top of page

Bill Ward

המתופף Bill Ward חוגג היום יומהולדת.

(Photo: 96fm.com.au)


הוא נולד ב- 5 למאי 1948 בברמינגהאם אנגליה, בשם William Thomas Ward.


הוא החל לנגן על תופים כבר בגיל צעיר, לאחר שהושפע בילדותו מלהקות Big Band משנות ה- 40.


ההשראה הגדולה שלו בנגינת תופים הגיעה דווקא מתחום הג'אז וממתופפים כמו Buddy Rich, Gene Krupa ו- Louie Bellson. בהמשך הוא גם הושפע ממתופפים כמו Ringo Starr, Jim Capaldi ו- John Bonham.


הלהקה הראשונה בה היה חבר החל מאמצע שנות השישים כמתופף וכזמר הייתה "The Rest".


את הגיטריסט Tony Iommi הוא פגש בלהקת הבלוז רוק "Mythology" בה שניהם היו חברים החל משנת 1967.


לאחר פירוקה של הלהקה הוא הקים יחד עם טוני, הבסיסט Geezer Butler והזמר Ozzy Osbourne את להקת "Earth", אשר בהמשך שינתה את שמה ל- "Black Sabbath".

(Photo: Black Sabbath On Instegram)


וורד היה שותף בכל אלבומי הלהקה בעידן הראשון שלה יחד עם Ozzy Osbourne, וביניהם אלבומי מופת כמו "Paranoid", ‏"Master of Reality", "Sabbath Bloody Sabbath", "Sabotage" ועוד.


מעבר לעבודת התיפוף שלו וורד גם שר בשני שירים של "בלאק סאבאת'" בתקופת אוזי, "It's Alright" מהאלבום "Technical Ecstasy" ו- "Swinging the Chain" מהאלבום "Never Say Die!".



וורד השתתף גם באלבום "Heaven and Hell", הראשון של הלהקה בעידן Dio, וכן באלבום "Born Again" ששוחרר בשנת 1983 עם איאן גילאן כזמר. לפני ששב להרכב של הלהקה עם איאן גילאן היה וורד חבר בהרכב "Max Havoc".


וורד השתתף במופע האיחוד של "בלאק סאבאת'" ב- Live Aid אשר נערך בשנת 1985.


מה שהוביל את וורד אל מחוץ "לבלאק סאבאת'" היו בעיות הסמים והשתייה שלו שהלכו והחמירו במהלך שנות השבעים ואשר שיאן בשתיית אלכוהול וצריכת סמים גם במהלך הופעות הלהקה, בין היתר כדי לפתור התקפי פאניקה שהתעוררו אצלו.


וורד חזר לאיחודים קצרים עם הלהקה בשנים 1992 יחד עם Rob Halford כזמר, 1994 יחד עם Tony Martin ובאלבום האיחוד משנת 1998 - "Reunion".

(Photo: Drummerworld.com)


הוא סבל במהלך השנים מבעיות בריאותיות רבות אשר מנעו ממנו לתופף, וביניהם התקף לב וניתוח בכתף.


את השיר "N.I.B." כתב גיזר באטלר על זקנו של ביל וורד אשר נראה מחודד כמו קצה של עט.


חברי "בלאק סאבאת'" אהבו למתוח אותו. במהלך הקלטת האלבום "Heaven and Hell" טוני איומי השפריץ עליו חומר ניקוי של טייפ הסלילים שהיה באולפן והצית אותו. הוא סבל מכוויות ברגלו כתוצאה מאותה "מתיחה".


תעלול אחר של חברי הלהקה כמעט והביא למותו בשנת 1972 במהלך ההקלטות לאלבום "Vol. 4". לאחר שהתעלף מרוב שתיית אלכוהול, חבריו ללהקה הפשיטו אותו וצבעו את כל גופו בצב זהוב שסתם את הנקבוביות שלו ולא איפשר לו להזיע באופן שגרם לו לפרכוסים.


וורד שחרר את אלבום הסולו הראשון שלו - "Ward One: Along the Way" בשנת 1990. באלבום השתתפו בין היתר Ozzy Osbourne והגיטריסט Zakk Wylde. בהמשך שחרר וורד עוד שני אלבומי סולו בשנים 1997 ו- 2015.


בשנת 2000 השתתף וורד באלבום הסולו של Tony Iommi שנקרא "Iommi".


החל משנת 2002 נוטל וורד חלק בתוכנית ברדיו WPMD בשם "Rock 50" שם הוא מנגן במגוון סגנונות מוזיקליים.

(Photo: Robert Lachman)


באוקטובר 2006 היו שמועות שהוא יצטרף להרכב "Heaven & Hell" יחד עם שלושת חברי "בלאק סאבאת'" בעידן דיו של הלהקה, יחד עם גיזר, טוני ודיו, אך וורד החליט בסופו של דבר לוותר.


הסיפור חזר על עצמו לקראת אלבום האיחוד של הלהקה עם אוזי אוסבורן – "13". בתחילה פורסם שוורד יהיה חלק מהאיחוד, אך בסופו של דבר הוא לא הצטרף.


לוורד היה סיגנון תיפוף ייחודי וחדשני שכלל שילוב של אלמנטים מתחום הג'אז והרוק. סגנונו הייחודי ונגינתו פורצת הדרך תרמו יחד עם חבריו לבלאק סאבאת' ליצירת ז'אנר חדש - ההבי מטאל.


לא לחינם האתר "Totaldrumsets" דירג אותו בין 100 המתופפים המשפיעים ביותר בכל הזמנים והגדיר אותו כמוח שמאחורי התיפוף בסיגנון ההבי מטאל.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page