top of page

Black Country Communion - Black Country Communion 2

המלצת המערכת...

והפעם... האלבום השני של הסופרגרופ האימתני "Black Country Communion" ששוחרר ב- 13 ליוני 2011.



לאלו מכם שלא מכירים את ההרכב המדהים הזה, נעשה לכם היכרות קטנה עם הנפשות הפועלות שמרכיבות אותו:


נתחיל בזקן השבט והמנוסה מכולם Glenn Hughes, בסיסט וזמר "Trapeze", "Deep Purple" ועוד, האיש שכונה על-ידי Stevie Wonder בכינוי המחייב - "The Voice Of Rock". הוא אחד מהכותבים העיקריים של ההרכב ומי שמושך אחרי את כל העגלה הזאת שנקראת בקצרה "BCC".


אחריו יעלה ויבוא אחד הגיטריסטים הגדולים שחיים היום ביננו – הלא הוא Joe Bonamassa, שהינו גם הזמר השני בהרכב המאוד מיוחד הזה.


מי שמחזיק את חטיבת הקצב נטועה כמו בזנ"ט יחד עם גלן יוז, הוא לא אחר מאשר Jason Bonham, בנו של.. אשר ללא ספק ירש את יכול התיפוף האדירה מאביו, נטל חלק באיחודים המאוחרים של "לד זפלין" והיה חלק מהרכבים רבים כמו "UFO", "Foreigner", "Virginia Wolf", "California Breed" ועוד.


תעשו עכשיו הרבה רעש ל- Derek Sherinian, הקלידן המוכשר של "Dream Theater" לשעבר ומאז חבר בהרכבים כמו "Portnoy, Sheehan, MacAlpine, Sherinian", "of Apollo" ואורח בהרכבים נוספים כמו Black Label Society", "Alice in Chains ועוד.


אז הרבעיה המופלאה הזאת הוקמה בשנת 2009 בלוס אנג'לס קליפורניה, בסיוע המפיק Kevin Shirley שחיבר בין יוז ובונמסה. הסופרגרופ שחרר את האלבום הראשון שלה בשנת 2010 והאלבום נושא סיקורנו הוא האלבום השני ששוחרר כשנה אחריו.


הלהקה הזאת מצליחה להזכיר לנו את כל הטוב של סוף שנות השישים וראשית שנות השבעים. טוב שכבר היינו בטוחים שלא יחזור על עצמו. מוזיקה שתמיד האזנו לה בערגה ובגעגועים לתקופות מדהימות שסברנו שהיו ואינן עוד. רוק כבד טהור משולב עם בלוז רוק, שירה עוצמתית וסוחפת, תיפוף עצבני ורועם וסולואים השמורים רק לגיטריסטים הגדולים ביותר של אותה תקופה קסומה, כל אלה עטופים בעבודת קלידים חכמה ואינטליגנטית שיודעת מתי לבלוט ולהוביל ומתי ללכת אחורה, לתמוך ולהוות את הבסיס שייתן ביטוי ליתר הכלים.


אז באלבום הזה הלהקה חוזרת 9 חודשים בלבד לאחר אלבום הבכורה עם 12 קטעים מופלאים שאינם נופלים ברמתם מהאלבום הקודם והמצוין.

כמה מהטובים והבולטים שבהם הם, שיר הפתיחה "The Outsider" הוא קטע הארד רוק קלאסי ועצבני עם שירה אדירה של גלן יוז אשר ממש קשה להאמין שבעת הקלטה האלבום היה בשנות השישים לחייו. מי שבולט בשיר הזה הם דווקא דרק שריניאן וג'ייסון בונהאם שמצליחים להחליף ביניהם סולואים ולעמוד בקצב ה- BPM המהיר של השיר הזה. "Save Me" האדיר שנשמע ממש כמו הבן המוצלח של "Kashmir", ואשר אין פלא שג'ייסון בונהאם ייעד אותו בתחילה לאיחוד המיוחל של לד זפלין אשר לא הגיע לבסוף, "The Battle for Hadrian's Wall" הזפ-פולקי שמושר ברגישות יתרה על-ידי בונמסה, "Faithless" המדהים – שיר רוק קלאסי אדיר שהולך, נבנה ומתפתח עם שירה אלוהית של יוז, "An Ordinary Son" המצמרר של בונמסה שמראה כאן עד כמה זמר אינטיליגנטי וטכני הוא יכול להיות, שיר הסיום הבלוזי "Cold" עם משפטי הגיטרה שפשוט משאירים אותך רועד ב"קור", ועוד...

ועכשיו רוצו להאזין לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page