top of page

Dave Navarro

היום אנחנו חוגגים יום הולדת לגיטריסט המוכשר והמגוון Dave Navarro, אז הנה לכם מספר עובדות מעניינות על הגיטריסט וגם השחקן:

(Photo: Tim Mosenfelder)


1. שמו המלא הוא David Michael Navarro והוא נולד ב- 7 ליוני 1967 בסנטה מוניקה, קליפורניה.


2. כשהוא היה בגיל 16 אימו נרצחה ע"י חברה לשעבר, דייב היה אמור לשהות עם אימו באותו ערב אך ברגע האחרון החליט להישאר עם אביו.


3. המוות של אימו היה קשה מאוד והכניס את דייב למערכת יחסים עמוקה וארוכת שנים עם סמים. בשנת 2015 הוא הוציא סרט דוקומנטרי בשם "Mourning Son" המתאר את רצח אימו והשנים שאח"כ בהם הוא התמודד עם המוות שלה.


4. שלוש שנים לאחר מכן החל דייב את הקריירה שלו עם להקת חייו "Jane's Addiction". הוא הגיע ללהקה דרך חבר ילדות Stephen Perkins איתו הוא ניגן יחד בתזמורת בית הספר בו למדו יחד. סטפן המליץ ל- Perry Farrell הזמר והמקים של ג'יײנס על דייב ואחרי אודישן הוא הצטרף להרכב שיחד עם Eric Avery הם החלו את הקריירה של ג'יינס.


5. מהר מאוד הפכה ג'יינס לסנסציה במועדוני לוס אנג'לס ובמיוחד במועדון "Scream" שם הם היוו מופע פותח באופן קבוע. לאחר חיזור מממספר חברות תקליטים חתמה הלהקה עם "Warner Bros. Records" אבל התנתה את יציאת אלבום "הבכורה" שלה בחרבת תקליטים עצמאית מקומית בשם "Triple X".


6. בשנת 1987 שיחררה הלהקה את אלבום הבכורה שלה, שהיה אלבום הופעה חיה שהוקלט במהלך הופעה של הלהקה במועדון המפורסם "Roxy Theatre" שבלוס אנג'לס.


7. בשנת 1988 שיחררה הלהקה את אלבום האולפן הראשון שלה "Nothing's Shocking". הסינגל הראשון שיצא מהאלבום "Jane Says" הגיע למקום השישי בבילבורד והאלבום זכה להצלחה רבה. הוא החל לפלס את דרכה של הלהקה כאחת המשפיעות והמצליחות בהתפתחות הרוק האלטרנטיבי שבתחילת שנות ה-90.


8. אבל... ההתחלה לא היתה רק חיובית אלא גם מאוד שלילית !! האלבום נוצר ע"י כל חברי הלהקה, לכולם היה חלק בכתיבה וביצירה של האלבום אך Farrell החליט שהוא רוצה 50% מתמלוגי על כתיבת הטקסטים ועוד 25% מהחמישים הנותרים על התרומה לכתיבת המוסיקה, סה"כ 62.5% מתמלוגי הלהקה מה שהשאיר לשאר חברי הלהקה 12.5% כל אחד. למרות שהלהקה כמעט התפרקה, חברת התקליטים התערבה ופתרה את הסכסוך כשפארל מקבל את מה שביקש. הסכסוך וה"פתרון" יצרו קרע עמוק בין חברי הלהקה שילווה אותה כל חייה.


9. בשנת 1990 שחררה הלהקה את האלבום השני שלה "Ritual de lo habitual". אלבום שדייב טען שהוא לא זוכר כלל את תהליך יצירתו מאחר והוא היה עמוק בסמים וכל התקופה הזו נמחקה מהזיכרון שלו. האלבום מחולק לשניים כשהחלק הראשון, שירים 1-5, מורכב משירי הארד רוק חזקים והחלק השני, שירים 6-9, כולו מוקדש לחברתו לשעבר של פארל Xiola Blue שמתה ממנת יתר של סמים ומושפע בעיקר מרוק פרוגרסיבי. שני סינגלים שיצאו מהאלבום "Been Caught Stealing" ו- "Stop!" זכו להשמעות רבות והעניקו לאלבום הצלחה רבה.


