top of page

Joe Perry

היום נספר לכם על המוזיקאי Joe Perry המוכר בין היתר כגיטריסט להקת "Aerosmith":

(Photo: Wallpaperflare.com)


1. הוא נולד ב- 10 בספטמבר 1950 בלורנס, מסצ'וסטס שבארה"ב, בשם Joseph Anthony Pereira.


2. הכבר בימי ילדותו הוא נמשך לים. הוא חלם בכלל להיות ביולוג ימי וללכת בעקבות גיבורו ז'אק קוסטו.


3. אבל החלום הזה התחלף מהר מאוד לאחר שהוברר שהוא מתקשה ללמוד. הלמידה האיטית שלו הייתה תוצאה של ADHD שלא אובחן עד לגיל מבוגר יותר.


4. פרי החל לנגן בגיטרה כבר בגיל 10 ואת הגיטרה הראשונה שלו הוא קיבל בגיל 12.


5. למרות שהיה שמאלי הוא למד לנגן בגיטרה כימני. הוא קיבל תקליט הדרכה ללימוד גיטרה שהיה מתאים לימנים. הוא למד לנגן בעזרתו ומאז הוא ניגן כימני.


6. הלהקה הראשונה שהקים נקראה "The Jam Band". הוא הקים אותה עם הבסיסט Tom Hamilton, בשנות ה-60. בסופו של דבר, Steven Tyler, Brad Whitford ו- Joey Kramer הצטרפו ללהקה, והם הפכו ל- "Aerosmith".



8. פרי והלהקה הוציאו לאור את אלבומם הראשון - "Aerosmith" בשנת 1973. האלבום כלל להיטים כמו Dream On" ו- "Mama Kin".


9. אחד הלהיטים המוקדמים הגדולים ביותר של הלהקה, "Sweet Emotion", מאלבומה השלישי של הלהקה "Toys in the Attic" שיצא בשנת 1975, נכתב על אשתו דאז של פרי. Steven Tyler סבר שאשתו של פרי דאז, Elyssa Jerret מנתקת את פרי מהלהקה וכתב עליה את השיר.


10. בשנות השבעים והשמונים פרי היה משתמש כבד של סמים ואלכוהול ויחד עם חברו ללהקה Steven Tyler, שהיה שותף מלא לחגיגה, דבק בהם הכינוי: "Toxic Twins".


11. השימוש בסמים התגבר לאחר הוצאת האלבום "Rocks" משנת 1976. בתקופת העבודה על האלבום הבא "Draw the Line" שיצא ב-1977, פרי וטיילר החלו להתבודד משאר חברי הלהקה. הם חיו בצורה פרועה, נהגו ברכבים במהירות מופרזת וירו בכלי נשק בעליית הגג של הבניין הנטוש בו הקליטו את האלבום.


12. למרות האמור, "Draw the Line" משנת 1977 הפך לאלבום מצליח וזכה למעמד פלטינה כפולה. באלבום זה פרי היה הסולן בשיר "Bright Light Fright".


13. בשנת 1978 הוכיחו טיילר, פרי ולהקת "אירוסמית'" למעריצי הלהקה מהי "ערבות הדדית" אמיתית, כששחררו 30 מהם "בערבות" לאחר שנעצרו במהלך הופעת הלהקה ב- Fort Wayne Coliseum שבאינדיאנה, רק בשל העובדה שהם עישנו מריחואנה.


14. באותה שנה השתתפה הלהקה בסרט "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" עם Peter Frampton חברי ה- "Bee Gees". הלהקה הקליטה לסרט גרסת כיסוי לשיר "Come Together" של "הביטלס" אשר זכתה להצלחה רבה.

(Photo: Wallpaperflare.com)


15. במסגרת "World Series of Rock" שנערך בקליבלנד, ב-28 ביולי 1979, החל ויכוח בין אשתו - Elyssa Jerret לאשתו של הבסיסט טום המילטון, במהלכו השליכה אשתו של פרי כוס חלב על אשתו של המילטון.


16. בעקבות זאת, פרי התווכח עם Steven Tyler והחליט לעזוב את "אירוסמית'", באמצע הקלטת האלבום "Night in the Ruts".


17. הוא לקח איתו אוסף של חומרים לא מוקלטים, שהפך בסיס לאלבום הסולו הראשון "Let the Music Do the Talking", שיצא ב- 1980, במסגרת ההרכב "The Joe Perry Project", בהשתתפות הסולן ראלף מורמון, הבסיסט דייוויד האל והמתופף רוני סטיוארט. פרי ישחרר עוד שני אלבומים במסגרת "הפרוייקט" בשנים 1981 ו- 1983.


18. באפריל 1984 פרי חזר ל"אירוסמית'", ואף הביא את מנהלו האישי Tim Collins לנהל את הלהקה. טים ימלא תפקיד חשוב בהצלחת הלהקה בעשור הבא.


