top of page

Sean Kinney

הוא המתופף השקט והמופנם של "Alice In Chains" אבל הוא גם הקים סופרגרופ ואף הקליט עם "מטאליקה"!!



1. שמו המלא הוא Sean Howard Kinney והוא נולד בוושינגטון, ב-27 למאי 1966


2. אביו היה שוטר ואימו הייתה עובדת עירייה


3. הוא החל להתעניין ולנגן מוסיקה כבר בגיל צעיר, המערכת התופים הראשונה שלו הייתה בגיל 5


4. כבר בגיל 9 הוא היה המתופף בלהקה של סבא שלו “The Cross Cats” ואפילו יצא עימם לסיבוב הופעות בצפון ארה"ב


5. בשנת 1985 נפגש שון עם Layne Staley במהלך אחת ההופעת של להקתו של ליין “Sieze”. שון אמנם לא אהב את הלהקה של ליין אבל התלהב מאוד מליין עצמו. הוא כתב לו על פיסת נייר את מס' הטלפון של חברתו (מאחר ולו לא היה טלפון) והציע לו לנגן ביחד.


6. שנה לאחר מכן פגש Jerry Cantrell ואת Layne Staley במסיבה בסיאטל כשהיה הזמר של "Alice N’ Chains". ג'רי קיבל מליין את הטלפון של בחורה בשם Melinda Starr, אותו טלפון שנתן שון לליין שנה לפני כן.


7. רצה הגורל ואותה מלינדה הייתה גם אחותו של Mike Starr אותו רצה ג'רי כבסיסט ללהקה, היא כמובן הרימה טלפון ומייק מיד התייצב.


8. השלושה חיפשו זמר ומאוד רצו את ליין איתם בהרכב. ליין סירב כי היה מעוניין להקים הרכב משלו. אז מה עשו השלושה? קיימו אודישנים לזמרים מאוד מאוד גרועים דווקא בנוכחתו של ליין, עד שבאודישן של חשפן שרצה להיות זמר, נשבר ליין והסכים להצטרף ללהקה.


9. אחרי מספר לא קטן של שמות כמו "Mothra", "Fuck", "Diamond Lie" ועוד החליטו החברים על השם "Alice In Chains", על בסיס שם הלהקה שהיתה לליין.



10. הדמו הראשון של הלהקה "The Treehouse Tapes" הושלם ב-1988. הוא מצא את דרכו אל Kelly Curtis ו- Susan Silver שניהלו את הלהקות "Mother Love Bone" ו-"Soundgarden". השניים העבירו את הדמו לחברת התקליטים Columbia והיא החתימה את הלהקה על חוזה, בספטמבר 1989.


11. אלבום הבכורה של הלהקה "Facelift" יצא באוגוסט 1990, ג'רי הקדיש את האלבום לאימו Gloria ולחברו הזמר Andrew Wood מלהקת "Mother Love Bone". הסינגלים שיצאו מהאלבום הם: We Die Young", "Man in the Box", Sea of Sorrow" ו-"Bleed the Freak". זה האלבום הראשון מסצנת הגראנג' שהוכתר כזהב והוא גם היה מועמד לגראמי.



12. האלבום כמעט יצא ללא שיתופו של שון!! הוא שבר את היד זמן קצר לפני החזרות לאלבום וכשהלהקה התכנסה להקליט הוא לא יכול היה לנגן. הם גייסו את המתופף Greg Gilmore מלהקת "Mother Love Bone" ושון הדריך אותו במהלך החזרות וההקלטות. שון מדריך את גרג אך מתוסכל עמוקות מבפנים שהוא לא שותף לאלבום הבכורה של להקתו החדשה. גם כאן התערב הגורל ולמזלו של שון הלהקה לקחה פסק זמן מההקלטות, מה שנתן לו קצת זמן להחלים. עם החזרה להקלטות שון החליט שהגיעו מים עד נפש, הוא מחליט לחתוך ולהוריד את הגבס ולבצע את כל ההקלטות לאלבום עם יד שבורה כמדי פעם הוא מכניס את היד לדלי קרח הצמוד למערכת התופים שלו.



13. בפברואר 1992 שיחררה הלהקה את ה-EP הראשון שלה "SAP" שמורכב כולו משירים אקוסטיים. הרעיון לאלבום הגיע מחזיון שהיה לשון באחד הלילות, הוא חלם שהלהקה מקליטה אלבום אקוסטי שנקרא SAP וכך היה. באלבום מתארחים Ann Wilson מהלהקה Heart ועוד צמד בשם "Alice Mudgarden". באלבום הזה שון מנגן על קלידים ומשתתף בקולות רקע.


