top of page

Jimmy Page

הוא ללא כל צל של ספק אחד מהגיטריסטים הגדולים והמשפיעים בכל הזמנים והוא בהחלט ראוי לכינוי "אגדה חיה".

מגזין הרולינג סטון הגדיר אותו כ"אפיפיור של ריפי הכח" (The Pontiff of Power Riffing) ודירג אותו במקום השלישי ברשימת הגיטריסטים הגדולים בכל הזמנים.


(Photo: handout)

קוראים לו Jimmy Page ואנחנו רוצים לספר לכם כמה עובדות מעניינות עליו:

1. הוא נולד כבן יחיד להוריו ב- 9 לינואר 1944 בשם James Patrick Page.

2. השיר שדחף אותו לנגן בגיטרה היה "Baby Let’s Play House" של אלביס פרסלי.

3. הוא התחיל לנגן על הכלי בגיל 12.

4. כבר בגיל 13 הוא השתתף בתחרות כישרונות צעירים בסגנון הסקיפל. התחרות שודרה בערוץ "BBC1" בשנת 1957. צילומי וידאו של פייג' בתחרות ניתן לראות כאן:

5. בזכות כשרונו הבולט הפך פייג' בתוך זמן קצר לנגן סשנים מאוד מבוקש באנגליה. במהלך המחצית הראשונה של שנות השישים ניגן פייג' עבור האומנים המובילים באותה תקופה, כגון "The Kinks" באלבומם הראשון, "The Who" בסינגל הראשון שלהם "I Can't Explain", הזמרת Marianne Faithfull בשיר "As Tears Go By", להקת "the Rolling Stones" בשיר " Heart of Stone", ההרכב "Van Morrison & Them" בשיר "Baby, Please Don't Go", הזמר Joe Cocker באלבום הבכורה שלו "With a Little Help from My Friends" כולל הביצוע האלמותי לשיר הנושא, הזמרים Donovan, Roy Harper ועוד...

6. בתאריך 25 למרץ 1965, Eric Clapton מחליט לעזוב את להקת "The Yardbirds" וממליץ על נגן אולפן צעיר ומוכשר בשם Jimmy Page כמחליף שלו. Jimmy Page חשש מהפוליטיקה שתגרום עזיבתו של קלפטון והמליץ על Jeff Beck כגיטריסט במקומו.

7. במחצית שנת 1966, במהלך הופעה שערכה "The Yardbirds" ב- "Queen's College" שבאוקספורד, נוטש הבסיסט Paul Samwell-Smith את ההופעה כשהוא שיכור. Jimmy Page שנמצא במקרה בקהל עולה לבמה ומחליף אותו בנגינה על גיטרת בס.

8. מקרה זה היווה את הטריגר לכניסתו של Jimmy Page ללהקת "The Yardbirds", בה היה חבר משנת 1966 ועד יולי 1968, אז ערכה הלהקה את הופעתה האחרונה. עוד על ההקמה של "Led Zeppelin" קראו כאן:

9. בשנת 1968 משתתף Jimmy Page באלבום הסופרסשן "No Introduction Necessary" בו משתתפים גם John Paul Jones, Albert Lee, Nicky Hopkins ועוד.

10. עם פירוקה של "The Yardbirds" מיהר Jimmy Page להרכיב להקה חדשה, וכבר בחודש ספטמבר 1968 ערך יחד עם John Bonham, Robert Plant ו- John Paul Jones בדנמרק את ההופעה הראשונה תחת השם "The New Yardbirds".

11. ב- 25 לאוקטובר עולה ההרכב לראשונה לבמה תחת השם "Led Zeppelin", וכבר ב- 12 לינואר 1969 יוצא האלבום הראשון של הלהקה שנקרא "Led Zeppelin".


12. ג'ימי פייג' היה זה ששילם על הקלטת האלבום הראשון, אותו הקליטה הלהקה בפחות מ- 30 שעות אולפן.

13. לד זפלין תהפוך לחלוצת ההארד רוק וההבי מטאל, לא מעט בזכות תרומתו של פייג' לסאונד של הלהקה, הן כנגן והן כמפיק של כל אלבומיה.

14. נגינתו של פייג' הייתה נועזת, ראשונית וחדשנית אשר השפיעה על גיטריסטים גדולים וטובים שבאו אחריו.

15. אחת הדוגמאות הבולטות לראשוניות של פייג', קשורה להקלטת השיר "Whole Lotta Love" בה נעשה שימוש לראשונה באפקט "backward echo" או "reverse echo" בו שומעים את ההד לפני שנשמע התו. עוד על כך, קיראו בסיקור על האלבום Led Zeppelin II.


16. ב- 11 השנים של Jimmy Page עם "לד זפלין" הוא משחרר יחד איתה 9 אלבומי אולפן (אם כוללים את "Coda"), ביניהם אלבומי המופת: "Led Zeppelin III", "Physical Graffiti", Led Zeppelin IV, In Through The Out Door, Presence, Houses of the Holy והופך אותה, יחד עם חבריו, לאחת מהלהקות הנמכרות ביותר בתולדות המוזיקה.

17. לאחר פירוקה של "לד זפלין" בשנת 1980 בעקבות מותו של המתופף John Bonham, התנזר Jimmy Page במשך תקופה ארוכה מנגינה בגיטרה והתאבל על מות חברו.