10. לאחר יציאת האלבום דייב החליט שהוא מתנקה מסמים שהחלו לשלוט בחייו והצליח להתנקות ולשמור מרחק מהם יחד עם חברו ללהקה הבסיסט אריק. השניים היו מסיימים כל הופעה כשהם חוזרים למלון נפרד ולא לטור באס עם שאר חברי הלהקה וצוות ההופעות.


11. במהלך סיבוב ההופעות לקידום האלבום החל הקרע בין חברי הלהקה לגדול, במיוחד בין דייב לפארל שתועדו הולכים מכות על הבמה במספר רב של הופעות. פארל סיפר שבתום סיבוב ההופעות הוא הבין שטקסי הסמים והנרקסיסטיות שלו שלא מאפשרת לו להסתדר עם אף אחד הם שגרמו להעמקת הקרע ואכן בסוף 1991 החליטו אברי ודייב להשלים את המחויבויות שלהם בחוזה ולעזוב את הלהקה.


12. באותה שנה עזב Izzy Stradlin את "Guns N’ Roses" ו-Axl Rose חיזר רבות אחרי דייב לבוא להחליף אותו. למרות הזמנות רבות מצד אקסל לבוא לנגן עם Slash הוא אף פעם לא הופיע. שנה לאחר מכן קיבל דייב הצעה מ- "Red Hot Chili Peppers", אך הוא סרב להם באלגנטיות.


13. בשנת 1993 הקים דייב יחד עם חברו לעזיבה, אברי, את ההרכב "Deconstruction" שכלל גם את המתופף Michael Murphy. יחד הם שחררו בשנת 1994 את אלבומם היחיד שנושא את שם הלהקה והיווה מעין ניגוד ישיר לאלבום של ההרכב שפארל הקים "Porno for Pyros" מיד אחרי הפירוק של ג'יינס.


14. באותה שנה, כשהפעם הוא מסכים להצעה, הצטרף דייב ללהקת "Red hot Chili Peppers" יחד עימם הוציא את אלבומה השישי של הלהקה "One Hot Minute". האלבום זכה להצלחה רבה ומכר מילוני עותקים. דייב שלא ממש התחבר לצד הפאנקי של הלהקה העניק לה סאונד יותר כבד ואפילו פסיכדלי.


15. במהלך סיבוב ההופעות לקידום האלבום היחסים בין חברי הלהקה החלו להתדרדר כשדייב וקידיס תורמים להתדרדרות ע"י שימוש באופן כבד בסמים. בשנת 1998 עזב דייב את הלהקה, יש אומרים באופן הדדי ויש אומרים שפוטר עקב השימוש המוגבר בסמים שהביא אותו לחוסר תפקוד כללי.


16. בשנת 1995 הקליט דייב את ה-EP הראשון שלו בשם "Rhimorse". את ה-EP הוא כתב, יצר והקליט לגמרי לבד באופן עצמאי. ה-EP מכיל 5 שירים שנמצאים על רצועה אחת ללא הפרדה. ה-EP לא יצא באופן רשמי או מסחרי אך דלף באינטרנט.


17. באותה שנה השתתף דייב בהקלטות של השיר "You Oughta Know" של הזמרת Alanis Morissette שיצא באלבום המטורף שלה "Jagged Little Pill".


18. בשנת 2001 הוציא דייב את אלבום הסולו הבכורה שלו "Trust No One". את האלבום הקליט דייב עוד ב-1988 כשהוא מנגן בכל הכלים באלבום. האלבום מתמקד בחוויות אישיות קשות של דייב כמו הסמים, הגירושים וחייו הבודדים של כוכב רוק (הזלנו דמעה). דייב סיפר שזו הייתה חוויה מאוד קשה ותובענית שגרמה לו להבין שהוא מעדיף להיות חלק מהרכב ולא סוליסט.


