top of page

Jason Bonham

המתופף Jason Bonham חוגג היום יומולדת, הבן של המתופף האגדי John Bonham אמנם הכניס את אביו להיכל התהילה, אך בעצמו לא החזיק בקריירה משמעותית עם להקה אחת גדולה, אלא בעיקר שימש כמתופף הקלטות מאוד מכובד.

(Photo: Brandon Nagy)


הוא החל לתופף כבר בגיל 5, לא מפתיע, וכבר בגיל 15 הוא החל לנגן עם להקות שונות ואף להופיע.


בונהאם הקים בעצמו שני הרכבים, הראשון היה "Airrace", אותו הקים בתחילת שנות ה-80, אך הוא לא שחרר אף אלבום רשמי. השני היה הרכב בשם "Bonham" שהקים בסוף שנות ה-80 ועמו הוא הוציא שני אלבומים, "The Disregard of Timekeeping" ב-1989 ו- "Mad Hatter" ב-1991.

עיקר הקריירה של בונהאם הייתה כמתופף הקלטות, הוא הקליט לא פחות מ-25 אלבומים אולפן עם הרכבים ואמנים כגון: Virginia Wolf", Jimmy Page, Paul Rogers, "UFO", "Foreigner", Joe Bonamassa", ועוד ועוד...


אחד הפרויקטים העיקריים להם שותף בונהאם, הוא הסופרגגופ "Black Country Communion", בו הוא משתף פעולה עם הזמר והבסיסט Glenn Hughes, הגיטריסט Joe Bonamassa והקלידן Derek Sherinian. יחד עם ההרכב. אדיר הזה הוא שחרר ארבעה אלבומי אולפן מצויינים ואלבום הופעה.


בונהאם גם שותף להרכב "California Breed" שכולל את הבסיסט Glenn Hughes ואת הגיטריסט מפיק Andrew Watt, שילוב מהפנט של הארד רוק עם בלוז, פוסט-גראנג ופאנק אשר שחרר אלבום יחיד ב-20 למאי 2014.


בונהאם גם היה שותף להופעות האיחוד המתוקשרות של לד זפלין, וניכר שהוא מהווה תחליף ראוי לאביו. בונהאם גם היה מעוניין להמשיך ולעבוד על אלבום חדש עם חברי לד זפלין, לאחר האיחוד האחרון משנת 2007, אולם Robert Plant לא היה בעניין. במצב דברים זה, המליץ בונהאם על לא אחר מאשר Myles Kennedy להוות מחליף לפלאנט. מיילס הגיע אפילו לאודישן מוצלח בו עבדו החברים על חומרים חדשים. ואולם, בסופו של דבר הפרוייקט לא יצא לפועל, והעולם הפסיד את אחד מההרכבים המעניינים בתולדות הרוק.


אחד הפרויקטים האחרונים של בונהאם הוא הסופרגרופ "Sammy Hagar & The Circle" שהוקם בשנת 2004 וכולל את ה"רד רוקר" Sammy Hagar, את הבסיסט (אקס ואן הלן) Michael Anthony ואת הגיטריסט Vic Johnson. הסופרגרופ שחרר בשנת 2015 את אלבום ההופעה "At Your Service" הכולל גירסאות כיסוי ללהקות בהם היו מעורבים חברי הסופרגרופ, "לד זפלין", "ואן הלן", "Montrose" ו- The Waboritas.


בשנת 2019 שחררה הלהקה את אלבום האולפן "Space Between", בשנת 2021 את האלבום "Lockdown 2020" הכולל הקלטות שביצעו החברים במהלך הסגרים והבידודים בתקופת הקורונה ובשנת 2022 את האלבום המצוין "Crazy Times".


עכשיו בואו להאזין לבונהאם עם "Sammy Hagar & The Circle" באלבום ששוחרר בשנת 2019: Spotify, Apple Music.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page