top of page

M. Shadows

הזמר M. Shadows נולד ב- 31 ליולי 1981 אז בואו נכיר אותו קצת:

(Photo: Facebook)


1. שמו המלא הוא Matthew Charles Sanders והוא נולד ב- Fountain Valley, California.


2. הפעם הראשונה שהוא האזין למוסיקת רוק הייתה כשאביו נתן לו במתנה קלטת של "Guns N’ Roses".


3. הוא החל לנגן בגיטרה כשהיה ילד אך את היכולת המוסיקלית הוא רכש כשלמד לנגן על פסנתר.


4. הלהקה הראשונה שלו הייתה להקת Pאנק בשם "Successful Failure" בה הוא היה גיטריסט.

(Photo: Pinterest)


5. בשנת 1999 כשהוא בן 18 בלבד הוא הקים יחד עם חברו המתופף James Sullivan את להקת "Avenged Sevenfold", הם צרפו גם את חברם מבית הספר הגיטריסט Zachary Baker ולהשלים את ההרכב הצטרף הבסיסט Matt Wendt.

(Photo: Lisa Johnson)


6. למרות שהוא לא אדם דתי, שאדווס העניק ללהקה את השם על בסיס הסיפור של קיין והבל מהתנ"ך.


7. את הכינוי M .Shadows הוא העניק לעצמו הואיל והרגיש שהוא הדמות היותר קודרת מבין חברי הלהקה, והרעיון לאמץ כינויים הגיע מלהקות עליהם הם גדלו כמו Slash מ"גאנז" והד+מאנקי מ"קורן".


8. בשנת 2001 הם שחררו את אלבום הבכורה שלהם "Sounding the Seventh Trumpet". שאדווס מרבה להשתמש באלבום הזה בשאגות הגראוולינג כיאה למטאלקור.


9. באותה שנה הצטרף הגיטריסט המוביל וגם חבר ילדות של שאדווס Synyster Gates ללהקה.


10. שנה לאחר מכן עזבה הלהקה את חברת התקליטים שלה וחתמה עם הלייבל "Hopeless Records", הם שחררו מחדש את האלבום הראשון שלהם והחלו לקבל חשיפה.


11. בשנת 2003 הם שחררו את אלבומם השני "Waking the Fallen". מהאלבום יצא הסינגל היחיד "Unholy Confessions" אך השיר "Eternal Rest" נכנס לרשימת "666 Songs You Must Own" של המגזין "Kerrang". המגזין "Metal Hammer" דרג את האלבום המקום ה-6 ברשימת 100 האלבומים הטובים ביותר של המאה ה-21. באלבום הזה כבר מרגישים את השינוי בקולו של שאדווס שנע יותר לכיוון השירה הנקייה מהשאגות.


12. בשנת 2003 עזבה הלהקה את הלייבל שלה וחתמה בחברת התקליטים "Warner Bros. Records" ובאותה שנה עבר שאדווס ניתוח עקב שחיקה של מיתרי הקול.


13. בשנת 2005 שחררה הלהקה את האלבום השלישי שלה "City of Evil". באלבום הזה החל סגנונה של הלהקה ללכת יותר מכיוון המטאל קור לכיוון ההארד רוק/הבי מטאל. האלבום כולל מספר סינגלים מאוד מצליחים כמו "Burn It Down", "Beast and the Harlot", "Seize the Day" ואחד השירים היפים של הלהקה "Bat Country". האלבום נכנס לרשימת 100 אלבומי המטאל הגדולים ביותר בכל הזמנים של המגזין "Rolling Stone".


14. זהו ללא ספק אלבום הפריצה של הלהקה שהביא לה חשיפה בינלאומית, בעקבותיו הוזמנה A7X לאוזפסט והופיעה יחד עם להקות כמו: "System Of A Down" ,"Disturbed" ועוד.


15. לטובת האלבום הזה שאדווס עבד קשה לשם שיפור היכולות הווקאליות שלו. הוא רצה להעביר חספוס ועוצמה בשירה נקייה ללא גרואלינג. הוא עבד במשך 9 חודשים עם מדריך פיתוח קול מפורסם בשם Ron Anderson אשר עבד עם אומנים כמו Axl Rose ו- Chris Cornell, ואכן באלבום הזה כמעט ואין זכר לשאגות שהיו באלבומים הקודמים וגוון קולו קיבל ייחודיות שמאפיינת את הלהקה.

(Photo: imdb.com)


16. לא רק בגלל השינוי המוסיקלי אלא גם בגלל אורכן של ההופעות ואורכם של סיבובי ההופעות החליט שאדווס לשנות את גיוון השירה. הוא הרגיש שהוא לא מצליח להחזיק מעמד בהופעות ארוכות ולעיתים קרובות אף פיתח יבלות על מיתרי הקול בעקבות השאגות.


17. בשנת 2007 שחררה A7X את האלבום הרביעי שלה שנושא את שם הלהקה ולמרות ביקורות מעורבות האלבום התברג במקום הרביעי במצעד הבילבורד 200. זהו גם אלבומו האחרון של מתופף הלהקה The Rev.


18. בשנת 2010 שחררה הלהקה את אלבומה החמישי "Nightmare". האלבום יצא בצל טרגדיית מותו של The Rev ונכנס היישר למקום הראשון בבילבורד.


19. בשנת 2011 זכה שאדווס בטקס פרסי ה- "Golden God Awards" של מגזין "Metal Hammer" בפרס הווקאליסט הטוב ביותר. באותו טקס קטפה הלהקה שני פרסים נוספים של גיטריסט השנה ואלבום השנה.


20. בשנת 2013 שחררה הלהקה את אלבומה השישי "Hail to the King". האלבום התברג היישר למקום הראשון במצעד הבילבורד והשיג את המעמד הזה גם במצעדים באירופה. מהאלבום יצאו מספר סינגלים מצליחים כמו: "Hail to the King", "Shepherd of Fire" ו-"This Means War". באלבום הזה שינתה הלהקה בעוד כמה מעלות את סגנונה ליותר בלוז רוק שמזכיר את "לד זפלין" ו"בלאק סבאת'", וכמובן שההשוואה לשחור של מטאליקה במקרה הזה מתבקשת...


21. בשנת 2016 שחררה הלהקה את אלבומה השביעי "The Stage". גם כאן הזווית המוסיקלית השתנתה במספר מעלות ונעה יותר לכיוון הפרוג-מטאל. זהו אלבום הקונספט הראשון של הלהקה כשהנושא המרכזי הוא בינה מלאכותית והרס עצמי של החברה. האלבום התברג למקום הרביעי בבילבורד 200 והעניק ללהקה מועמדות בפרסי הגראמי בקטגוריית "Best Rock Song".


22. שאדווס שיתף פעולה והתארח עם אמנים רבים כמו: Slash, "Steel Panther", "The Confession", "Good Charlotte", "Fozzy ועוד.


23. במשחק "Call of Duty: Black Ops 4" יש את דמותו של שאדווס אותה ניתן לבחור כדמות משחק.


24. בשנת 2018 הוציאה הלהקה לאור EP בשם "Black Reign" הכולל את כל השירים שנכללו במשחקי "Call of Duty: Black Ops".


25. ביוני 2023 הוציאה הלהקה את אלבומה השמיני "Life Is But A Dream...". האלבום יוצא כמעט 7 אחרי אלבומם הקודם "The Stage" ובפעם הראשונה מאז האלבום "Nightmare" הוא כולל גם יצירות של המתופף המנוח The Rev בשירים "Mattel" ו- "Beautiful Morning".

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page