top of page

Mick Jones

הוא מפיק, הוא קלידן, הוא זמר, אבל הוא בעיקר ידוע כגיטריסט, הכותב העיקרי והמנהיג של להקת "Foreigner". בואו לקרוא עובדות מעניינות על Mick Jones שחוגג היום יומהולדת.

(Photo: Vintage Guitar)


1. הוא נולד ב- 27 לדצמבר 1944 למשפחה ממעמד הביניים ב- Portsmouth שבדרום אנגליה. שמו המלא Michael Leslie Jones.


2. מגיל מאוד צעיר הוא ידע שהוא רוצה לעסוק במוזיקה ולימד את עצמו לנגן על גיטרה.


3. את הקריירה המוזיקלית שלו הוא החל בשנת 1960, כשהיה בן 16 בלבד, בלהקת "Nero and the Gladiators". הלהקה ניגנה מוזיקת רוקנרול אינסטרומנטאלית ובשנת 1961 הלהקה שחררה שני סינגלים מצליחים.


4. כשהלהקה התפרקה ג'ונס היה בן 18. הוא יצא לסיבוב הופעות בצרפת, כחבר בלהקת הליווי של Dick Rivers.


5. "הרומן" של ג'ונס עם Rivers הסתיים לאחר שניהל רומן עם ארוסתו של ריברס ונסע לגור איתה בפריז.


6. את שמונה השנים הבאות בילה ג'ונס בצרפת, ככותב שירים, נגן סשנים ומעבד תזמורתי. הוא בין היתר עבד וכתב שירים ל- Johnny Hallyday שהיה ידוע כ"אלביס" הצרפתי. באחד השירים שכתב להולידיי "A tout casser" התארח Jimmy Page על גיטרה.


(Photo: foreigneronline.com)


7. עם Hallyday, ג'ונס זכה לטייל בעולם ולחיות את החיים הטובים. הוא הסתובב עם "הביטלס" בפריז, והתחבר עם מוזיקאים כמו Jimmy Page, Peter Frampton ו- Steve Marriott.


8. בשלב מסוים ג'ונס הרגיש שהוא מיצה את עצמו וחיפש אתגר חדש. הוא חזר לאנגליה בשנת 1971 והתחבר ל- Gary Wright מלהקת "Spooky Tooth" והשניים הקימו את להקת "Wonderwheel".


9. בשנת 1972 Gary Wright הקים מחדש את להקת "Spooky Tooth" וצירף אליו את Mick Jones.


10. באותה שנה ג'ונס הספיק גם לנגן באלבום "Wind of Change" של Peter Frampton.


11. עד 1974 שחרר ג'ונס יחד עם "Spooky Tooth" שלושה אלבומי אולפן. באותה שנה הם הבינו שהם מצליחים יותר בארה"ב מאשר בבית בבריטניה, אז הם קיבלו החלטה קולקטיבית לעבור לניו יורק.


12. זה לא הפריע לג'ונס להתארח באותה שנה באלבום "Dark Horse" של George Harrison.


13. אבל דווקא המעבר של הלהקה לארה"ב לא עשה להם טוב וזמן קצר לאחר מכן Gary Wright שהיה גם שותפו לדירה של מיק ג'ונס החליט לפרק את הלהקה ולפתוח בקריירת סולו.


14. בעקבות פירוקה של "Spooky Tooth" ג'ונס נישאר בניו יורק, חסר עבודה, הוא סיפר שבשלב הזה הוא שקל ברצינות לחזור לאנגליה ולהתחיל לבית ספר לרפואה או להתחיל בלימודים לרפואת שיניים.


15. גם ההרכב "Leslie West Band" אליו הצטרף מאוחר יותר התפורר, אז ג'ונס מקבל החלטה שהפעם הוא הולך להקים הרכב משלו, הרכב שאותו הוא יוביל ושאותו יוכל לכוון לכיוונים המוזיקליים שמושכים אותו.


16. הוא מתחיל מיד במלאכת גיוס הנגנים שילוו אותו, כאשר מחצית מההרכב שהוא מקים הינו של נגנים "אמריקאים" והוא מונה את הקלידן Al Greenwood, הבסיסט Ed Gagliardi והזמר Lou Gramm והמחצית השני שלו היא "בריטית" והיא כוללת את המולטי אינסטרומנטליסט Ian McDonald לשעבר מ"קינג קרימזון", המתופף Dennis Elliott ואת Mick Jones בכבודו ובעצמו.

(Photo: Hulton Archive)


17. את שם הלהקה - "Foreigner" ג'ונס בוחר בשל העובדה שמחצית מההרכב הינו בריטי והמחצית השניה אמריקאי.


18. האלבום הראשון של "Foreigner" יצא בשנת 1977 וזכה באופן מיידי להצלחה כבירה. שוחררו ממנו להיטים כמו "Cold as Ice", "Feels Like the First Time", "Long, Long Way from Home", "Starrider ועוד שהופכים אותו בתוך זמן קצר לאחד מאלבומי הבכורה הנמכרים בארה"ב.


19. עד שנת 2009 הלהקה משחררת תשעה אלבומי אולפן והופכת לאחת הלהקות הנמכרות בעולם, עם מכירות של למעלה מ- 80 מליון עותקים.


20. ג'ונס היה שותף להפקה של כל אלבומי הלהקה ושותף בכתיבת רוב השירים שלה יחד עם הזמר Lou Gramm.


21. הוא גם כתב את הסינגל הכי מצליח של הלהקה "I Want to Know What Love Is" לבדו.


22. מעבר לנגינת הגיטרה בלהקה, ג'ונס מנגן גם על קלידים, בס, כלי הקשה ושר קולות רקע.


23. באלבומי הלהקה הראשונים ג'ונס היה גם הזמר המוביל בשיר אחד או שניים מתוך כל אלבום. לדוגמא "Starrider" ו- "Woman Oh Woman" מאלבום הבכורה.


24. במקביל לחברותו ב- "Foreigner" מיק הפך גם למפיק מבוקש שהפיק אלבומים של אומנים כמו "Van Halen", Bad Company", "The Cult ו- Billy Joel.


25. ג'ונס כתב יחד עם Eric Clapton את השיר "Bad Love" מהאלבום "Journeyman".


26. עד היום שחרר ג'ונס אלבום סולו אחד ויחיד "Mick Jones" משנת 1989.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page