top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Black Sabbath - Seventh Star

מה קורה כאשר "מלך הריפים של המטאל" נפגש עם "הקול של הרוק"?


זהירות ספויילר!!! בניגוד לביקורות המעורבות להן זכה מפגש הפסגה הזה, אנחנו אהבנו מאוד את השת"פ הייחודי הזה.


ב- 28 לינואר שנת 1986 שוחרר האלבום "Seventh Star", אלבומה ה- 12 של "Black Sabbath", שעליו אנחנו רוצים לספר לכם.


האלבום הזה יועד להיות אלבום סולו של הגיטריסט Tony Iommi לאחר שהבסיסט Geezer Butler עזב את "Black Sabbath" והותיר את Tony Iommi כחבר הלהקה המקורי היחיד.


בשנת 1985 הופיעה "בלאק סאבאת'" בהרכבה המקורי עם Ozzy Osbourne במהלך מופע ה- "Live Aid". איומי שסבר שהמיני איחוד הזה יוביל לשיתוף פעולה מלא עם אוזי, החליט לנצל את הזמן עד להפוגה בקריירה המוזיקלית של אוזי והחל לכתוב חומרים שיועדו לאלבום סולו ראשון שלו. ואולם, מנהל הלהקה דון ארדן, אביה של שרון אוסבורן, שכנע את איומי להוציא את האלבום תחת המותג "Black Sabbath", מתוך מחשבה שככה הוא יצליח יותר במכירות.


בסופו של דבר האלבום שוחרר תחת הכותרת "Black Sabbath Featuring Tony Iommi", אך בהוצאות המאוחרות הושמט הטריביוט לטוני איומי והוא הפך להיות אלבום "Black Sabbath" לכל דבר.


האלבום הזה מציג לנו את שיתוף הפעולה הראשון של איומי עם מי שהוכתר על-ידי סטיבי וונדר כ- "The Voice Of Rock" – הלא הוא הבסיסט, היוצר והזמר Glenn Hughes, המוכר לנו בין היתר מלהקת "Trapeze" ומההרכב MKIII של "Deep Purple".

(Photo: Chris Walter)


באלבום משתתף גם הקלידן Geoff Nicholls אשר לראשונה מקבל מעמד של חבר להקה מן המניין, לאחר שהתארח כנגן אולפן באלבומים הקודמים של הלהקה. באופן מדהים, מצער ומצמרר Geoff Nicholls ימצא את מותו בדיוק 31 שנה לאחר יום צאתו של האלבום, קרי ב- 28 לינואר 2017.


שחקן חיזוק מעניין נוסף שמשתתף באלבום הזה, הינו המתופף Eric Singer אשר בהמשך יהפוך ל- Cat Man בלהקת "Kiss" וילווה אותם בשבעה אלבומים החל מראשית שנות ה- 90.


בעקבות השינויים המהותיים בהרכב הנגנים שסבב את טוני איומי, זה היה מאוד טבעי שיחול שינוי דרסטי גם בסגנון השירים באלבום, שהתרחקו קצת מההבי מטאל הקלאסי של הלהקה ועברו יותר לכיוון ההארד רוק והבלוז רוק.


שירים כמו “In For The Kill” שפותח את האלבום בסערה עם התיפוף האכזרי של Eric Singer והמקצב המטורף שרודף אחרי הריף של איומי ו- “Turn To Stone” שגם הוא מתכתב עם שיר הפתיחה מבחינת התיפוף הריפים והמקצב, לוקחים את סאבאת' למחוזות חדשים על גבול הפאוור מטאל.


שירים כמו “Heart Like A Wheel” הולכים כבר לכיוון הבלוז-רוק ומהווים מעין חזרה של איומי לשורשי הבלוז של הלהקה באלבומים הראשונים.


ויש לנו אפילו את ה- Power Ballad הראשונה של סאבאת' בדמות השיר המצויין "No Stranger To Love" שהיה גם הסינגל הראשון והמצליח ששוחרר כחודשיים לפני צאת האלבום וגם את הפאוור באלאד השני של הלהקה בדמות שיר הסיום "In Memory..." שמציג לנו את איומי על גיטרה אקוסטית.


מעניין לציין שהבסיסט באלבום הינו Dave "The Beast" Spitz אחיו של הגיטריסט Dan Spitz המוכר מלהקת "Anthrax" וחוגג בדיוק היום יומהולדת. דייב שבהמשך יחבור ללהקת "Great White" ויהיה חלק מהסופרגרופ "McBrain Damage" אינו מנגן בשיר "No Stranger To Love" ומי שמחליף אותו הוא Gordon Copley. מעניין לציין שדייב יהיה זה שיכיר לאיומי את הזמר Ray Gillen אשר יחליף את Glenn Hughes לאחר שיעזוב את ההרכב.


הרצועה "Angry Heart" היא שיר הארד רוק קלאסי שנשמעת לנו כמו אאוטייק של "Rainbow" מתקופת Joe Lynn Turner, אפילו מבחינת השירה של Glenn Hughes.


ואי אפשר לסיים את הסקירה בלי להזכיר את שני השירים המצויינים "Danger Zone" ושיר הנושא "Seventh Star" שמתפתח מתוך האינטרו "(Sphinx (The Guardian", שניהם ללא ספק מהטובים באלבום.


מעניין לציין שמרבית המבקרים קטלו את האלבום עם ממוצע ציונים סביב ה- 5/10 כוכבים, למעט מגזין "Kerrang" שהעניק לו ציון מושלם של 5/5. למרות שאנחנו סבורים שמגזין "Kerrang" נסחף קצת עם הביקורת האוהדת, אנחנו עדיין יותר קרובים אליו על פני הסקלה מאשר ליתר המבקרים.


נכון, לאותם אלו שציפו לקבל אלבום "Black Sabbath" קלאסי מדובר אולי באכזבה, אך "Seventh Star" מעולם לא תוכנן או התיימר להיות כזה. וכאן המקום להפנות אצבע מאשימה להנהלה של סאבאת', שכן אם הוא היה משווק כאלבום סולו של איומי אין ספק שהוא היה מקבל ביקורות טובות יותר, הואיל ובכל זאת מדובר באלבום הארד רוק קלאסי שלא נופל ברמתו מאלבומים שהוציאו להקות מקבילות פחות או יותר מבחינת הסגנון, כגון "Rainbow" ו- "Whitesnake" מספר שנים קודם לכן.


לאחר שחרורו של האלבום יצא ההרכב לסיבוב הופעות שנועד לקדם את האלבום. באופן מצער בשל בעיות בריאותיות של Glenn Hughes (יש אומרים שנפצע בצווארו בקטטה ואיבד את קולו לתקופה ארוכה) ובעקבות סכסוך עם מנהל הלהקה, יפרוש מהסיבוב ויוחלף לאחר 6 הופעות בלבד.


עם זאת, שיתוף הפעולה הזה השאיר טעם טוב לאיומי ויוז, אשר יחזרו לשתף ביניהם פעולה במסגרת אלבומי הסולו שלו "Fused" ו- "The 1996 "DEP Sessions שאפילו נקרא "Eighth Star" כאילו המשך לאלבום נושא סיקורנו.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

191 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page