top of page

Ian McDonald

היום נספר לכם על Ian McDonald מוזיקאי ומולטי אינסטרומנטאליסט, ממקימי "King Crimson" ו- "Foreigner":

(Photo: Paul Natkin)


1. איאן נולד ב- 25 ליוני 1946 ב- Middlesex שבאנגליה.


2. הכלי הראשון עליו ניגן בצעירותו היה גיטרה.


3. את ההכשרה המוזיקלית המהותית שלו הוא קיבל בצבא שם שירת במשך חמש שנים.


4. הוא הצטרף לשם בהיותו בשנות העשרה שלו. שם הוא למד לקרוא מוזיקה, לנגן בקלרינט ובהמשך בסקסופון ובחליל.


5. לאחר שחרורו מהצבא הוא התחבר להרכב "Giles, Giles & Fripp" שהורכב מ- Michael Giles (תופים, שירה), Peter Giles (בס, שירה) ו- Robert Fripp ( גיטרה).


6. מקדונלד השתתף בהקלטת שיר אחד מתוך אלבומם "The Cheerful Insanity of Giles, Giles and Fripp". הוא ניגן על כלי נשיפה, קלידים, גיטרה אקוסטית ושירה בשיר "Under the Sky" שנכלל רק בהוצאות המאוחרות של האלבום.


7. בשנת 1969 הוא הקים יחד עם Robert Fripp את "King Crimson". הוא היה אחד האחראים על הצליל הכל כך מיוחד של הלהקה בראשית דרכה כמי שניגן על מלוטרון, חליל, סקסופון, קלרינט, פסנתר, אורגן ושירת קולות רקע. הוא גם היה אחראי על ההפקה ועל כל עיבודי הלהקה באלבום הבכורה "In The Court Of The Crimson King".


8. לאחר שחרורו של אלבום הבכורה של "קינג קרימזון" עזב מקדונלד את הלהקה, יחד עם המתופף מייקל גילס והשניים הקימו את ההרכב "McDonald and Giles", עם אחיו של מייקל - Peter Giles שניגן בבס.


9. ההרכב שחרר את אלבומו היחיד "McDonald and Giles" בשנת 1970. גם מקרה זה היה מקדונלד אחראי על נגינה במגוון רחב של כלים, שירה ועיבוד מוזיקלי. באלבום התארח גם Steve Winwood.


10. בשנת 1971 השתתף מקדונלד בהקלטת השיר "Get It On (Bang a Gong)" של "T. Rex".


11. בשנת 1974 חזר מקדונלד לשף פעולה עם Robert Fripp כשהוא מתארח בהקלטת האלבום "Red". למקדונלד היו תוכניות לחזור כחבר קבוע בלהקה, אך ל- Robert Fripp היו תוכניות אחרות והוא בחר לפרק אותה.


12. בשנת 1976 הקים מקדונלד את יחד עם הגיטריסט Mick Jones והזמר והזמר Lou Gramm את להקת "Foreigner".


13. האלבום הראשון של "Foreigner" יצא בשנת 1977 וזכה באופן מיידי להצלחה כבירה. שוחררו ממנו להיטים כמו "Cold as Ice", "Feels Like the First Time", "Long, Long Way from Home", "Starrider" ועוד שהופכים אותו בתוך זמן קצר לאחד מאלבומי הבכורה הנמכרים בארה"ב.


14. מקדונלד מנגן באלבום הבכורה של "Foreigner" על קלידים, גיטרה, סקסופון וחליל, הוא שר קולות רקע וגם הפעם הוא שותף להפקה ולכתיבת אחד הלהיטים באלבום - "Long, Long Way from Home".


15. מקדונלד ימישך עם בשני האלבומים הבאים "Double Vision" משנת 1978 הכולל את הקטע האינסטרומנטאלי היחיד של הלהקה "Tramontane" אשר נכתב בשיתוף עם מקדונלד ו- "Head Games" משנת 1979.


16. בשנת 1980 עזב מקדונלד את הלהקה לאחר חיכוכים עם Mick Jones.


17. בשנת 1996 הוא הצטרף להרכב ההופעות של Steve Hackett. כתוצאה מכך הוא היה שותף בהקלטת האלבום "Genesis Revisited" ואלבום ההופעה "The Tokyo Tapes", שכלל גם מיני איחוד עם John Wetton אקס "קינג קרימזון".


18. בשנת 1999 הוא שחרר את אלבום הסולו "Drivers Eyes", אשר כלל הופעות אורח של John Wetton, Lou Gramm, John Waite ו- Gary Brooker.


19. בשנת 2017 הקים מקדונלד את ההרכב "Honey Wes" יחד עם הגיטריסט והזמר Ted Zurkowski. הם שחררו באותה שנה את אלבומם היחיד "Bad Old World".


20. ב- 9 לפברואר 2022 הלך מקדונלד לעולמו והוא בן 75. הוא מת ממחלת הסרטן לצד משפחתו בביתו שבניו יורק.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page