top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Beck

היום נספר לכם כמה עובדות מעניינות על הזמר, כותב השירים והמפיק Beck.


(Photo: Fanart.tv)


= שמו המלא הוא Beck David Hansen (נולד Beck David Campbell). הוא נולד ב- 8 ביולי 1970 בלוס אנג'לס, קליפורניה.

= הוא בנו של המלחין הקנדי דיוויד קמפבל והאמנית החזותית האמריקאית Bibbe Hansen.


= סבתו מצד אמו הייתה יהודיה. הוא אמר שהוא מחשיב את עצמו יהודי כי הוא גדל בעודו חוגג חגים יהודיים. = זיכרונותיו הטובים של בק הן מחגיגות ליל הסדר עם חבריה של אמו, תוך שילוב המסורת היהודית עם אווירת מסיבה. = סבו מצד אמו היה Al Hansen, מייסד תנועת Fluxus האוונגרדית. = בשנות העשרה שלו, בק הושפע מהסגנונות המוזיקליים המגוונים של לוס אנג'לס היל מהיפ הופ ועד למוזיקה לטינית. בהמשך הוא גילה את המוזיקה של "Sonic Youth", "Pussy Galore" ו-"X".


= האלבום הראשון שרכש ​​אי פעם היה פסקול הסרט "Xanadu". = בק הרכש את הגיטרה הראשונה שלו בגיל 16 והפך למוזיקאי רחוב.

= הוא התחיל להופיע בתחנות אוטובוס בעיר, כשהוא מנגן קאברים של Mississippi John Hurt עם מילים מאולתרות, כששיכורים שחלפו ברחוב צעקו לעברו Axl Rose. = הוא היה חבר בלהקת "Youthless" שהופיעה בעיקר בפאבים ובתי קפה. = בשנת 1994 הוציא אתהסינגל הראשון שלו "Loser", שהפך ללהיט שהזניק אותו לתהילה בינלאומית.


= אחריו יצא אלבום האולפן הראשון שלו "Mellow Gold" גם הוא בשנת 1994. = הסגנון המוזיקלי המוקדם של בק היה לו-פיי, אקספרימנטל, פולק, בלוז וקאנטרי. מאוחר יותר המוזיקה שלו השתרעה על ז'אנרים נוספים כמו רוק אלטרנטיבי, היפ הופ, אלקטרוני ועוד. = החל באלבומו השני "Odelay" שיצא בשנת 1996, אביו, David Campbell, היה אחראי על עיבוד כלי המיתר באלבומיו.


= האלבום "Odelay" זכה בשני פרסי גראמי בשנת 1997. אלבום זה נכנס לרשימת "500 האלבומים הגדולים בכל הזמנים" של מגזין "הרולינג סטון". = בק הוציא את "Sea Change" בשנת 2002, בהשראת הפרידה שלו מ- Leigh Limon. הוא נחשב לאחד מהאלבומים הגדולים של התקופה, אלבום מצויין ומלא רגש. זה גם האלבום השני של בק שנכנס לרשימת  "500 האלבומים הגדולים בכל הזמנים" של מגזין "הרולינג סטון".


= בשנת 2005 בק סבל מפציעה חמורה בעמוד השדרה, אשר נגרמה בעת צילום הקליפ "E-Pro" , הדבר השפיע על יכולתו להופיע. = הוא הקים את פרויקט "Record Club" בשנת 2009. מדובר פרויקט שבו אלבום קלאסי שלם - של "The Velvet Underground", Leonard Cohen, INXS, Yanni מקבל גירסאות כיסוי של אומן אחר בטווח של יום אחד בודד. = הוא הוציא את "Morning Phase" בשנת 2014. האלבום זכה בפרס הגראמי לאלבום השנה בשנת 2015.

= בק עבד עם אמנים רבים כמו "The Black Keys", "Gorillas", "Danger Mouse", Gnarls Barkley, Pharrell Williams, Jack White, "Bat For Lashes", "The Flaming Lips" ועוד. = הוא תרם מוזיקה לסרטים כמו "Scott Pilgrim vs. The World", "The Twilight Saga: Eclipse" ו-"Baby Driver.", אבל הוא דחה את ההצעה להלחין את הפרטיטורה של "Mad Men" מספר פעמים. אחת מגירסאות הכיסוי היפות שלו היא לשיר "Everybody's Got to Learn Sometime" (של ה- Korgis) אותה תרם לסרט "Eternal Sunshine of the Spotless Mind".


= בק הוא גם יוצר עטיפות אלבומים ואמן חזותי.

= הוא שולט בספרדית באופן מושלם והציג את כישוריו הלשוניים בחלק משיריו. = בק הוא צמחוני ותומך בזכויות בעלי חיים. = הוא ידוע בשילוב יצירתי של סאמפלים באלבומיו. = הוא כותב על נושאים כמו אהבה, זהות וחוויה אנושית במוזיקה שלו.

= בק ידוע בהופעות החיות האנרגטיות והכובשות שלו.

= הוא היה אחד הפנים לקולקציית אביב 2013 של "Yves Saint Laurent". = הוא הפיק אלבומים ל- Stephen Malkmus, Thurston Moore, ו- Charlotte Gainsbourg. = בשנת 2013 הוא שיחזר את "Sound and Vision" של David Bowie עם למעלה מ-160 מוזיקאים. = בק זכה בשבעה פרסי גראמי לאורך הקריירה שלו. = הוא קיבל את פרס ה- Brit Award לאמן סולו בינלאומי. = הוא שיתף פעולה עם Paul McCartney בשיר "Find My Way" מהאלבום "McCartney III Imagined" ב-2021. = הוא הופיע בסרטים ובתוכניות טלוויזיה כמו "Population: 1", "Southlander" ו- "The Larry Sanders Show" ובסרט "Echo in the Canyon" סרט דוקו מעולה על המוזיקה הפופולרית שיצאה משכונת לורל קניון בלוס אנג'לס של אמצע שנות ה-60. = הוא הצטרף ל- Billy Gibbons, Ben Harper, ו- Will Ferrell להופעה בפרק האחרון של "The Tonight Show with Conan O'Brien". = נכון לשנת 2019 בק הוציא 14 אלבומי אולפן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט



4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Commentaires


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page