top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Buckethead

אחת הדמויות המיסתוריות והמסקרנות ביותר בעולם המוזיקה...

הוא הגיטריסט (תכלס המולטי אינסטרומנטליסט), והיוצר המדהים Buckethead !!!

(Photo: Ethan Miller)


הוא נחשב לאחד הגיטריסטים המהירים והוירטואוזים בימינו, הוא אחד האומנים הכי פוריים בעולם מבחינה מוזיקלית וגם אם ממש תתאמצו לא תמצאו תמונה עדכנית שלו ללא המסיכה.


אז בואו ננסה לפזר קצת את העננה האופפת את הדמות האניגמטית "ראש דלי", עם 20 עובדות:


1. הוא נולד בדרום קליפורניה ארה"ב ב- 13 למאי 1969 בשם Brian Patrick Carroll.


2. הוא היה ילד מופנם מאוד בצעירותו. הצעיר מבין 5 אחים ואחיות שנהג להסתגר בחדרו יחד עם חוברות הקומיקס, אוספי מזכרות מסרטים, צעצועים ומשחקים.


3. הוא סיפר שעל קירות חדרו היו פוסטרים של ברוס לי, מייקל ג'קסון והסרט "המנסרים מטקסס".


4. בנוסף הוא הרבה לבקר ב"דיסנילנד" שהיתה קרובה מאוד למקום מגוריו. הוא טען שהיה שם יותר מ- 500 פעם.


5. הוא החל לנגן בגיטרה רק בגיל 12 כשהוא נעזר באחד משכניו במורד הרחוב. רק שנה לאחר מכן לקח את הנגינה ברצינות ולמד אצל מורים שונים, ביניהם ובשלב מאוחר יותר הגיטריסט Paul Gilbert.


6. ההשפעות המוזיקליות על נגינת הגיטרה שלו נעו מהFאנק של Bootsy Collins, דרך הפיוז'ן של Shawn Lane ועד המטאל של Randy Rhoads, Angus Young והוירטואוזיות של Yngwie Malmsteen.


7. את הדמות "Buckethead" הוא החל לאמץ בשנת 1988 לאחר שצפה בסרט האימה "Halloween 4" של Michael Myers. מיד לאחר שצפה בסרט הא רץ לרכוש מסיכה לבנה כמו זו שנעשה בה שימוש בסרט.


(Photo: Ultimate-guitar.com)


8. הפרסונה המסתורית הושלמה כשיום אחד אכל כנפי עוף מטוגנות של "KFC" מתוך דלי. הוא חבש את הדלי על ראשו כשהמסיכה הלבנה על פניו, ניגש למראה וחשב לעצמו "ראש דלי". וכך נולדה הדמות "Buckethead".


9. אף אחד לא יודע באמת כיצד הוא נראה היום. אין במרשתת תמונות עדכניות שלו ללא המסיכה.


10. עד היום הוא שחרר (ותחזיקו עכשיו חזק!!!) 435 אלבומים כאמן סולו וכל זאת במהלך פחות כ- 30 שנות פעילות בקריירת הסולו שלו. אומנם כ- 370 אלבומים מתוכם הם אלבומים דיגיטלים מסדרה שהוכתרה כ- "Pike Series" שאורכם הינו 30 דקות בממוצע, אך עדיין מדובר בנתון מטורףףףףףף בכל קנה מידה.


11. בנוסף, הוא שחרר עוד עשרות רבות של אלבומים תחת להקות ופרוייקטים שונים כגון: Death Cube K", "Praxis", Deli Creeps" ועוד ועוד.


12. וזה לא נגמר בכך, כי "ראש דלי" גם היה שותף ליצירת פסקולים רבים לסרטים כגון: "Mortal Kombat", "Johnny Mnemonic", "Last Action Hero" וכמובן הסולו בקטע "Firebird" מתוך פסקול הסרט "Mighty Morphin Power Rangers: The Movie soundtrack".


13. ואם בכך לא די, הרי שבנוסף הוא התארח ו/או שיתף פעולה עם אומנים רבים נוספים כמו: Iggy Pop, Les Claypool, Mike Patton, Serj Tankian ועוד.


14. הוא גם היה חבר ב- "Guns N' Roses" בין השנים 2000-2004 וניגן בגיטרה בכל שירי האלבום "Chinese Democracy" למעט שניים. הוא עזב את ההרכב כי לא אהב את הפרסום הכרוך בכך.


15. האלבומים ששחרר והפרוייקטים בהם השתתף כוללים מגוון מאוד רחב של סגנונות מוזקליים כגון: פרוג מטאל, ת'ראש מטאל, הארד רוק, אוונטגאד, אלטרנטיב, Fאנק, ג'אז, אמביאנט ועוד.


16. הוא ידוע בהופעותיו הבלתי שיגרתיות. הוא נוהג לבצע על הבמה תרגילי נונצ'קו (בהשראת ברוס לי אותו העריץ בצעירותו), הליכת ירח (בהשפעת מייקל ג'קסון שגם אותו העריץ), ריקודי רובוט וברייקדאנס. לפני כל הופעה הוא קונה צעצועים אותם הוא מחלק במהלך ההופעה לקהל.


(Photo: Allabouttherock.co.uk)


17. הוא עבר אודישן כמחליף של ג'ון פרושיאנטה ב- "Red Hot Chili Peppers" לאחר שהאחרון עזב בשנת 1992 את הלהקה. למרות שהחברים התרשמו מאוד מנגינתו, הם חיפשו מישהו עם יותר גרוב, ובסופו של דבר בחרו ב- Arik Marshall ומאוחר יותר ב- Dave Navarro.


18. הוא גם היה אמור להצטרף להרכב של אוזי אוסבורן בשנת 2005, אך אוזי ויתר עליו לאחר שהבין שהוא לא מוכן לוותר על הפרסונה של "ראש דלי".


19. גיטרת הגיבסון לס פול עליה הוא מנגן בדרך כלל מאוד ייחודית ושונה. היא כוללת לחצן אדום המשמש כמנגנון השתקה של הגיטרה ובנוסף ווסת הטון שלו משמש גם כמפסק בורר מיקרופונים.


20. הוא המציא שיטת נגינה חדשה בגיטרה שנקראת "Nubbing", בה הוא עושה שימוש בארבע אצבעות יד ימינו כמפרט. זה נראה כמו נגינת טאפינג רק כפול ארבע. השיטה מאפשרת לו לנגן במהירות מדהימה ואולי זו גם הסיבה שהוא דורג במקום השמיני ברשימת הגיטריסטים המהירים בכל הזמנים של מגזין "GuitarOne" וברשימת 50 הגיטריסטים המהירים ביותר בכל הזמנים של המגזין "Guitar World".


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentários


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page