top of page

Jeff Buckley - Grace

המלצת המערכת...


והפעם, אומנים ממליצים.

דייויד בואי ציין שהאלבום הזה או אחד מהאלבומים שהיה לוקח איתו לאי בודד.

ג'ימי פייג' אמר שזה האלבום האהוב עליו משנות התשעים.

גם חברו רוברט פלאנט חילק לאלבום מחמאות.

בוב דילן גורס שהאלבום הזה נכתב על-ידי אחד הכותבים הגדולים של העשור.

מת'יו בלאמי ממיוז ות'ום יורק מ"רדיוהד" ציינו את האלבום כהשפעה.

אפילו פול מקרטני, בונו, מוריסיי וניל פירט מתופף להקת "Rush", הרעיפו עליו תשבחות.


גבירותיי ורבותיי האלבום "Grace" של Jeff Buckley !!!


זה אלבום האולפן היחיד שיצא לג'ף באקלי בחייו. אלבום ייחודי, חד-פעמי ומיוחד שנכנס תחת קטגוריית האלטרנטיב, אך באמת שקשה להגדיר את סגנונו, אשר יונק מכל-כך הרבה ז'אנרים. פולק, הארד רוק, ג'אז, מתקדם, פאנק ואנחנו שמענו אפילו אופרה. אלבום שייקח אתכם למסע מיסתורי וקסום. ירגש אתכם, יטלטל, יהפנט ובסופו של דבר ימיס אתכם למשמע קול הויבראטו, העוצמתי, השברירי והחוצה אוקטבות של באקלי.


האלבום הזה זכה לכל-כך הרבה תשבחות, שהיה ברור לכולם שהוא הולך להוות התחלתה של קריירה מופלאה לזמר וליוצר ג'ף באקלי. ואולם, באופן מצער ג'ף מצא את מותו פחות משלוש שנים לאחר מכן בתאונת טביעה מסתורית וכל הפוטנציאל האדיר שהיה גלום באומן יוצא הדופן הזה, שקע יחד איתו במצולות נהר המיסיסיפי.


הפעם אנחנו מעוניינים לספר לכם עובדה אחת או שתיים על כל שיר מהאלבום, "ראשון ראשון ואחרון אחרון דבר דבור על אופניו":

  1. השיר "Mojo Pin" נכתב על-ידי באקלי ו- Gary Lucas כשבאקלי היה עדיין חלק מלהקתו "Gods & Monsters". השיר ראה אור לראשונה ב- EP ההופעה של באקלי משנת 1993 "Live at Sin-é".

  2. את שיר הנושא "Grace" כתב באקלי לאחר שנפרד מחברתו Rebecca Moore בשדה התעופה. במילות השיר מציין באקלי כי הוא אינו מפחד למות...


  1. השיר "Last Goodbye" ששוחרר כסינגל השני מהאלבום הפך לשיר הכי מצליח מהאלבום מסחרית בארה"ב. הוא הוקלט כדמו לראשונה בשנת 1990 ונקרא "Unforgiven".

  2. הקטע "Lilac Wine" הוא שיר שנכתב על-ידי James Shelton בשנת 1950. מאז בוצע השיר על-ידי אומנים נוספים כמו נינה סימון, ג'ף בק, מיילי סיירוס ועוד.

  3. הריף הראשי ברצועה "So Real" נכתב על-ידי הגיטריסט Michael Tighe שהצטרף לבאקלי במהלך הקלטות האלבום. השיר נכנס לאלבום על חשבון השיר "Forget Her" שנכלל רק בגרסאות המורחבות של האלבום.


  1. למרות שמדובר בגרסת כיסוי לשיר של לאונרד כהן, השיר "Hallelujah" בביצועו של באקלי נכנס לרשימת 500 השירים הגדולים בכל הזמנים.

  2. השיר "Lover, You Should've Come Over" הושפע מהפרידה של באקלי מחברתו Rebecca Moore, כן ההיא ממס' 2. באקלי ציין שהוא כתב את השיר בביתו בזמן שהוא ממתין ליד הטלפון, אך היא לא התקשרה...

  3. הקטע "Corpus Christi Carol" הוא עיבוד עם אינטרפטציה של באקלי למזמור אנגלי עתיק מהמאה ה- 16.

  4. בשיר "Eternal Life" הושפע באקלי מאחת הלהקות האהובות עליו "Led Zeppelin".

  5. את השיר "Dream Brother" כתב באקלי על חברו Chris Dowd אשר בחר לעזוב את חברתו שנכנסה ממנו להיריון. באקלי ניסה לשכנע אותו דרך השיר לא לעשות את הטעות של אביו, הזמר טים באקלי, אשר עזב אותו בילדותו.

האלבום "Grace" נמצא בטופ של רשימות ודירוגים שונים, ובין היתר נכנס לרשימת 500 האלבומים הגדולים בכל הזמנים.


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page