top of page

Linkin Park - Living Things

האלבום החמישי של "Linkin Park" יצא ב-20 ליוני 2012, האם זה אלבום חזרה למקורות?

למרות שהביקורות דיברו על שילוב של שני האלבומים הראשונים של לינקין עם שני האלבומים האחרונים לאלבום הזה, אנחנו דווקא חושבים אחרת, אנחנו חושבים שהאלבום הזה הוא ההתפתחות הטבעי של לינקין.


רק על מת לרענן את זיכרונכם, שני אלבומיה הראשונים של הלהקה "Hybrid Theory" שיצא בשנת 2000 ו-"Meteora" שיצא בשנת 2003 פשוט התפוצצו בעוצמה והפכו את הלהקה לאחת ההרכבים הפופולריים וגדולים בתחילת שנות האלפיים כשהניו-מטאל פרח. שני האלבומים שבאו לאחר מכן, "Minutes to Midnight" שיצא בשנת 2007

ו-"A Thousand Suns" שיצא בשנת 2010 היוו תפנית חדה בסגנון המוזיקלי של ההרכב, ריכוך, היא המילה הנכונה. הלהקה החלה לחקור את כעולם האלקטרוניקה, עולם שכבות הסאונד ועולם המלודיה במחוזות אחרים ושונים לגמרי מבעבר.

אז נכון את העוצמה של האלקטרוניקה ודרמטיות של צלילי האפקטים הרבה יותר קטנה מבאלבום הקודם ואכן עבודת הגיטרות קצת מזכירה את האלבומים הראשונים אבל אין פה ספק שהסאונד כולו, המעטפת האלקטרונית, הטקסטים והדינמיקה של השירים רחוקה שנות אור מהאלבומים הראשונים.


ההקלטות לאלבום ערכו כשנה כש- Mike Shinoda ו-Rick Rubin שוב עובדים כמפיקים שותפים באלבום. ריק כמו בעבר נתן חופש פעולה מלא לצוות הוותיק עם ההובלה של מייק וניפגש עימם רק אחת לשבוע על מנת לתת חוות דעת ולייעץ בנקודות מסויימות. חברי הלהקה כתבו ועבדו על האלבום במהלך סיבוב ההופעות של האלבום הקודם ולמרות שהם כבר היו שחוקים מההופעות הם הרגישו שיש להם "מוזה" והיצירתיות נשפכת מהם. Chester Bennington סיפר שלמרות השחיקה והתשישות הם החליטו שהם לא עוצרים את זרם היצירתיות וממשיכים לעבוד על האלבום רק בהילוך נמוך יותר. מייק סיפר שהם הרגישו שהם לוקחים את כל מה שהם למדו עד היום ומצליחים לשפר את הסאונד והדינמיקה של השירים. זה מה שהוא אמר בראיון על האלבום:

"It doesn't lose any of the creativity of the newer stuff and it brings in the energy of the older stuff. It's kind of a comprehensive sound. I feel like we've been able to take all the stuff we've learned on the way and put it all together in each song and still keep it fresh and forward-thinking."


לכן מבחינתנו האלבום הזה הוא לא שילוב של שני האלבומים הראשונים עם שני האלבומים שבאו אחריהם אלא הוא התפתחות הסאונד של הלהקה אחרי מה שהם למדו, חקרו והתנסו בארבעת האלבומים שקדמו לאלבום הזה, אבולוציה של סאונד, נראה לנו שזו ההגדרה הנכונה.

(Photo: James Minchin)


עוד דבר, אם ניקח את ארבעת האלבומים האחרונים של לינקין, אנחנו מרגישים שהאלבום הזה הוא מעיין מגדלור, הפיסגה של הפרבולה. עם בשני האלבומים לפניו הלהקה הלכה לכיוונים אלקטרוניים, מלודיים שונים ומגוונים ועם בשני האלבומים שאחריו הלהקה שברה לכיוון האקסטרים רוק ואח"כ שברה שוב לכיוון האקסטרים פופ (אם תרשו לנו לומר), האלבום הזה מרגיש לנו הכי שפוי בעידן החדש של לינקין, להקה שעברה הרבה בקריירה מוצאת את האיזון מבין כל מה שהיא למדה, ניסץה וביצעה עד לאותו אלבום.


האלבום הזה כמובן כבש את המקום הראשון בבילבורד ומכר למעלה ממאתיים אלף עותקים בשבוע הראשון. בנוסף הוא גם כבש את המקום הראשון ב-17 מדינות נוספות מה שהפך אותו לאלבום היחיד של לינקין שכבש כל כך הרבה פסגות מצעדים לאורך הקריירה שלהם.


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page