top of page

Audioslave - Out of Exile

זהו אלבום האולפן השני של "Audioslave" שיצא ב-23 למאי 2005.


האלבום הזה מגיע שלוש שנים לאחר צאת אלבום הבכורה "Audioslave".

היו רבים שניבאו שה"סופרגרופ" הזה הוא פלא חד-פעמי שלא יחזיק מעמד מעבר לאלבום הראשון. מהבחינה הזאת "Out of Exile" הוכיח אחרת, הוא הראה את המחויבות של ארבעת חברי אודיוסלייב לתפקד כלהקה אמיתית, לעבוד וליצור יחד כגוף אחד ולא רק כ"סופרגרופ" של פליטי שתי להקות גדולות.


בבונוס הדי. וי. די. מאלבומה השלישי של הלהקה - "Revelations", מסביר Chris Cornell שאת המילים לשיר הנושא "Out of Exile" הוא כתב כשאשתו השניה Vicky Karagiannis היתה בהיריון. קורנל סיפר על השמחה והאושר שהסבה לו הידיעה שהוא הולך להיות שוב אבא והעובדה שתחושות טובות אלה "שחררו" אותו ממצבי הרוח הרעים ומהדכאונות - "Out Of exile" - ממש כך, פשוטו כמשמעו.


רק לפני שבוע ציינו 3 שנים למותו של קריס קורנל, וקשה שלא להרהר באותה נפש פצועה שהצליחה לגעת בכל-כך הרבה אנשים, לעודד אותם במצבים קשים ולשחררם מאותה "גלות" רגשית, אך היא ודווקא היא לא הצליחה בסופו של דבר לגאול את עצמה.

קורנל גם ציין כי שירי האלבום הושפעו מהשינויים החיוביים בחייו מאז שנת 2002 וכי הם מהאישיים ביותר שכתב אי פעם.

להלן מספר דוגמאות:

שיר הפתיחה "Your Time Has Come" נכתב על-ידי קורנל על חברים צעירים ממנו שהלכו לעולמם ואינם עוד איתנו. קורנל מתייחס באופן ספציפי גם לכל חיילי מלחמת וייטנאם שקיפחו את חייהם ולאנדרטה לזכרם הנמצאת בוושינגטון הבירה, כשהוא שר כך: "I've seen 50,000 names all engraved on a stone".


השיר "Be Yourself" הינו בין השירים האהובים עלינו ביותר שכתב קורנל, והוא מתייחס לטעויות הטיפשיות שקורנל עשה בחייו ולרצון שלו לכפר עליהם. קורנל מנסה להסביר את השונות הקיימת בין שני אנשים המגיבים באופן אחר לאותה סיטואציה ומציע לנו פשוט "להיות עצמנו" ולא לנסות להידמות לאחר.



בשיר "Doesn’t Remind Me" מונה קורנל "רשימת מכולת" של דברים שהוא נהנה מהם ושהמשותף לכולם הוא שהם לא מזכירים לו שום דבר. השיר הזה ששוחרר כסינגל השלישי מהאלבום העניק לאודיוסלייב מועמדות לגראמי בשנת 2006.



בשיר "The Worm" קורנל נזכר בימיו הראשונים כמוזיקאי, על חלקם הוא מתחרט. כך למשל המילים Top of my" lungs" מתייחסות לשירה באוקטבות הגבוהות ביותר בצעירותו והמילים "Sitting on the bottom rug" מתכתבות עם דמויות הלהקה המודפסות על שטיח בעטיפה האחורית של האלבום "Louder Than Love". מעניין שמילות השיר אינן כוללות את צמד המילים "the worm" ויש לתהות אם כריס מבקש להציג כך את עצמו.


זהו האלבום היחיד מבין השלושה של "אודיוסלייב", אשר העניק להם את המקום הראשון ב- Billboard 200.

כשבועיים לפני יציאת האלבום, ב- 6 למאי 2005, הופיעה הלהקה בסנטיאגו, קובה, בפני קהל משולהב של 70,000 איש. זו הייתה הפעם הראשונה שלהקת רוק אמריקאית מופיעה על אדמת קובה כש- "Audioslave" מבצעת שם את רוב שירי האלבום, בפעם הראשונה, עוד לפני צאתו.


(Photo: Interscope)


באופן מוזר, למרות הפוטנציאל האדיר הטמון בפאוור טריו האימתני של יוצאי "רייג'" בשיתוף עם אחד הקולות הגדולים של דורנו, האלבום הזה בולט יותר ברגעים היותר רגועים ואיטיים שלו כמו "Doesn't Remind Me", "Be Yourself", "Yesterday to Tomorrow", "Heaven's Dead ועוד.


דווקא בחלקים היותר כבדים של האלבום, כמו "Drown Me Slowly" או "Man or Animal", נראה שלמרות שזו הפעם הראשונה בה אודיוסלייב מתפקדת ממש כלהקה, היא עדיין ממשיכה לחפש את הזהות שלה, בין הריפים המופתיים של רייג' לכובד המאסיבי של "סאונדגארדן".


למרות שתהליך חיפוש הזהות לא הושלם במלואו באלבום הזה, עדיין רגעי הקסם בו עולים בהרבה על אלה הפחות טובים. חבל שהקסם הזה לא החזיק מעמד, והלהקה התפרקה זמן קצר לאחר שחרורו של האלבום השלישי והאחרון, "Revelations", בסוף שנת 2006.


להאזנה לאלבום ב- Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page