top of page

Audioslave - Live In Cuba

ב-11 לאוקטובר 2005 יצא האלבום "Live In Cuba", אלבום ההופעה של להקת "Audioslave".


האלבום מתעד את הופעת הלהקה שנערכה ב 6 למאי אותה שנה בפני קהל של 70,000 צופים במתחם "José Martí Anti-Imperialist Platform" שבעיר הוואנה, קובה.


להופעה הזאת יש חשיבות היסטורית גדולה יותר מאשר החותם המוזיקלי שהיא הותירה, הואיל ומדובר בהופעה הראשונה של להקת "רוק" אמריקאית על אדמת קובה. הדגש על "להקה" ו-"רוק" שכן עוד בשנת 1979 הופיעו Billy Joel וסטפן סטילס בקובה במסגרת פסטיבל המוזיקה "Havana Jam", אשר נמשך שלושה ימים ובשנת 1981 הופיעה בקובה להקת "Fabulous Titans", שבאה מתחום הרגאיי.


מעניין לציין שכחודשיים לאחר שההופעה התקיימה, ב-20 ליולי 2005, חידשה ארה"ב את הקשרים הדיפלומטיים עם קובה ואיישה מחדש את בניין השגרירות הצופה על מתחם "José Martí Anti-Imperialist" בו נערכה ההופעה ואשר היה סגור בין השנים 1977 עד 2005.


במקביל ליציאת האלבום שחררה הלהקה DVD המתעד את המאורע ההיסטורי והכולל סרט דוקומנטרי מאוד מעניין שצולם במהלך הביקור.

(Photo: Alejandro Ernesto)


בתחילת הסרט הדוקומנטרי פונה הגיטריסט Tom Morello לאזרחי קובה ומזמין אותם להופעה שנערכה ללא תשלום והוא מבטיח שתי הבטחות: 1. זו הולכת להיות ההופעה הארוכה ביותר שאודיוסלייב ערכה אי פעם. 2. זו גם תהיה ההופעה הטובה ביותר שהלהקה נגנה מאז ומעולם.


לפחות את החצי הראשון של ההבטחה מורלו קיים ללא ספק. הלהקה ניגנה סט של מעל שעתיים הכולל 17 שירים בעיקר משני אלבומיה הראשונים של הלהקה, סט ארוך יחסית בהתחשב בעובדה שהאלבום השני של הלהקה "Out of Exile" שוחרר רק מספר שבועות לאחר קיום ההופעה. בנוסף כוללת ההופעה שירים של להקות האם "Soundgarden" ו- "Rage Against The Machine" אותם הלהקה סירבה בעבר לנגן כסופרגרופ, הואיל וחשבה שזה יפגע בזהות של "Audioslave" כלהקה, אך לכבוד המאורע ההיסטורי חרגה הלהקה ממנהגה.


כמו שכנראה כבר הבנתם, למרות ההערצה העיוורת ל"אודיוסלייב" ול-Chris Cornell, והגם שמדובר בסופרגרופ מדהים, אין באלבום ההופעה הזאת כל חידוש מוזיקלי והוא גם לבטח לא אחד מהשיאים של הסופרגרופ האדיר הזה. אנחנו אומרים את הדברים בלב כבד אבל התוצאה הבינונית של ההופעה הזאת מיוחסת בעיקר לביצועיו של Chris Cornell, אשר ברוב השירים לא נשמע במיטבו. אולי זו ההתרגשות מהמאורע ההיסטורי, אולי היו אלה התקלות בציוד שליוו את ההופעה כבר מתחילתה (ההופעה החלה עם תקלה במוניטור של Brad Wilk אשר עיכבה את המופע למשך דקות ארוכות) ואולי זה סתם לא היה היום שלו. איך שלא תסתכלו על זה ולמרות שאנחנו כותבים את הדברים באצבעות רועדות, כריס היה החוליה החלשה במופע הזה, כאשר כל יתר החברים בהחלט נתנו עבודה.


יחד עם זאת, עדיין מדובר בתיעוד היסטורי חשוב מההופעה היחידה של אחד מההרכבים הגדולים וכנראה גם הסופרגרופ הגדול של שנות האלפיים.


והפעם קבלו קישור וידאו להופעה ההיסטורית:


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page