top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Hillel Slovak

היום נספר לכם על הגיטריסט הישראלי Hillel Slovak שהתפרסם בעיקר כחבר המייסד של להקת "Red Hot Chilli Peppers".


(Photo: John Coffey)


הנה כמה עובדות שאנחנו יודעים על האיש:


1. הוא נולד בחיפה, ישראל ב- 13 לאפריל 1962. הוא בן להורים ניצולי שואה שעזבו את הארץ לארה"ב בשנת 1967.


2. הוא למד בבית ספר תיכון בשם Fairfax High School שם הוא הכיר את Jack Irons ,Anthony Kiedis ואת Michael "Flea" Balzary.


3. את הגיטרה הראשונה שלו הוא קיבל כמתנת בר מצווה וניגן בה שעות ארוכות כשהוא מושפע בעיקר מ-Led" Zeppelin", Jimi Hendrix ו- "KISS".


4. הלהקה הראשונה שלו הייתה בתיכון ותחילה נקראה "Chain Reaction", כשתוך זמן קצר שינתה את שמה ל- "Anthem".


5. באחת ההופעות של הלהקה פגש הלל את Anthony Kiedis שהיה בקהל, השניים נפגשו והפכו להיות חברים טובים. Flea יחד עם Kiedis והלל נהגו לבלות הרבה ביחד והפכו להיות חברים טובים אך מה שאיחד אותם היו בעיקר הסמים, הם היו משתמשים בהרואין, קוקאין ו-LSD.


6. חברי להקת "Anthem", בעיקר הלל, לא היו מרוצים מהביצועים של הבסיסט שלהם אז הלל החליט ללמד את חברו הטוב Flea לנגן על בס כדי להחליף אותו. פלי התחבר מהר מאוד לכלי ומעבר לכשרון הגדול של התגלה, נוצרה כימיה מוסיקלית מדהימה בינו לבין הלל. Flea כמובן הצטרף ללהקה שהמשיכה להופיע במועדונים קטנים.


7. לאחר סיום לימודי התיכון שינתה הלהקה את שמה ל- "What is this?" כש- Flea עוזב את הלהקה והם ממשיכים בלעדיו להופעות ברחבי קליפורניה.


8. בשנת 1980 לאחר שהם גילו שיש להם חיבה משותפת לפאנק וללהקת "Defunkt" התחילו השלושה יחד עם המתופף Jack Irons לנגן יחד והקימו את הלהקה עם השם הקצר והקליט "Tony Flow and the Miraculously Majestic Masters of Mayhem". השיר הראשון שכתבו הארבעה היה ריף שכתב הלל עליו הוסיף Kiedis את הראפ וקראו לו "Out in L.A".


9. לאחר שהם כתבו עוד מספר שירים והחלו להופיע במועדונים ברחבי לוס אנג'לס הם שינו את שמם

ל- "Red Hot Chili Peppers" הלהקה תפסה תאוצה ובמשך שישה חודשים הפכה ללהיט מחתרתי בקרב מועדונים בלוס אנג'לס.


(Photo: NME)


10. שלוש שנים מאוחר יותר הצליחה הלהקה להשיג חוזה תקליטים עם חברת EMI כשבמקביל להקתו המקבילה של הלל "What is This?" גם מצליחה להשיג חוזה תקליטים עם "MCA Records". הואיל ו- Hillel ו- Jack ראו ב-"RHCP" כפרויקט צדדי ולא עיקרי הם החליטו לעזוב ולהתמקד בלהקתם הראשונה. Kiedis ו- Flea גייסו במקומם מתופף וגיטריסט חדשים.


11. בשנת 1984 הם שיחררו את ה-EP הראשון שלהם בשם "Squeezed" ושנה מאוחר יותר את אלבום הבכורה הנושא את שם הלהקה.


12. בשנת 1985 הלל הרגיש שהוא כבר לא מוצא את מקומו בלהקה ויצר קשר עם Kiedis ו- Flea שבאותה תקופה הרגישו לא מרוצים מהגיטריסט שלהם והחלו לחפש פתרונות אחרים. התזמון המושלם חיבר שוב את הלל עם ה-RHCP.


13. באוגוסט 1985 שחררה RHCP את אלבומה השני, אך הראשון עם הלל כשאת האלבום מפיק George Clinton, מוסיקאי ואישיות צבעונית הידוע בווירטואוזיות שלו בעולם הפאנק. למרות שהאלבום לא נחל הצלחה כמעט כלל, הלל ראה בו אלבום גאוני ומאוד אהב את העבודה והיצירה על האלבום עם חברי הלהקה.


