top of page

Alice in Chains - Black Gives Way to Blue

פתחנו את היום המטורף הזה עם האלבום "Dirt" של "Alice in Chains", ואך טבעי הוא שנסיים אותו בסגירת מעגל מטורפת עם אלבום האיחוד "Black Gives Way to Blue", אלבומה הרביעי של הלהקה שיצא בדיוק באותו היום ב-29 לספטמבר 2009, בהפרש של 17 שנה מהאלבום "Dirt".


הסיפור של האלבום הזה מתחיל למעשה עוד לפני מותו של Layne Staley, בשנת 2000, עת Jerry Cantrell הכיר את William DuVall בלוס אנג'לס דרך חבר משותף.


בין השניים נרקמה חברות, כאשר קנטרל מצטרף מדי פעם כאמן אורח בהופעות של להקתו של

דובאל "Comes with the Fall", ומנגד דובאל ולהקתו מחממים את קנטרל בהופעות הסולו שלו לקידום אלבומו "Degradation Trip" בשנים 2001 ו-2002. בחלק מן המקרים דובאל ולהקתו שימשו אף כלהקת הליווי של קנטרל, כאשר וויליאם שר את תפקידיו של ליין בשירים של אליס אין צ'יינס.


בפברואר 2005 חזרו שלושת חברי אליס להופיע יחד בפעם הראשונה, לאחר כמעט 10 שנים. זה היה במהלך אירוע התרמה לנפגעי הצונאמי. השלושה המשיכו את המומנטום ויצאו לסיבוב הופעות עם זמרים אורחים רבים ומגוונים, על מנת לחגוג את האהבה שלהם למוסיקה, לכבד את זכרו של ליין סטאלי ולהיזכר בימים היפים שהיו.


בחודש מרץ שנת 2006 דובאל הצטרף ללהקה על הבמה לביצוע השיר "Rooster", הביצוע היה מושלם ומשם כבר קצרה הדרך לחברות רישמית בלהקה, כאשר אליס ממשיכה לסיבוב הופעות קצר באמריקה. הופעות האיחוד הללו נתנו ללהקה תיאבון לכתוב ולהקליט מוזיקה חדשה, אך בתחילה הם חשבו שזה לא יהיה ראוי לעשות זאת תחת השם של אליס, אבל עם הזמן ככל שהופיעו יחד ובילו יחד זה כבר הרגיש להם יותר נכון.


(Photo: Johnny Buzzerio)


בחודש אוקטובר 2008 נכנסה הלהקה לאולפן "Studio 606" של ה"פו פייטרס" בקליפורניה לשם הקלטת האלבום.

ללהקה לא היתה חברת תקליטים שתלווה אותה באותה תקופה, ולכן ג'רי ו-Sean Kinney מימנו את ההקלטות מכיסם הפרטי. במהלך ההקלטות ביקרה באולפן אימו של ליין סטיילי ונתנה ללהקה את ברכתה. אז כבר היה ברור לכל החברים שהפרוייקט הזה הולך לשאת את השם של "אליס אין צ'יינס" ולא כל שם אחר.

באופן מיסטי הקלטת האלבום הסתיימה ב-18 למרץ 2009, יום הולדתו של ג'רי שהוא גם יום הולדת בנו של וויליאם דובאל.


האלבום שוחרר בסופו של דבר ב-29 לפסטמבר 2009, בדיוק באותו היום בו שוחרר אלבום המופת "Dirt", שהינו אולי היצירה המדהימה ביותר עליה חתום סטאלי, ובכך יש לראות כמעין הומאז' של הלהקה לאחד הזמרים הגדולים של דורנו. גם את שיר הנושא של האלבום כתב קנטרל כטריביוט לסטאלי ובו מנגן גם Elton John בפסנתר. לפני כתיבת השיר סיפר ג'רי כי חלה במחלה מסתורית של מגרנות ותשישות כשהרופאים לא מצליחים לגלות את המחלה, ג'רי מאמין שזו מחלה פסיכולוגית שנגרמה לו כתוצאה מהכאב הרב שחווה נוכח הפרידה מליין.


מהאלבום שוחררו ארבעה סינגלים.

הסינגל הראשון "A Looking in View" הכבד והאפל שמדבר על הקשיים לצאת ממצבי רוח קשים, שוחרר ב- 30 ליוני 2009, עוד בטרם יציאת האלבום.

כחודש לפני יציאת האלבום שוחרר הסינגל השני "Check My Brain" שמספר על המעבר של קנטרל מסיאטל ללוס אנג'לס בשנת 2003, מעבר שהיה קשה עבורו כיליד סיאטל שהתגורר שם את מרבית חייו.


אליס המחודשת הציגה גם את הצד האקוסטי שלה עם הסינגל השלישי "Your Decision" שמתייחס גם הוא לכאב שחווה ג'רי לאחר מותו של סטיילי, להתמודדות איתו ועל ההחלטה לא לשקוע בתוכו ולבחור בחיים.


הקליפ המדהים לסינגל הרביעי "Lesson Learned" הורכב מ- 6,000 תמונות סטילס, צפו בו כאן:


עטיפת האלבום כוללת איור של לב המסמל את שיברון הלב של הלהקה על מותו של סטיילי. האלבום כולו גם מוקדש לזכרו כמופיע בעטיפה הפנימית.


האלבום הזה היה מועמד לשני פרסי גראמי וזכה בפרס אלבום השנה של המגזינים ריבולבר ומטאל סטורם, ובצדק. אבל יותר מכל, הוא הוכיח שלהרכב המחודש יש עוד הרבה מה לתת, וכי הוא בהחלט ראוי להמשיך לשאת את הלפיד של ליין סטיילי בגאון. נכון, זו כבר לא אותה אליס, אבל היא בהחלט מכבדת את זכרונו של ליין, אשר ממשיך לחיות דרכה, והוכחה ניצחת לכך ראינו במו עיננו במהלך הופעות הלהקה בארץ ב-2019.


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page