top of page

Avenged Sevenfold - Nightmare

האלבום "Nightmare" של להקת "Avenged Sevenfold" שוחרר ב-27 ליולי 2010 !!


זה אלבום שנולד אל תוך טרגדיה עצומה ונחשב על-ידי המעריצים וגם על-ידי הלהקה עצמה, לאחד האלבומים הקודרים והמרגשים שלה. זהו סיפורו של "הסיוט".


בדצמבר 2009 נמצא המתופף James “The REV” Sullivan ללא רוח חיים בביתו. תחילה סיבת מותו לא הייתה ידועה והחוקרים לא הצליחו להגיע לקביעה חד-משמעית. אך שנה לאחר מכן הוכרז כי מותו הוא תוצאה של שימוש במספר רב ומגוון של סמים וחומרים מסוכנים בבת אחת. לא ידוע אם צריכת הסמים נעשתה במכוון, כניסיון התאבדות, או פשוט צריכה מוגזמת.

לאחר מותו של The Rev הלהקה שקלה להתפרק ולא כל-כך ידעה איך להמשיך קדימה. הם כבר החלו לעבוד על האלבום החמישי עוד כש- The Rev היה בחיים ואף הקליטו עימו מספר דמואים, אך לא ידעו מה לעשות עם זה. מספר חודשים לאחר מכן ואחרי שקיבלו הרבה מאוד אהבה ותמיכה מהקהל, החליטו אוונג'ד לא לאכזב אותם ולהמשיך לעבוד על האלבום. מעריצי אוונג'ד הם מסוג המעריצים שמחזיקים להקות. הם טוטאלים! הם אוהבים! הם חדורי תשוקה !! ראיה מובהקת לכך ראינו במהלך ההופעה של הלהקה בארץ ב-2019, אפילו הלהקה הייתה בהלם מכמות האהבה, והתמיכה של הקהל והשליטה שלו בשירים.

הלהקה תיארה את האלבום כ:

"Most personal and epic that will definitely take you on a very dark journey."


האלבום מלכתחילה היה אמור להיות אלבום קונספט קודר וכבד, אך לאור הנסיבות הוא השתנה מעט וסטה ממסלולו. את האווירה הקודרת לא היה צריך ליצור, היא נולדה מעצמה. אחרי הטרגדיה, רוב הטקסטים באלבום ריחפו סביב חייו ומותו של REV.


המתופף הענק Mike Portnoy שהיה אז חבר ב- "Dream Theater", אותו חברי הלהקה העריצו, לא היסס לרגע כשחברי הלהקה פנו אליו בבקשה להיכנס לנעליו של REV. הוא נכנס למשפחה שקיבלה אותו בזרועות פתוחות והוא מצידו העניק את הכבוד והערכה למתופף שהיה. מייק סיפר שהוא עשה כל שביכולתו להיצמד לדמואים שהקליט REV ולהיצמד לסגנון הנגינה שלו בשירים שהוא לא הקליט. עדיין REV מקבל פה נוכחות באלבום, בכתיבה של תפקידי התופים ובשירת רקע שאינה זרה לפורטנוי בשירים "Nightmare" ו- "Fiction".

הסינגל הראשון שיצא מהאלבום הוא "Nightmare", הוא אחד מתוך שני שירים (השני "Danger Side") שבהם המילים נשארו כפי שהיו בעבודה על האלבום לפני מותו של The REV. השיר מתייחס לאדם שביצע מעשים רעים בחייו והוא נידון לגיהינום, M. Shadows שר את השיר מנקודת מבטו של השוהה בגיהינום. השיר הזה ו- "Buried Alive" הם השירים היחידים באלבום שלא נכתבו על REV.



הסינגל השני ששוחרר מהאלבום הוא "Welcome to the Family", המילים נכתבו ברובן על-ידי The REV וכשהלהקה הקליטה את השיר, שאדוו סיים את כתיבת המילים.


הבלדה המרגשת "So Far Away" נכתבה כולה ע"י הגיטריסט Synyster Gates, במקור השיר היה אמור להיכתב כמחווה לסבא של Syn אך בפועל לאחר מותו של REV הוא שינה את המילים והקדיש את השיר למתופף האגדי והאהוב. הוידאו קליפ של השיר מתרחש בדיוק במקום בו הוקמה הלהקה Huntington Beach ומשם הוא עובר לאולפן בו שאר חברי הלהקה מנגנים את השיר, כשתמונות וסרטונים של The Rev מופיעים ברקע.



השיר "Victim" הוא בעצם שיר קינה על The Rev, אין מה לומר מלבד לקרוא את המילים הנוגות והמרגשות:


House full of roses

A letter on the stairs

A tape full of messages

For anyone who cares

Collage of broken words

And stories full of tears

Remembering your life

'Cause we wish that you were here

את השיר "Fiction" כתב The Rev שלושה ימים בלבד לפני מותו. במקור היה שמו של השיר "Death", אך חברי הלהקה שינו אותו במהלך ההקלטות. כפי שכתבנו, השיר מכיל קולות רקע בביצוע של המתופף. המשפט האחרון שהוא כתב בשיר והוא גם האחרון שכתב לפני מותו, פשוט מצמרר:


“I know you’ll find your own way when I’m not with you”


השיר החותם את האלבום "Save Me" הוא שיר אבל, בו חברי הלהקה מוציאים את יגונם וכאבם לאחר מות חברם. הוא אחד השירים הארוכים ביותר של הלהקה.

בעטיפת האלבום יש מחווה למתופף האגדי, כשעל המצבה המופיעה בחזית העטיפה, יש את הכיתוב של המילה FOREVER כשהאותיות The Rev מודגשות ובולטות.

מקווים שלא דיכאנו אתכם מדי אבל ניסינו להעביר את התחושות והרגשות שאנחנו מאמינים שעטפו את הלהקה במהלך יצירת האלבום הזה, לרגע אל תחשבו שהאלבום הזה מורכב מבלדות בוכיות. להפך, הוא משלב כעס, פורקן, אגרסיות וסערת רגשות שלמה.

עכשיו אחרי שאתם מבינים את התוכן, תאזינו למוסיקה ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page