14. בנוסף לכשרונו כמוסיקאי, לקלינטון גם היה כשרון להשרות אווירה של מסיבה במהלך ההקלטות ותרם רבות להתעצמות השימוש בסמים של שני החברים, Kiedis והלל. במהלך ההקלטות לאלבום עברו חברי הלהקה לגור עם קלינטון, דבר שהגביר עוד יותר את השימוש בסמים של חברי הלהקה ובמיוחד של הלל ו- Kiedis.


15. לאחר יציאת האלבום יצאה הלהקה לסיבוב הופעות לקידום האלבום. במהלך סיבוב ההופעות מצבו הבריאותי של הלל החל להתדרדר כתוצאה מהסמים כשהוא לא מצליח להחזיק את עצמו כראוי או להתגושש עם פלי על הבמה, מנהג שקיימו בכל הופעה. לאחר סיבוב ההופעות וכתוצאה מהגברת השימוש בסמים, עזב המתופף מרטינז את הלהקה לאור המתיחות שנוצרה וג'ק שלהקתו התפרקה חזר ל-"RHCP", כך שההרכב המקורי שהקים את "RHCP" חזר כולו לפעולה.



16. לאלבומם השלישי ניסו חברי הלהקה לגייס את המפיק Rick Rubin אך לאור השימוש של הלהקה בסמים הוא סירב והלהקה לקחה את Michael Beinhorn כמפיק. העבודה על האלבום הייתה קשה ונעצרה לעיתים קרובות בגלל התמכרותם הקשה של Kiedis והלל לסמים, הלל עוד הצליח לתפקד בזמן ש- Kiedis נעלם לעיתים קרובות ולא מצליח לתפקד.


17. בספטמבר 1987 שחררה הלהקה את אלבומה השלישי "The Uplift Mofo Party Plan" שהוא גם האלבום האחרון בו השתתף הלל. האלבום נחל הצלחה יותר גדולה מהאלבום הקודם והיה לאלבום הראשון של הלהקה להhכנס למצעד הבילבורד.


18. לאחר יציאת האלבום יצאה הלהקה לסיבוב הופעות לקידום האלבום. לפני היציאה לסיבוב החליטו קידיס והלל להפסיק את השימוש בסמים על מנת להיגמל ולייצר סיבוב הופעות מוצלח. במהלך הסיבוב החלו לפתח השניים תסמינים של נסיגת הסם כשהלל הופך להיות בלתי יציב בצורה קיצונית ביחס ל- Kiedis. תהליך הגמילה השפיע קשות על הלל עד שהמצב הגיע לכדי כך שאינו מסוגל לנגן בגיטרה. באחת ההופעות הלל שלא הצליח לנגן בגיטרה חווה התמוטטות עצבים קשה ועזב את הלהקה לבצע הופעה שלמה ללא גיטרה.


19. לאחר האירוע לא הסכימה הלהקה לתת להלל להופיע וגייסה במקומו את DeWayne McKnight למספר הופעות. לאחר מכן הלל חזר והמשיך את סיבוב ההופעות עם הלהקה. לאחר סיום הסיבוב ניסה Kiedis לקחת את הלל למכון גמילה אך הניסיון לא צלח, כשהלל מתכחש למצבו הקשה.


20. מספר שבועות לאחר סיום סיבוב ההופעות, ב-27 ביוני 1988 נמצא הלל ללא רוח חיים בביתו שבהוליווד ע"י המשטרה. ניתוח שלאחר המוות גילה כי הלל מת יומיים לפני כן כתוצאה ממנת יתר של הרואין.


(Photo: Monumentsusa.com)


21. קצת על שאר חברי הלהקה...למרות שלאורך הזמן שלהם ביחד, Kiedis והלל השתמשו יחד בסמים, Kiedis הוא זה שראו עליו השלכות קשות וכשל לתפקד כמו שצריך לאורך זמן. הלל הצליח לתפקד הרבה יותר טוב מ- Kiedis כל התקופה שלהם יחד אך הוא זה שלבסוף התמוטט. ג'ק שנכנס לדיכאון קשה לאחר מותו של הלל, לא הסכים להמשיך בלהקה "שגרמה" למות חברו ועזב. הגיטריסט שהחליף את הלל, John Frusciante, היה מעריץ צעיר של הלל שהלך בדרכו והושפע מאוד מנגינתו.


22. הלל השפיע רבות על שאר חברי הלהקה שראו בו מקור היצירה וההשראה. חלק מהשירים נכתבו עליו כמו: "Feasting On The Flowers", "Dosed, This Is The Plac"e, "My Lovely Man" ועוד...האלבום "Mother’s Milk" שיצא שנה לאחר מותו הוקדש כולו להלל.


23. למרות אהבתו והערצתו העזה של אנתוני Kiedis להלל סלובק הוא לא נכח בהלוויתו, המעמד היה קשה לו מידי.


להאזנה לאלבום האחרון של הלל עם "RHCP" ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

654 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentarii


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page