top of page

The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced

ב- 12 למאי 1967 התחיל הטירוף...


אלבום הבכורה של הפאוור טריו "The Jimi Hendrix Experience" יוצא לאוויר, והעולם מגלה את גדול נגני הגיטרה החשמלית בכל הזמנים, אשר ישנה את כל תפיסת הנגינה והשימוש בכלי המדהים הזה.


נגינתו הוירטואוזית, הפרועה וחסרת הרסן של Jimi Hendrix תשפיע על כל מי שיבקש לאחוז בגיטרה אחריו, תותיר אפילו את הקולגות (Eric Clapton ו- Jeff Beck) פעורי פה, ותגרום ל- Pete Townshend לסרב להופיע אחריו עם "המי" בפסטיבל Monterey, והוא בהחלט ידע למה, כי הנדריקס פשוט "שרף" את הבמה (ואת הגיטרה) בהופעה אדירה שלא הותירה למי שיעלה אחריו כל סיכוי.


פשוט בלתי נתפס כיצד אדם אשר היה פעיל במשך תקופה כה קצרה גרם למהפכה כל-כך גדולה בעולם המוזיקה.


השנה היא שנת 1967 ואלבום הבכורה "Are You Experienced" לא נשמע כמו שום דבר אחר שיצא באותו זמן. הצליל כבד ועוצמתי, פסיכדליה משולבת ברוק, בלוז ואפילו קורטוב של מוזיקת סול, יצרו תמהיל מטורף שלא נשמע כמותו עד אותה עת.


ועל יצירת המופת הזאת מנצח Jimi Hendrix עם טכניקת נגינה מושלמת, צלילים לא מוכרים, ריפים יצירתיים ופידבקים בלתי שגרתיים. וכשהנדריקס פתח את הפה, תוך כדי נגינת ריפים ומשפטי גיטרה חכמים, זו כבר היתה גאונות צרופה !! "Foxy Lady", "Manic Depression", “Fire” והשירים “Hey Joe”, “Purple Haze”, “The Wind Cries Mary” ששוחררו כסינגלים לפני צאת האלבום ונכללו רק בגירסה האמריקאית, לא מותירים שום מקום לספק. מדובר באלבום קלאסי שהינו גם אחד מאלבומי הבכורה הטובים ביותר בכל הזמנים.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page