top of page

38 Special - Wild-Eyed Southern Boys

"פינה בקטנה"....


ב- 3 לינואר 1981, שחררה להקת "38 Special" את האלבום "Wild-Eyed Southern Boys".



זה אלבומה הרביעי של הלהקה וגם אלבום הפריצה שלה והראשון שהגיע למעמד פלטינום.


אחרי שלושה אלבומים שהתמקדו בסגנון Southern Rock החליטה הלהקה להיפתח לצליל יותר מעודכן ונגיש לרדיו.


הלהקה עשתה באלבום הזה מאמץ מכוון לבדל את עצמה מהרכבים "דרומיים" קלאסיים כמו "Lynyrd Skynyrd" ו- "The Allman Brothers Band", וקיבלה על עצמה שינוי סגנון שהפך לקליל וקליט יותר מאלבומיה הקודמים.


זו לא היתה מלאכה פשוטה, שכן ההשוואות ללהקות שהזכרנו לעיל היתה מתבקשת הן לאור הסגנון המוזיקלי והלבוש, הן לאור המיקום הגיאוגרפי ובמיוחד לאור העובדה שאחד ממקימי הלהקה והרוח החיה מאחוריה היה Donnie Van Zant, היה אחיהם של Ronnie Van Zant ו- Johnny Van Zant הידועים מלהקת "Lynyrd Skynyrd".


שלא תבינו לא נכון, סגנון הרוק הדרומי עדיין שולט באלבום הזה, אבל הוא כולל השפעות נוספות ועיבוד מדוקדק שנועד להנגיש את החומר בצורה הרבה יותר ידידותית, במטרה לפנות לקהל רחב יותר.


הלהקה שהוקמה בשנת 1974 בג'קסונוויל פלורידה על-ידי החברים Don Barnes ו- Donnie Van Zant, שחררה את אלבומה הראשון בשנת 1977, ומאז במשך שלושה אלבומים חיפשה את הלהיט שלה.


הלהקה קיבלה אותו בדמות השיר הפותח של האלבום "Hold On Loosely" שהפך ללהיט הגדול ביותר של הלהקה.


השיר נכתב בשיתוף עם Jim Peterik שלא היה חלק מהלהקה, אך היה חבר בלהקת "Survivor", כן ההיא שתשחרר שנה לאחר מכן את השיר האלמותי "Eye of the Tiger".


פטריק השתתף בכתיבת שלושה שירים נוספים, ביניהם שיר הנושא של האלבום.


מסתבר שאותו Jim Peterik הוא כותב מאוד מוכשר שכתב בין היתר לאומנים כמו: Cheap Trick", Sammy Hagar, "REO Speedwagon", Brian Wilson, "Lynyrd Skynyrd", "The Beach Boys ועוד.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page