14. בספטמבר 1992 שוחרר אלבומה השני של אליס בשם "Dirt". זהו האלבום המצליח ביותר של הלהקה שיצר להיטים מטורפים כמו "Would?", "Rooster", "Them Bones" ועוד...והוא גם היה מועמד לפרס גראמי.



15. ה-EP השני של הלהקה, שגם הוא כולו אקוסטי בשם "Jar Of Flies" יצא בינואר 1994 והפך ל-EP הראשון בהיסטוריה הראשון של אליס שמגיע הישר למקום הראשון במצעד הבילבורד.


16. ביולי 1994 התפרקה הלהקה באופן זמני לשישה חודשים וחזרה בנובמבר 1995, עת שיחרורו של אלבומה השלישי שנושא את שם הלהקה. האלבום הגיע ישירות למקום הראשון במצעד וממנו יצאו הסינגלים: Grind", "Heaven Beside You" ו-"Again". אלבום זה ציין את תחילתו של הסוף כשהפעם לא יצאה הלהקה לסיבוב הופעות לקידום האלבום ובעצם לא קיימה הופעות במשך שנתיים וחצי עד להופעת האנפלאגד...


17. שון מגלם את תפקיד עצמו בסרט ה"מוקומנטרי" "The Nona Tapes" ששוחרר בדצמבר 1995 ונועד לקידום אלבומה השלישי של הלהקה "Alice In Chains".


18. באפריל 1996 קיימה אליס את אחת ההופעות הגדולות והמדוברות ביותר במסגרת התוכנית "MTV Unplugged". ג'רי עלה להופעה חולה כתוצאה מהרעלת קיבה וליין היה נראה גמור לגמרי מסמים ואלכוהול.



19. באותה שנה הצטרף שון ל- Johnny Cash, Kim Thayil (Soundgarden) ו- Krist Novoselic (Nirvana) להקלטות קאבר לשיר “Time of the Preacher” של הזמר Willie Nelson לאלבום מחווה בשם “Twisted Willie”


20. עוד באותה שנה קיימה הלהקה את ארבעת ההופעות האחרונות שלה עם ליין, שהלך לעולמו שש שנים מאוחר יותר באפריל 2002. מאותה השנה לא קיימה הלהקה שום פעילות והתפרקה לגמרי.


21. בשנת 1998 השתתף שון באלבום הסולו הראשון של ג'רי בשם “Boggy Depot”, הוא גם יצא עם ג'רי לסיבוב ההופעות לקידום האלבום.


22. עוד באותה שנה הוא ניגן על התופים בקאבר של "Metallica" לשיר “Tuesday’s Gone” שהוקלט

לאלבום “Garage Inc”, ג'רי גם משתתף בשיר.


23. בשנת 1999 הקים שון יחד עם חברו מאליס Mike Inez, הזמר Vin Dombroski מ-“Sponge” והגיטריסט Chris DeGarmo מלהקת “Queensryche” את להקת “Spy4Darwin”. הם שחררו EP אחד עם שישה שירים בשם “Microfish”



24. בפברואר 2005 חזרו שלושת חברי "אליס" הנותרים להופיע יחד בפעם הראשונה לאחר כמעט 10 שנים. זה היה בארוע התרמה לנפגעי הצונאמי.


25. השלושה יצאו לסיבוב הופעות עם זמרים אורחים רבים ומגוונים על מנת לחגוג את האהבה שלהם למוסיקה ולזכור את הימים שהיו פעם. במהלך 2006 וויליאם דובאל הצטרף ללהקה באופן רשמי והפך לזמר הנוסף בלהקה. זה גרם להם לרצות להמשיך לכתוב ולהקליט מוסיקה חדשה.



26. בספטמבר 2009 הוציאה הלהקה המחודשת את אלבומה הרביעי "Black Gives Way to Blue", באלבום הזה ג'רי לקח את ההובלה בשירה וויליאם שימש כטייס משנה.


27. העטיפה המהממת של האלבום הינה פרי הקונספט שהגה שון.


28. במאי 2013 הוציאה הלהקה את אלבומה החמישי "The Devil Put Dinosaurs Here", כשגם כאן ג'רי ממשיך את תפקידו כזמר המוביל של האלבום. גם האלבום הזה היה מועמד לפרסי גראמי וכלל את הסינגלים: "Hollow", "Stone" ו-"Voices".



29. בשנת 2015 השתתף שון במופע המיוחד והנדיר

"Mad Season / Seattle Symphony: Sonic Evolution / January 30, 2015 / Benaroya Hall"


30. באוגוסט 2018 שיחררה הלהקה את אלבומה השישי "Rainier Fog" אותו הם הקליטו באולפן "Studio X", היכן שהוקלט אלבומה השלישי של הלהקה והאחרון עם ליין. האלבום כולל את הסינגלים: "The One You Know", "So Far Under", "Never Fade ושיר הנושא של האלבום.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page