top of page

Audioslave - Revelations

האלבום השלישי והאחרון של "Audioslave" שוחרר ב-4 לספטמבר בשנת 2006, אז בואו נדבר על קצת "Revelations"!

ונפתח בציטוט של Tom Morello על איך שהוא מתאר את האלבום:

"Earth, Wind and Fire meets Led Zeppelin"


מבחינה מוסיקלית האלבום הזה קצת שונה משני האלבומים הקודמים של הלהקה, אם עד עכשיו שמענו

את Rage Against the Machine/Soundgarden, עכשיו אנחנו כבר שומעים את "Audioslave". זה מרגיש שהאלבום הזה היה "הצעד אחד קדימה" בהתפתחות של הלהקה שמתגבשת כבר כמשהו שלם ומתחילה להתנסות יחד בכיוונים מוסיקליים.

אם באלבומים הקודמים הם הזכירו מאוד את הסגנון של RATM כאן הם כבר מתחילים לקבל גוון שונה וליצור זהות מיוחדת וייחודית שמאפיינת אותם. אם דיברנו על כך שבאלבום השני הם החלו להתגבש כלהקה בכל מה שקשור בהתנהלות, בהוויה ובעבודה יחד, כאן זה כבר בא לידי ביטוי באופי המוסיקלי.

(Photo: Interscope)


טום ו-Chris Cornell סיפרו שהם הביאו יותר נשמה ורגש באלבום הזה עם הרבה נגיעות של Soul ו-Funk שמורגשות יפה מאוד בשירים "One and the Same", "Jewel Of The Summertime", "Somedays" וב- "Original Fire". מעבר למבנה של השירים שנראה עובר מריפים מחוספסים למקצבים יותר קיצביים/נעימים, גם הטקסטים של כריס מדברים יותר על החיים, על אהבה ואפילו עמדות פוליטיות בשונה מהאלבומים הקודמים שנגעו יותר בסוגיות קודרות וכואבות יותר.

טום העיד שבאלבום הזה כריס לא עישן, שתה או השתמש בסמים אז יכול להיות שזה גם מה שתרם לשינוי...

את האלבום הזה הם הפיקו בפעם הראשונה עם המפיק Brendan O'Brien ולא עם Rick Rubin שעימו הפיקו את שני האלבומים הקודמים.

אך אל דאגה, אתם תמצאו כאן גם שירים (וחלקים בשירים) עם כוח ההתקפה של שלישיית הזעם, ההארד רוק שנותן בראש כמו "Shape Of Things To Come", "Revelations", "Sound Of A Gun" ו- "Wide Awake".


אי אפשר להתעלם מהתיזמון של האלבום ומה שקרה אחריו...

האלבום הזה יצא שנה אחרי האלבום השני ומיד אחרי שחברי הלהקה חזרו מסיבוב הופעות של האלבום הקודם. נדמה כאילו מישהו אמר להם, חברה תמהרו כי לא נשאר לנו עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים לסגור את הבסטה.

מיד עם סיום הקלטת האלבום, כריס החל לעבוד על אלבום הסולו שיצא מאוחר יותר במאי 2007 ועל שיר הנושא של הסרט ג'יימס בונד ושאר חברי הלהקה החלו לעבוד על האיחוד המחודש של RATM (פברואר 2007).

לא היו תוכניות עתידיות ללהקה ואפילו סיבוב הופעות לתמיכת האלבום שרק עכשיו יצא לא נראה באופק.


ואכן ב-15 בפברואר כריס הודיע רשמית שהוא עוזב את הלהקה כתוצאה מחילוקי דעות ואי התאמה מוסיקלית. מאוחר יותר גילינו שלמרות כל הדיבורים על כך שהלהקה מתחברת כלהקה ושבאלבום מרגישים שהם מקבלים גוון ייחודי והם גם כותבים כלהקה, הם בעצם הולכים ומתפרקים מבפנים.

לא ניכנס הרבה לתוך הפרטים של הפירוק כי באנו להנות מהאלבום, אבל רק נספר שכנראה המחלוקות היו בעיקר על התנהלות עסקית בין כריס לשאר חברי הלהקה ועל צורת הניהול. כריס טען שהכל הפך להיות משא ומתן, לכל דבר קטן שהוא רצה לעשות הוא היה צריך לעשות משא ומתן, כאילו הוא חותם על חוזה. זה כנראה מה שבעיקר שבר אותו (הוא אפילו לא הודיע רשמית לשאר החברים על העזיבה) והוא החליט לעזוב ולהמשיך את קריירת הסולו שלו.


נסיים גם בציטוט מתוך השיר האחרון של הלהקה, "Moth", שהוקלט לאלבום כתוצאה מלחץ של המפיק להקליט שיר נוסף, ציטוט שאולי מוכיח כי כריס ידע שזה הסוף.

“I don't fly around your fire anymore”


אז בואו נשאיר את המחלוקות בעבר ונהנה מהמוסיקה כי זה בעצם מה שנשאר לנו מהלהקה המדהימה הזו.

להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page