19. בשנת 2002 ג'יינס הורכבה מחדש ודייב חזר לנגן עם פארל וסטפן כשעל הבס מצטרף Chris Chaney. שנה לאחר מכן הם משחררים את האלבום השלישי שלהם "Strays" שלושה עשר שנים לאחר יציאת האלבום הקודם שלהם. הסינגל הראשון שיצא מהאלבום "Just Because" העניק ללהקה מועמדות לגראמי.


20. באותה שנה דייב הקים להקת קאברים בשם "Camp Freddy" בשיתוף חברו לג'יינס Chris Chaney

והמתופף Matt Sorum. הלהקה נהגה לארח אומנים רבים וטובים כמו: Scott Weiland, Chester Bennington, Sebastian Bach, Jerry Cantrell, Fred Durst, Tom Morello, Corey Taylor, Zakk Wylde, Steven Tyler, Ozzy Osbourne, Lemmy ועוד ועוד... בשנת 2014 שינתה הלהקה את שמה ל- "Royal Machines".


21. בשנת 2003 הופיע דייב יחד זוגתו אז Carmen Electra בתוכנית של MTV בשם "Til Death Do Us Part" בה תועדה החתונה של השניים.

(Photo: Pinterest)


22. בשנת 2004 השתתף דייב בתוכנית "Celebrity Poker Showdown", השם אומר הכל אז אין צורך להסביר.


23. לאחר סיבוב הופעות אינטנסיבי ב-2003 שוב התפרקה ג'יינס מסיבות לא ידועות, כשדייב כתב באתר שלו שהפירוק נבע מאותן סיבות שפירקו אותה אז.


24. בשנת 2005 הקים דייב יחד עם שאר חברי להקת ג'יינס המפורקת הטרייה ועם הזמר Steve Isaacs את ההרכב "The Panic Channel". הם שחררו יחד אלבום אחד בשם "One" שנה לאחר מכן.


25. בשנת 2006 דייב היה מגיש יחד עם הדוגמנית Brooke Burke בתוכנית הריאליטי "Rock Star". בעונה הראשונה Rock Star: INXS הם קיימו אודישנים/תחרות לתפקיד הזמר של להקת "INXS" ובעונה השנייה "Rock Star: Supernova" הם קיימו אודישנים/תחרות לתפקיד הזמר של להקת "Supernova" שבעצם הורכבה מלהקתו הקודמת "The Panic Channel".

(Photo: Ollie Millington)


26. בשנת 2007 ביים דייב סרט למבוגרים בלבד בשם "Broken" כחלק מתוכנית ריאלטי שבה סלבריטאים מביימים סרטי מבוגרים (פורנו למי שלא הבין).


27. בשנת 2008 התאחדה ג'יינס בפעם השלישית והחלה בסיבוב הופעות קטן בצפון ארה"ב יחד עם "Nine Inch Nails".


28. בשנת 2011 שיחררה ג'יינס את אלבומה הרביעי והאחרון "The Great Escape Artist". האלבום משלב סגנונות של פוסט פאנק עם השפעות של להקות כמו "Muse" ו- "Radiohead".


29. בין שאר הופעותיו השונות על המסך בסרטים וסדרות טלוויזיה השתתף דייב בשנת 2012 בארבעה פרקים בסדרה המעולה "Sons Of Anarchy". סידרה מעניינת נוספת בה השתתף היא הריאליטי "Ink Master" בה הוא בין היתר מציג ומדבר על הקעקועים הרבים שיש לו.


30. הוא שיתף פעולה עם עוד הרבה אמנים מעולמות שונים כמו: מייקל ג'קסון, ג'נט ג'קסון, Marilyn Manson, כריסטינה אגילרה ועוד רבים.


אתם מוזמנים להאזין לאלבום הסולו היחיד שלו "Trust No One" .


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page