלא יחזור על עצמו אז אסור לכם לפספס!!



בנימה אישית


אחרי שהם עברו לא מעט שנים של רגעים יפים, הצלחות, חוויות מטורפות, צמיחה בלתי פוסקת ואלפי אנשים שמביעים את האהבה שלהם ללהקה ולמוזיקה שלה ברחבי העולם.

חברי הלהקה מרגישים שהלהקה נמצאת במקום הכי טוב שהם היו בו מעולם. הם מקבלים הכרה משמעותית מכל הכיוונים, בארץ ובחו"ל. הם עובדים יחד באופן מגובש, מסונכרן והרמוני על הבמה ומחוצה לה והכתיבה והיצירה שופעת, עם אלבום חדש בדרך. כפי שזה נראה צפויות לנו עוד הרבה הפתעות בדרך, הראשונה שבהן ממש בקרוב, עם ההופעה המיוחדת והחד-פעמית ב-1 באפריל במועדון הגגרין.


אין מצב שאתם מפספסים את זה: ב-1.4.23 במועדון הגגרין.



עריכת לשון: אורי ענבי / Ori Anabi


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page