ב- 11 לספטמבר, 1979 "Foreigner" הוציאה את אלבומה השלישי, "Head Games".
באלבום הזה "Foreigner" משכללת את הנוסחה האייקונית המשלבת בין הארד רוק ופופ, תוך שהיא נשענת על צליל רוק האצטדיונים שבזכותו התפרסמה. האלבום הופק על ידי Roy Thomas Baker, הידוע בעיקר בזכות עבודתו עם "Queen". האלבום כולל עיבודים הדוקים יותר, עם נטיה לסאונד כבד יותר בהשוואה לאלבומים הקודמים של הלהקה ואולי זו גם הסיבה שהוא דשדש במכירות ביחס לאלבומיה הקודמים של הלהקה.
זהו האלבום הראשון עם הבסיסט החדש Rick Wills (לשעבר "Roxy Music" ו- "Small Faces") אשר החליף את Ed Gagliardi לאחר שפוטר מהלהקה. זה גם האלבום האחרון עם החברים המייסדים Ian McDonald ו-Al Greenwood שעזבו את הלהקה לאחר ההקלטות והותירו אותה כלהקה של ארבעה חברים לקראת האלבום "4".
שיר הנושא, "Head Games", הוא ייצוג מושלם של השינוי הזה. ריפי הגיטרה הקליטים של Mick Jones עטופים בשטיח הקלידים של Al Greenwood ו- Ian McDonald, הקצב הפועם והשירה העוצמתית של Lou Gramm משתלבים כולם כדי ליצור המנון קליט על סערה רגשית, שמשתלב עם הנושא של קונפליקט רומנטי ומאבקים פסיכולוגיים הנוכחים לאורך האלבום כולו. הרצועה הפכה למועדפת על תחנות הרדיו, והשילוב של הסאונד המחוספס אך מתקתק שלה עזר ל- "Foreigner" לגבש את מעמדה בסצינת הרוק של התקופה.
האלבום יוצא לדרך עם "Dirty White Boy", אחד השירים היותר אגרסיביים של הלהקה שמילותיו כוונו לאחד אלביס פרסלי. הוא כולל ריף סוחף ומילים מתריסות, והוא מציג את עבודת הגיטרה של Mick Jones באחד מרגעיו היפים. השיר מלא באנרגיה גולמית ולוכד את רוח הרוק המרדנית של סוף שנות ה-70. "Women" ממשיך את הקו הקצבי ומושך אותו יותר לכיוון הרוקנרול עם נגינת פסנתר שמלווה את הגיטרות לאורך השיר כולו.
רצועות כמו "Love on the Telephone" ו-"Seventeen" חושפות צד חלקלק ומלודי יותר של "Foreigner", אשר מונע על ידי שילוב של קלידים וריפי גיטרה. הן מדגישות את יכולתה של הלהקה לכתוב שירי רוק נגישים שהיו גם ידידותיים לרדיו, אך גם שמרו על הצד הרוקיסטי של הלהקה. "The Modern Day" מרגיש יותר מופנם, אך הוא עדיין משקף את היכולת של הלהקה לאזן בין הארד רוק לפופ. זה השיר היחיד באלבום בו Mick Jones שר הסולו.
אכן, "Head Games" חסר את אותה משיכה קלאסית ומידית שמתרחשת בהאזנה לאלבום הבכורה של "Foreigner" או לאלבום "Double Vision", אבל הוא מייצג התפתחות חשובה עבור הלהקה. האלבום מציג את "Foreigner" מתנסה בסאונד ובתוכן לירי, תוך שילוב בין שירי רוק סוחפים כמו שיר הנושא ובלדות מתקתקות כמו "Blinded by Science". השילוב הזה יוביל אותה להצלחה המטאורית של האלבום הבא "4".
חלק מהמעריצים והמבקרים הרגישו ש- "Head Games" חסר את השירים הקליטים והלהיטים הבלתי נשכחים משני האלבומים הקודמים, אבל הוא נשאר חלק חיוני בדיסקוגרפיה של "Foreigner". האלבום עזר ללהקה לעבור לשנות ה-80 וסלל את הדרך להצלחה הגדולה שתגיע עם האלבום הבא.
לסיכום, "Head Games" הוא טוב ולעתים קרובות לא מוערך מספיק, שמאזן בין הארד רוק לפופ ובין שירים קצביים לבלדות, עם הפקה מלוטשת וידידותית. הוא מציג את "Foreigner" מותחת את הגבולות שלה, אך היא עדיין מצליחה לספק את הרוק הקליט והידידותי לרדיו שהמעריצים כל-כך אהבו באלבומים הקודמים.
להאזנה: Spotify, Apple Music
אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!
"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט
Comments