18. הוא חוזר לנגן רק במרץ 1981 כנגן אורח בהופעה של חברו הטוב Jeff Beck.

19. באותה שנה חובר Jimmy Page לבסיסט Chris Squire ולמתופף Alan White מלהקת "Yes" כדי להקים את הסופרגרופ "XYZ" – האותיות באות לבטא את המילים אקס-לשעבר(X) יס(Y) זפלין(Z). הפרויקט לא יוצא בסופו של דבר אל הפועל, אך ניתן למצוא בוטלגים מאותם הסשנים ברשת, בין היתר כאן:

20. בשנת 1982 הוא משחרר את פסקול הסרט "Death Wish II" – סרט בכיכובו של צ'ארלס ברונסון.

21. בשנת 1984 הוא מוציא יחד עם חברו משכבר הימים המוזיקאי Roy Harper את האלבום "Whatever Happened to Jugula?".

22. באותה שנה הוא מקליט יחד עם רוברט פלאנט את האלבום "The Honeydrippers: Volume 1" תחת ההרכב "The Honeydrippers". באלבום מנגן גם חברו Jeff Beck.

23. בשנת 1985 הוא חובר לזמר האגדי Paul Rodgers, הידוע מלהקות "Free" ו- "Bad Company", כדי להקים את ההרכב "The Firm".

24. יחד עם הרכב זה הוא ישחרר שני אלבומים בשנים 85 ו- 86 וכללו בין היתר את השירים Radioactive", Satisfaction Guaranteed" ו- "All the King's Horses".

25. עוד בשנת 1985, פייג' משתתף בפסקול הסרט "Scream for Help" שחיבר חברו John Paul Jones.

26. בשנת 1988 מוציא פייג' את אלבום הסולו "Outrider". הזמר Robert Plant השתתף בכתיבה ושירה באחד מהשירים באלבום.

27. בתמורה מחזיר פייג' טובה לחברו Robert Plant כשהוא מתארח באלבומו "Now And Zen" שיצא באותה שנה.

28. בשנת 1993 חובר פייג' לזמר האגדי David Coverdale הידוע מלהקות "Deep Purple" ו- "Whitesnake" ומשחרר את האלבום המצויין "Coverdale/Page".

29. בשנת 1994 פייג' חוזר לעבוד עם Robert Plant, הפעם על המופעNo Quarter: Jimmy Page and Robert Plant Unledded שהיה חלק מפרוייקט ה- "MTV Unplugged" והוליד ארבעה שירים חדשים של הצמד. עוד על הפרויקט המיוחד קיראו בסיקור שכתבנו עליו.

30. המיני איחוד הזה יוביל לשיתוף פעולה נוסף של פייג' עם פלאנט, אשר התבטא באלבום האולפן "Walking into Clarksdale" שהוציאו השניים בשנת 1998.

31. באותה שנה פייג' משתף פעולה עם הראפר Puff Daddy בשיר "Come with Me" שכלל סימפולים מהשיר "Kashmir" של "לד זפלין". השיר יופיע בפסקול הסרט "Godzilla".


(Photo: Graham Wiltshire)


32. בשנת 1999 פייג' משתף פעולה עם "The Black Crowes" למופע של שירי "לד זפלין". המופע שוחרר באלבום כפול: "Live at the Greek" משנת 2000.

33. בשנת 2005 קיבל פייג' תואר "קצין מסדר האימפריה הבריטית".

34. בשנת 2007 ערכו חברי "לד זפלין" ובנו של ג'ון בונהאם - Jason Bonham מופע איחוד שנערך ב- "O2" בלונדון. המופע נכנס לספר השיאים של גינס בעקבות יותר מ- 20 מיליון פניות לרכישת כרטיסים למופע.

35. בשנת 2008 השתתף פייג' בסרט הדוקומנטרי בנושא "גיטרות" - "It Might Get Loud" יחד עם הגיטריסטים The Edge ו- Jack White.

36. בשנת 2012 משחרר פייג' את האלבום Lucifer" Rising and Other Sound Tracks" אשר כלל מוזיקה שפייג' כתב לסרט "Lucifer Rising" אך מעולם לא יצאה לאור.

37. פייג' היה מעריץ אדוק של התיאוריות של Aleister Crowley המיסטיקן האנגלי ומייסד הפילוסופיה הדתית ת'למה, ונהג לעסוק במאגיה שחורה.

38. בראשית ימיה של "לד זפלין" פייג' עורר שערורייה כשנתגלה שהוא יוצא עם Lori Maddox - ילדה בת 14.

39. פייג' נכנס פעמיים להיכל התהילה של הרוקנרול. בפעם הראשונה עם "לד זפלין" בשנת 1992 ובפעם השניה עם "The Yardbirds" בשנת 1995.

40. הוא דורג במקום השני ברשימת 50 הגיטריסטים הגדולים בכל הזמנים של גיבסון.

41. הוא דורג במקום הרביעי ברשימת 100 גיבורי הגיטרה של מגזין "קלאסיק רוק".

42. גם ה- "Times Magazine" דירג את פייג' במקום השני בכל הזמנים.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוקו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page