top of page

Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium

האלבום "Stadium Arcadium" הוא אלבום האולפן התשיעי של "Red Hot Chili Peppers", שיצא ב-9 במאי 2006.


האלבום הופק על ידי Rick Rubin וכולל 28 רצועות, מה שהופך אותו לאלבום כפול, המחולק לשני דיסקים. הראשון נקרא "Jupiter" והשני "Mars". הדיסק "Jupiter" מציג צליל אופטימי ואנרגטי יותר בהשוואה לדיסק "Mars".


האלבום הוקלט באחוזה הממוקמת בהוליווד הילס, המכונה "Paramour Mansion", שם הקליטו הסולן Anthony Kiedis, הגיטריסט John Frusciante, הבסיסט Flea והמתופף Chad Smith את אלבום פריצת הדרך שלהם משנת 1991 "Blood Sex Sugar Magik".


הסשנים לאלבום היו כל כך פוריים, שהלהקה אפילו הקליטה חומרים לשלושה אלבומים, כשהכוונה המקורית הייתה להוציא אותם במרווחים של שישה חודשים. עם זאת, הלהקה החליטה בסופו של דבר לשחרר את כל החומרים באלבום כפול.


האלבום ""Stadium Arcadium" מאוד ורסטילי וכולל מגוון של ז'אנרים, כמו Fאנק, רוק, פופ, בלוז ועוד. John Frusciante אמר אפילו באחד הראיונות עימו שהוא רצה שיהיו באלבום כמות מסוימת של שירים עם פזמונים שיהיו על טהרת ריפים כבדים של הבי מטאל.


האלבום זיכה את הלהקה בשבע מועמדויות לפרס גראמי בשנת 2007, כולל "אלבום הרוק הטוב ביותר". הלהקה זכתה בחמישה מתוך שבעת פרסי הגראמי. הכמות הגדולה ביותר של מועמדויות שהלהקה צברה בקריירה שלה לאלבום אחד.


הסינגל המוביל מהדיסק "Jupiter" ושיר הפתיחה שלו "Dani California", הוא שיר רוק שעושה כבוד להשפעות המוזיקליות השונות על חברי הלהקה, כמו "Jimi Hendrix, "The Beatles ו- "The Rolling Stones"', כשסולו הגיטרה בסוף השיר הוא למעשה עיבוד של האינטרו של ג'ימי הנדריקס ל- "Purple Haze". המילים מדברות על מותה המוקדם של דני, נערה דרומית ענייה וצעירה שגרה בקליפורניה. דני הופיעה לראשונה בשיר "Californication" משנת 1999, הכולל את המילים "Teenage bride with a baby inside". למרות ששמה של הילדה לא צוין באותו שיר, היא הוזכרה בשלב הבא בסינגל "By the Way" בתור "Dani the girl".


שירים בולטים נוספים מהדיסק "Jupiter" כוללים את "Charlie" הFאנקי, "Snow (Hey Oh)" המלודי והרגשי שכולל ריף גיטרה אייקוני, "Wet Sand" שמציג את יכולות הגיטרה של Frusciante ואת כישורי הכתיבה והמילים הרגשיות של Anthony Kiedis, השיר "Hump De Bump" שמציג את Flea על חצוצרה, "Warlocks" בהשתתפות Billy Preston בהקלטה האחרונה שלו לפני מותו מנגן קלווינט, "Strip My Mind" הבלוזי עם סולו הגיטרה ההורס וכמובן שיר הכותרת "Stadium Arcadium".


בדיסק "Mars" אפשר למצוא שירים מעולים כמו "Desecration Smile" - שיר על הסולן Anthony Kiedis וכמה הוא שמח ומאושר לצידה של חברתו דאז הת'ר, "Tell Me Baby", שהינה רצועת Fאנק-רוק עם פזמון קליט, "Hard to Concentrate" שהינו סוג של בלדה אותה עם מילים מרגשות כתב Anthony Kiedis כהצעת נישואין לחברו ללהקה Flea, שיצא עם הדוגמנית Frankie Rayder.


לסיכום, "Stadium Arcadium" הוא אלבום מגוון ושאפתני המציג את הורסטיליות והכישרונות המוזיקליים של חברי "Red Hot Chili Peppers". עם ההפקה הנקייה והשירים הבלתי נשכחים שלו, לא פלא שהאלבום היה מועמד למספר גדול של פרסי גראמי וזכה בחמישה מהם.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page