top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Tony Iommi and Glenn Hughes - Fused

ב- 11 ליולי, 2005 Tony Iommi הוציא לאור את אלבום הסולו השני שלו "Fused".

הפרויקט המיוחד הזה של איומי, נוצר בשיתוף עם הסולן/בסיסט Glenn Hughes ועם המתופף Kenny Aronoff, והוא מסמן את השותפות השלישית של איומי אם יוז וממחיש את היכולות המוזיקליות המשולבות שלהם.


אז איך הכל התחיל?


שיתוף הפעולה הראשון של Tony Iommi עם Glenn Hughes היה באלבום "Seventh Star" של "Black Sabbath" משנת 1986 . בהמשך, בשנת 1996 השניים הקליטו חומרים חדשים, שנגנזו כשאיומי התאחד עם "Black Sabbath". חומר זה שוחרר רשמית בשנת 2004 תחת האלבום "The 1996 DEP Sessions". בעקבות ההתעוררות הזו של שחרור החומרים הישנים, החליטו איומי ויוז ליצור אלבום חדש, וכתוצאה מכך יצא "Fused" שנה לאחר מכן. יחד עם מתופף הסשנים Kenny Aronoff, כיוונו איומי ויוזו לסאונד כבד יותר בהשוואה ל"DEP Sessions" שהיה מבוסס יותר על מלודיה. המפיק המשותף Bob Marlette, השתתף בכתיבת כל השירים יחד עם איומי ויוז, ותרם גם נגינה על קלידים ובס.



החל מהרצועה הפותחת "Dopamine", האלבום שואב את המאזינים לנוף סאונד כבד, צפוף ועם זאת אטמוספרי. סגנון הריפים הכבד של Tony Iommi שלא ניתן לטעות בו נמצא בפרונט של המיקס וההפקה, עם צלילי גיטרה עבים ומנסרים שמניעים את המוזיקה קדימה. ההפקה עם זאת, היא חדשנית ונושכת, היא שומרת על האנרגיה הגולמית שמגדירה את עבודתו של איומי, ויוצרת שילוב מושלם של כבדות מהאסכולה הישנה עם פוליש עכשווי.


השלישייה השיגה את מטרתה ליצור אלבום כבד יותר, מונע ריפים, וזה ניכר היטב ברצועות כמו "Face Your Fear", "The Spell", "What You're Living For" עם הקצב המתגלגל והמלודיות המדבקות, בהן הכימיה ההדוקה ניכרת בין השלושה. מעניין לציין שהרצועות הטובות ביותר באלבום הן דווקא אלה שבהן הלחן והמלודיה זורחים, כמו "Grace" עם הלחן המדבק שהופך לפזמון עוצמתי וכבד ו- "Deep Inside His Shell" - עוד רצועה שעוסקת בנושאים של בידוד ופגיעות ובה המלודיה חומקת פנימה, ומספקת ניגוד לריפים הכבדים יותר של איומי. האלבום מסתיים בנימה אפית עם הבלוז בן עשר הדקות "I Go Insane", שכולל שירה מרגשת ומלאת נשמה של יוז, ריפים כבדים של איומי ותיפוף עוצמתי של קני. הרצועה הזו מגלמת בתוכה את המהות של "Fused", ומסיימת את האלבום בצורה מושלמת.


גלן יוז, הנודע בעבודתו עם "Deep Purple" ו-"Trapeze", מביא ביצועים ווקאליים דינמיים לאלבום. הקול שלו, שמשלב מלודיה ועוצמה עזה, משלים את עבודת הגיטרה האפלה של איומי. הטווח הווקאלי הרחב שלו ניכר כבר ברצועה השנייה של האלבום "Wasted Again" בו הוא עולה לגבהים מטורפים ויורד לתהומות אפלים. המילים לאורך "Fused" מתעמקות בנושאים של מאבק אישי, התבוננות פנימית וחוסן, ומוסיפות עומק רגשי לריפים הכבדים ולמקצבים הרועמים.


האלבום "Fused" כולל גם כמה רצועות בונוס שמציעות עומק נוסף לאלבום. "Let It Down Easy" זמין כרצועת בונוס ביפן, "The Innocence" כרצועת בונוס של "iTunes", ו- "Slip Away" כרצועת בונוס של "Real.com". הקטעים הללו מספקים תובנה נוספת על תהליך היצירה של השלישייה ומוסיפים גיוון לנוף הסאונד העשיר ממילא של האלבום.


לסיכום, ממש כמו השם שלו "Fused" משלב בין ריפים עוצמתיים, למלודיות נעימות ושירה מרגשת, מה שהופך אותו לאלבום חובה עבור מעריצי הריפים הכבדים של Tony Iommi ושל השירה העוצמתית של Glenn Hughes.


האלבום אינו זמין להאזנה ברוב פלטפורמות המוזיקה, אז גם הפעם יצרנו עבורכם רשימת השמעה ב- YouTube.


להאזנה: YouTube


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page