top of page

Gojira - Magma

האלבום השישי של להקת המטאל הצרפתית "Gojira" יצא ב-17 ליוני 2016, האלבום שקיבל את השם "Magma" הוא אלבום אבן דרך של הלהקה ואלבום חדשני ומרענן לעניות דעתנו. אנחנו לא נופתע אם זה האלבום הראשון של הלהקה שאתם מכירים...

שמו של האלבום מתאר בדיוק מדהים את מה שמתרחש בפנים, סלע מותך המורכב מדינמיקה שמתפשטת ומשתנה. הוא לעיתים נוזל רותח ודינמי שגולש ונע לאט כמו נהר עוצמתי ולעיתים הוא מתפרץ והופך לפיצוץ אלים והרסני.

כך בדיוק יצרו ארבעת חברי "גוגי'רה" את האלבום, הוא לעיתים מהיר ואגרסיבי ולעיתים איטי ועדין.

הפעם חברי הלהקה ניגשו באופן שונה לאלבום. באלבומים הקודמים הם היו מכינים את השירים מראש, מתאמנים עליהם ומשחיזים אותם ורק אז באים לאולפן על מנת להקליט את היצירה.

לאלבום הזה החליטו חברי הלהקה לעבוד על הכל מאפס ביחד ולהקליט תוך כדי יצירה. הם בנו אולפן חדש ב-Queens שבניו יורק ומיד בסיום הבניה, בשנת 2015 הם נכנסו להתחיל לעבוד על האלבום. כל אחד הביא עימו דמואים שונים, ריפים, מקצבים, טקסטים הכל מהכל וזרק אותם פנימה לקערה גדולה. מתוך כך הם בנו 10 רצועות חזקות ועוצמתיות לאלבום גדול !

ארוע קשה השפיע על ההקלטות שנעצרו באמצע. אימם של הגיטריסט, הזמר ומוביל הלהקה Joe Duplantier ושל אחיו המתופף Mario Duplantier, הלכה לעולמה בעקבות מחלת הסרטן במהלך ההקלטות. החוויה הקשה השפיעה רבות על הכתיבה של ג'ו ועל הטקסטים של השירים. אחיו סיפר שתהליך ההקלטות היווה מעין פורקן לעצב ולגעגוע שלהם ובכל פעם שהוא עצמו קורא את הטקסטים של אחיו הוא פורץ בבכי.


(Photo: Jimmy Fontaine)


האלבום הזה מהווה גם נקודת מפנה בסגנון של הלהקה. ההשוואה קצת גדולה מדי אבל אנחנו לא יכולים שלא לראות את הדמיון. כמו "באלבום השחור" של "מטאליקה", גם כאן החליטו החברים להוריד הילוך, ליצור שירים קצרים יותר, פחות מורכבים עם יותר מלודיה ודינמיקה של שירה נקייה. אם באלבומים הקודמים הייתם מוצאים שירים שנעים בין 5 ל-9 דקות עם אלמנטים חזקים של רוק ומטאל פרוגרסיבי, מלווים בשאגות צורמות, כאן תמצאו אלבום יותר ממוקד עם שירים שנעים בין 3 ל-6 דקות ושילוב של שאגות עם שירה נקייה, ריפים ומקצבים שיגרמו ללב שלכם לשקול כקוביית בטון שפשוט מפילה אתכם לרצפה.


השיר הפותח את האלבום "The Shooting Star" כבר מוריד לכם את הלסת לרצפה ואתם מרגישים איך כל השרירים בגוף שלכם הופכים לכבדים, עד שנכנס הבית הראשון של השיר ואז פתאום אתם מתמלאים באוויר ומתחילים לרחף מעל הקרקע עם הבעת פנים מופתעת לגמרי.


זה לא בדיוק שיר פתיחה טיפוסי, הוא כבד ואיטי ואפילו נסחב לעיתים, אך זה בדיוק מה שהחברה האלה רוצים שתרגישו לפני שהם מפילים עליכם את "Silvera". התפרצות געשית אלימה שזורקת עליכם לבה רותחת וקוראת לכם להתעורר מהקונפורמיסטיות והנורמות.



נחל הלבה הרותח מגיע בשיר הבא לקצה הצוק ויוצר מפל חסר רחמים ואנחנו רק בשיר השלישי "The Cell". מקצב מטורף של תופים וגיטרות שנבלם בבת אחת ולסירוגין רק כדי לאפשר לג'ו לשאוג את נשמתו ולפרוק את כאביו וייסוריו על מות אמו. את השיר הזה הוא כתב ממש סמוך למותה.



המטרה כאן הייתה לגרום לכם לטעום קצת ממה שקורה באלבום הזה, כמו בסרט טוב אנחנו לא רוצים להמשיך ולעשות לכם ספוילר, אז אנחנו נעצור פה וניתן לכם להמשיך לבד...


רק נציין, כפי שציינו בעבר..."גוג'ירה" היא להקה חשובה בנוף שלנו ויש לה השפעה גם על אמנים ולהקות של היום (ראו ערך מיילס קנדי וטרנט רזנור). הם היו מועמדים לשני פרסי גראמי עם האלבום הזה והיוו מופע פותח ל"אלטר ברידג'", "סליפנוט" ועוד...

להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page