top of page

Foreigner - 4

המלצת המערכת...


והפעם... "4" - אלבום האולפן הרביעי שלך "Foreigner" ששוחרר ב- 2 ליולי 1981.



זה אחד מהאלבומים הנמכרים של הלהקה עם מכירות של למעלה מ- 7 מלין עותקים בארה"ב בלבד.


עם שחרורו זינק האלבום היישר אל המקום הראשון בבילבורד ואחז בצמרת במשך 10 שבועות רצופים.


האלבום נועד להיקרא במקור "Silent Partners", אולם הלהקה החליטה לשנות את שמו ל- "4", הואיל ומדובר באלבום הרביעי וכן מכיוון שהלהקה ירדה באלבום זה משישה חברים לארבעה בלבד.


עזיבתם של המולטי אינסטרומנטאליסט Ian McDonald ושל הקלידן Al Greenwood הביאה עימה שינוי בסגנונה של הלהקה והשלמה של המעבר שהחל עוד האלבום הקודם "Head Games" מסגנון ההארד רוק לכיוון הפופ והמיינסטרים. הגיטריסט והמנהיג Mick Jones פיטר את השניים, בין היתר מתוך רצון לשלוט בכיוון המוזיקלי של הלהקה, כשהוא נשען על חטיבת הקצב של המתופף הוותיק Dennis Elliott ושל הבסיסט Rick Wills שניגן בעבר עם Peter Frampton, "Roxy Music", "The Small Faces" ובאלבום הבכורה של David Gilmour והצטרף ללהקה באלבום הקודם "Head Games".


כתוצאה מהעזיבה של השניים, כל שירי האלבום ללא יוצא מן הכלל נכתבו על ידי Mick Jones או בשיתוף פעולה של ג'ונס והזמר Lou Gramm שפשוט בלט כאן בשירתו האדירה. יחד עם זאת, הואיל והשניים היו חלק מהסשנים והחזרות לאלבום שם נגנו בין היתר על סקסופון וקלידים, היה צורך למצוא נגני אולפן מחליפים שיבצעו תפקידים אלו.


בכדי לממש את חזונו, שיתף ג'ונס פעולה עם המפיק האגדי Robert “Mutt” Lange, שזה עתה היה אחראי לקאמבק הגדול ביותר בהיסטוריה של הרוק עם האלבום "Back In Black" של "AC/DC". לאנג היה אחראי גם להצלחה המטאורית של "AC/DC" באלבום "Highway To Hell" ובהמשך יעשה את קסמיו עם "Def Leppard" באלבומים "Pyromania" ו- ,"Hysteria" - אלבומי הפריצה האדירים שלה.


מהאלבום שוחררו 5 סינגלים מצליחים, ביניהם הלהיטים: "Urgent", "Juke Box Hero" ו- "Waiting for a Girl Like You".


השיר "Juke Box Hero" נכתב על-ידי מיק ג'ונס על מקרה שאירע באחת מהופעות הלהקה בעיר Cincinnati. מיק ראה את אחד המעריצים עומד בגשם במהל הסאונד צ'ק. כחמש שעות לאחר מכן בעודם מתכוננים לעלות לבמה הבחין ג'ונס באותו מעריץ עדיין עומד בגשם ספוג במים. הוא ביקש מאנשי הביטחון להכניס אותו אל מאחורי הבמה והשיר הזה נכתב עליו. מיק חשב שהוא "Juke Box Hero". מעניין לציין שפתיחת התופים הדרמטית של השיר נהגתה על-ידי הזמר Lou Gramm שיהיה בעברו מתופף.


בשיר "Urgent" נעזרה הלהקה במוזיקאי והמפיק Thomas Dolby אשר ניגן בסינתסייזר וכן במולטי אינסטרומנטאליסט ואומן המוטאון Junior Walker אשר ניגן כאן בסקסופון. ווקר הופיע מספר רחובות מהאולפן בו הוקלט האלבום והלקה ראתה זאת בעיתון המקומי ופנתה אליו בבקשה לבוא לאולפן ולנגן סקסופון בשיר. ווקר הסכים ואף ניגן עם הלהקה על הבמות לאחר שחרורו של האלבום.


גם בבלדה "Waiting for a Girl Like You" נעזרה הלהקה בתומאס דולבי אשר מעטר את השיר בסינתסייזרים, בפרט הפתיח הכל-כך מוכר. הפתיח הזה נכתב על-ידי Ian McDonald עוד לפני שהועזב מהלהקה. השיר הזה הפך לשיר המצליח ביותר של הלהקה. באוטוביוגרפיה שלו מספר Lou Gramm על בחורה מיסתורית ששהתה באולפן במהלך הקלטת השיר ונתנה לו את ההשראה לביצוע הווקאלי המדהים שהוא נתן פה.


האלבום כולל גם את "Luanne" העליז עם ניחוח שנות החמישים שלו, "Break It Up" - אחד הקטעים היפים באלבום שמזכיר את "פורינר" הישנה והשילוב המדהים בין הריפים החזקים והקליטים של Mick Jones עם הקלידים הקופצניים וההרמוניות הווקאליות הכל-כך יפות, ועוד.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page