19. בשנת 1985 הוציאה הלהקה את האלבום "Done with Mirrors" שהיה הראשון מאז איחודה עם פרי. האלבום כלל את הסינגל "Let the Music Do the Talking" שהיה גרסה מחודשת לשיר של פרי משנת 1980.


20. פרי היה שותף לשילוב הראשון אי פעם שהיה בין רוק להיפ-הופ כש- "Aerosmith" שיתפו בשנת 1987 פעולה עם הראפרים Run DMC בגרסה מחודשת לשירה של "אירוסמית'" "Walk This Way".


21. זה אחד השירים הבודדים שנכנס פעמיים לרשימת 500 השירים הגדולים של מגזין הרולינג סטון, פעם בביצוע של אירוסמית' ופעם עם הביצוע של "Run DMC".


22. ההצלחה של השיר דחפה את "אירוסמית'" למעלה והיוותה "טריגר" שגרר הצלחה מסחררת לאלבומיה הבאים שסייעו להם לחזור לזירה וליצור את האלבומים "Permanent Vacation" ‏ (1987), "Pump" ‏(1989) ו-"Get a Grip" ‏ (1993)' שהכילו להיטים רבים.


23. בעקבות ההצלחה זכתה הלהקה בארבעה פרסי גראמי ועשרה פרסי וידאו קליפים של רשת ה-MTV.


24. בנוסף, פרי זכה יחד עם "אירוסמית'" ב- 6 פרסי מוסיקה אמריקאית, 4 פרסי בילבורד ופרס אמי אחד.


25. בשנת 1990 פרי ו- Steven Tyler השתתפו בפרסומת למותג "גאפ".


26. בשנת 2001 הוציאה אירוסמית' את האלבום "Just Push Play" והופיעה במחצית משחק הסופרבול "Super Bowl XXXV".


27. באותה שנה פרי נכנס יחד עם "אירוסמית'" ל"היכל התהילה של הרוק אנד רול".

(Photo: Wallpaperflare.com)


28. בשנת 2005 הוציא פרי את אלבום הסולו הראשון שלו שנקרא על שמו. פרי ניגן בכל הכלים למעט התופים. מאז שחרר פרי עוד שלושה אלבומי סולו, האחרון שבהם משנת 2018.


29. פרי ביצע את הסולו בשיר "Last Chance Train" של "Bon Jovi" הלקוח מהקופסה "100,000,000 Bon Jovi Fans Can't Be Wrong".


30. פרי היה שופט בטקס פרסי המוזיקה העצמאית השנתי החמישי. הוא גם ביצע דואט לשיר "You Really Got Me" עם Sanjaya Malakar בתוכנית אמריקן איידול 6.


31. פרי נכנס יחד עם Steven Tyler להיכל התהילה של המשוררים בשנת 2013.


32. עוד בשנת 2013, פרי וסטיבן טיילר קיבלו פרס מפעל חיים מהאגודה האמריקאית למלחינים, מחברים ומוציאים לאור.


33.באוקטובר 2014 הוציא פרי ספר אוטוביוגרפי שכתב עם דייוויד ריץ' בשם "Rocks: My Life in and out of Aerosmith".


34. בשנת 2015 החל פרי לעבוד עם Alice Cooper, השחקן Johnny Depp וחברים נוספים על פרויקט "Hollywood Vampires". הלהקה הוציאה את אלבום הבכורה שלו עוד באותה שנה. בפברואר 2016 הופיעה הלהקה בטקס פרסי גראמי ה-58 ובשנת 2019 הוציאה לאור את אלבומה השני. "Rise".


35. ביולי 2016 בעת הופעה בברוקלין עם "Hollywood Vampires", התמוטט פרי על הבמה.


36. זה חזר על עצמו בשנת 2018 לאחר שהתמוטט מאחורי הקלעים במהלך מופע של Billy Joel.


37. בניו, אדריאן פרי, מנישואיו הראשונים וטוני פרי מנישואים שניים, הם החברים המייסדים של להקת הרוק "Dead Boots", שנודעה בעבר בשם "TAB the Band".


38. פרי דורג במקום ה-84 ברשימת 100 הגיטריסטים הגדולים ביותר בכל הזמנים של מגזין הרולינג סטון


39. פרי ולהקתו "Aerosmith" היוו השפעה על להקות ואומנים רבים, בין הבולטים שבהם "Guns N' Roses". הגיטריסט Izzy Stradlin ציין ש"אירוסמית'" השפיעה רבות על על "Guns N' Roses" ועזרה לעצב את הסאונד שלהם.


40. הוא הוציא לאור עם להקתו "אירוסמית'" 14 אלבומי אולפן משנת 1973 ועד 2012.


בשנת 2023 יצאו פרי ו"אירוסמית'" לסיבוב הופעות לרגל 50 שנה ללהקה, סיבוב שנדחה בשנתיים, לאור משבר הקורונה, אך ללא המתופף Joey Kramer.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page