top of page

Graham Nash

הוא הקים את להקת "The Hollies" הוא היה חלק מהסופרגרופ "Crosby, Stills & Nash", הוא נכנס פעמיים להיכל התהילה של הרוקנרול, הוא קצין מסדר האימפריה הבריטית והוא מחזיק בארבע תארי דוקטור של כבוד, בוא לקרוא כמה עובדות על המוזיקאי והיוצר Graham Nash.


(Photo: mubi.com)


1. הוא נולד ב- 2 לפברואר 1942 בבלקפול, לנקשייר שבאנגליה. שמו המלא Graham William Nash.


2. בשנת 1962 הוא הקים יחד עם חברו לספסל הלימודים Allan Clarke את להקת "The Hollies". הוא מיד הפך לכותב השירים העיקרי שלה יחד עם נגינת גיטרה ושירה.


3. האלבום הראשון של הלהקה שוחרר בשנת 1964. עד לשנת 1967 נאש ישחרר יחד עם הלהקה 7 אלבומי אולפן, לפני שיעזוב אותה.


4. בהמשך, בשנת 1983 נאש יחזור להוליס לציון 20 להקמתם, וישחרר עימם עוד שני אלבומים, "What Goes Around" ו- "Reunion".


5. בשנת 1965 הקימו נאש, קלארק והגיטריסט טוני היקס' לייבל פרטי בשם "Gralto Music Ltd", באמצעותו ניהלו את השירים שכתבו. הלייבל גם החתים את Elton John הצעיר על חוזה הקלטות לאחר שהתארח בהקלטות של ההוליס בשנים 1969-1970.


6. במהלך ביקורו של נאש עם ההוליס בארה"ב בשנת 1966 הוא פגש לראשונה את David Crosby ו- Stephen Stills.


7. בחודש יולי 1968 הוא פגש אותם שוב במהלך מסיבה פרטית שנערכה בביתה של ג'וני מיטשל. השניים ניגנו שיר חדש שכתב סטילס ונאש הצטרף אליהם בשירה בהרמוניה שלישית. מיד באותו הרגע היה ברור לשלושתם שיש ביניהם שילוב ווקאלי מדהים שאי אפשר להתעלם ממנו.


8. הכימיה הווקאלית המטורפת והחיבור המיוחד בין השלושה, גרמו לנאש לעזוב את ה"הוליס" ולהצטרף ל"סופרגרופ" ההולכת ומתהווה אשר תיקרא "Crosby, Stills and Nash".

(Photo: Michael Ochs Archives)


9. במאי 1969 שוחרר האלבום הראשון של הסופרגרופ שנקרא על שם ההרכב "Crosby, Stills & Nash".


10. כשלושה חודשים לאחר שחרורו של אלבום הבכורה הופיעה כבר "CSN" בפסטיבל Woodstock האגדי. זו היתה הופעתם השניה בלבד אי פעם.


11. ניל יאנג יעלה לבמה ויצטרף אל השלישיה בחלקו השני והיותר "חשמלי" של המופע. הרגע הזה יהווה את הטריגר שיהפוך את השלישייה לקוורטט "CSNY" כאשר Neil Young יצטרף אליהם כחבר מן המניין.


12. כבר בראשית דרכה של השלישיה' נאש כתב כמה מהשירים היפים והמצליחים שלה כגון: "Marrakesh Express", "Our House", "Teach Your Children" ועוד.


13. את השיר "Our House" הוא כתב על חברתו דאז הזמרת Joni Mitchell.


14. בשנת 1971 ישחרר נאש את אלבום הסולו הראשון שלו "Songs for Beginners". בהמשך ישחרר נאש עוד 5 אלבומי אולפן, האחרון ביניהם "This Path Tonight" משנת 2016.


15. בשנת 1972, במהלך ההפסקה שלקחו "CSNY" חבר נאש ל- David Crosby, והשניים עבדו כצמד שישחרר לסירוגין ארבעה אלבומי אולפן, ביניהם אלבום הבכורה המצוין שנקרא על שמם: "Graham Nash David Crosby".


16. נאש ידוע כפעיל מאוד חברתית. זה משתקף בין היתר משירים שכתב כמו "Military Madness" ,"Chicago" ו- "Immigration Man". בשנת 1979 הוא גם ייסד עמותה של מוזיקאים למען אנרגיה בטוחה, תוך התנגדות להרחבת הכוח הגרעיני בעולם.


17. בשנת 1997 נאש נכנס להיכל התהילה של הרוק אנד רול כחבר בהרכב "Crosby, Stills & Nash".


18. בשנת 2005 שיתף פעולה עם להקת "A-Ha "בשיר "Over the Treetops".


19. בשנת 2006 הוא התארח יחד עם David Crosby באלבום "On an Island" של David Gilmour. בהמשך השניים ליוו את גילמור גם בהופעותיו.


20. בשנת 2010 הוא יכנס שוב להיכל התהילה של הרוקנרול, הפעם כחבר בלהקת "The Hollies".


21. באותה שנה הוא גם מונה לקצין מסדר האימפריה הבריטית.


22. נאש מחזיק ארבעה תוארי דוקטור של כבוד, אחד מהם מאוניברסיטת NYIT.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

123 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page